B230K en B230E.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
benzinepomp(en) monteren, leidingen, voor de rest gewoon de hele B230E inbouwen. Kabelboom bij K-jet is heel simpel en zal niet veel extra nodig hebben dan de carb versie. Gewoon goed uitzoeken.
Ik heb vaker in auto's gereden met B230E, erg fijne motor. Ik ben bang dat er niet veel van de extra pit over is als je de carb er op gaat zetten.
Ohja, als je de carb op de B230E zet, je moet dan ook nog de gaten voor de injectoren afdichten, die zitten bij de B230E in de kop.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Enig idee of ik de gehele kabelboom moet overzetten, of dat het tot een paar draden beperkt blijft? Als ik ook de automaatbak mee wil nemen, moet ik dan de achteras ook ombouwen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Of differentieel overzette nodig is hangt van de eindoverbrenging. De verhoudingen daarvan wisselen per sedan/estate, benzine/diesel en automaat/handbak en evt. zelfs nog per motortype. Er hoort een plaatje op te zitten met de overbrengverhouding.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De B230K is een fijne combi.
De grotere Pierburg carb. heeft voldoende pit.
Is perfect voor op LPG.
Blijf je echter op benzine rijden zal de E, door zijn injectie zuiniger moeten zijn.
Aangezien die blokken makkelijk 500+DKm kunnen rijden, kun je nog wel effen ...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb ook al een document hier gevonden hoe je de overbrengverhouding van het differentieel kunt bepalen. Zal ook gaan zoeken naar de plaatjes.
Hoeveel tijd moet je ongeveer rekenen voor het uitbouwen van een motor/versnellingsbak en hoeveel voor 't inbouwen(combi), alleen, buiten, zonder brug?

Groet,
Nico
- V700 register
- Nieuw lid
-
Helaas, dat maakt in dit geval wel uit. De B230E heeft als injectiesysteem K-Jetronic, de B230F heeft meestal LH-Jetronic. Je moet in ieder geval ook de injectiecomputer ombouwen, waarschijnlijk ook de motorkabelboom en de ontstekingscomputer. Misschien ook nog de brandstofpomp ?hnicov schreef : Zoals Henk al in zijn mail verwoordt, gaat het om een B230F i.p.v. een B230E. Het zijn beiden inhectiemotoren en zal waarschijnloijk voor ombouw niets uitmaken.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
de K heeft dacht ik ook een mechanische pomp, en de F een electrische pomp.
Je moet dus een hoop aan electronica gaan overzetten, en het is niet zomaar 1 op 1 gebeurd.
de K heeft dacht ik alwel een EZK erin hangen, dus die kabelboom is misschien bruikbaar.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
De onsteking krijgt (bij LH Jetronic in ieder geval) ook signalen van de ECU, de injectiecomputer. Ik denk dat dat ook niet zomaar gaat passen.gerryberrie schreef : de K heeft dacht ik alwel een EZK erin hangen, dus die kabelboom is misschien bruikbaar.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Was daar niet zo zeker over.
Maar dat word dus ook de EZK kabelboom overzetten voor de TS.
Groeten,Gerben