B200 AT B230 AT

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
03-02-2011 12:55 #1085166 door Alexander Satter
B200 AT B230 AT is gemaakt door Alexander Satter
heeft er toevallig iemand een daadwerkelijke B200/230 AT in zijn 700?
dit schijnt geleverd te zijn als optie
ik heb er wel de tekeningen en onderdeellijsten van maar ben benieuwd of deze binnen de club zijn.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2011 13:43 #1303927 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic AT
En mag ik vragen waar die AT dan precies voor staat, mijn gedachte zeg atmosferische Turbo maar dat zal wel niet goed zijn.
 
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2011 13:48 #1303929 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onder
Onder de motorentabellen (onder Documentatie > Techinsche vraagbaak > Specificaties en overzichten) staat dat A voor carburateur motoren gebruikt werd. T is voor modellen met een turbo (voor turbo's zijn echter ook andere letters gebruikt). De combinatie AT wordt in zowel de NL als de mondiale motorentabel niet genoemd overigens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2011 13:50 #1303930 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic AT...
B200/B230 AT. Alfa Romeo Technology? 
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2011 13:53 #1303931 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zal toch niet

robertm schreef : B200/B230 AT. Alfa Romeo Technology? 


Robert

Nou dat hoop ik dan toch niet zeg! Als er in die bouw-jaren alfa techniek is gebruikt waren ze niet zo betrouwbaar hahaha.
 
 
Tom

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2011 15:09 #1303943 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ???
Hoe kan dat nou Henk? Dat jij het niet weet?

Wat moet ik nu? En de rest van de leden die nieuwsgierig zijn?


//ontopic

B200/b230 AT heb ik nog nooit van gehoord (wil dus niet zeggen dat het niet bestaat). Van een B21AT wel.
Dat was een zogenaamde ombouw kit van Volvo dat je B21A Motor kon voorzien van een drukbestendige carburateur en bijbehorende turbo.
Dezelfde kit zou ook te gebruiken zijn op de B19.
En zodoende dus wat vermogen erbij kreeg.

Als ik mij niet vergis zijn die turbo kits van vooor 1982 toen de 240 turbo kwam.
Want toen kwam de b21et de turbo motor in het Volvo assortiment.
Kan me eerlijk gezegd dus ook niet voorstellen dat er in het b200/b230 tijdperk turbokits origineel van Volvo zijn geleverd.


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2011 15:39 #1303948 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij ook niet

Jelmar86 schreef : Kan me eerlijk gezegd dus ook niet voorstellen dat er in het b200/b230 tijdperk turbokits origineel van Volvo zijn geleverd.

Volgens mij ook niet. 't Is wel "ouderwets" een turbo motor met carburateur, maar er was soms geen alternatief. In het geval jij beschrijft zit de carburateur dus na de turbo en niet ervoor. Voor een B19A en B21A kan ik mij idd dan voorstellen dat Volvo kits heeft uitgebracht. Ze hebben werkelijk zoveel zaken uitgebracht door de tijd heen, heel veel combinaties. Bijna alles is mogelijk 
Cheers,
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
03-02-2011 18:27 #1303980 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic wel in volvo documentatie

Jelmar86 schreef : Kan me eerlijk gezegd dus ook niet voorstellen dat er in het b200/b230 tijdperk turbokits origineel van Volvo zijn geleverd.

staat toch echt in de parts catalogue accessories van 1990
ook is het systeem op diverse items anders zijn anders dan bij de b19/21/23

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2011 19:40 #1304000 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic L E Z E N
Ik heb in mijn post er toch bij gezegd dat, omdat ik het niet ken het niet bestaat?

Ik kan het me niet voorstellen dat een soortgelijke turbokit voor b200a (bestaat dat wel?) en voor b230a (kom je ook amper tegen) is geleverd.
Dat is alles.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2011 20:11 #1304005 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Andre,
Maak eens een copy en scan het eens in. Laat eens zien. Ik ben nu ook wel erg benieuwd. Want een B230A heeft een behoorlijke compressie van 10,3 op 1. Een turbo aanbrengen gaat dan niet zo maar. Een B19A en B21A gaan nog met hun lage compressie van 8,5 op 1.
Sommige uitvoeringen van de B21A hadden een compressie verhouding van 9,3 op 1. (per land afhankelijk).
Wat zijn de tekeningen die je hebt?
Groeten,
Robert
En Jelmar, voor zo ver ik weet is er inderdaad nooit een B200A gemaakt door Volvo, alleen een B200E, B200ET en B200F.
De B230A kom je nog wel eens tegen. Er zijn verschillende leden die zo'n motor in hun Volvo hebben. Maar het is zeldzaam.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD