B200 AT B230 AT
- Alexander Satter
-
- Nieuw lid
-
- LIFE FREE OR DIE
dit schijnt geleverd te zijn als optie
ik heb er wel de tekeningen en onderdeellijsten van maar ben benieuwd of deze binnen de club zijn.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat moet ik nu? En de rest van de leden die nieuwsgierig zijn?
//ontopic
B200/b230 AT heb ik nog nooit van gehoord (wil dus niet zeggen dat het niet bestaat). Van een B21AT wel.
Dat was een zogenaamde ombouw kit van Volvo dat je B21A Motor kon voorzien van een drukbestendige carburateur en bijbehorende turbo.
Dezelfde kit zou ook te gebruiken zijn op de B19.
En zodoende dus wat vermogen erbij kreeg.
Als ik mij niet vergis zijn die turbo kits van vooor 1982 toen de 240 turbo kwam.
Want toen kwam de b21et de turbo motor in het Volvo assortiment.
Kan me eerlijk gezegd dus ook niet voorstellen dat er in het b200/b230 tijdperk turbokits origineel van Volvo zijn geleverd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij ook niet. 't Is wel "ouderwets" een turbo motor met carburateur, maar er was soms geen alternatief. In het geval jij beschrijft zit de carburateur dus na de turbo en niet ervoor. Voor een B19A en B21A kan ik mij idd dan voorstellen dat Volvo kits heeft uitgebracht. Ze hebben werkelijk zoveel zaken uitgebracht door de tijd heen, heel veel combinaties. Bijna alles is mogelijkJelmar86 schreef : Kan me eerlijk gezegd dus ook niet voorstellen dat er in het b200/b230 tijdperk turbokits origineel van Volvo zijn geleverd.
Cheers,
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
staat toch echt in de parts catalogue accessories van 1990Jelmar86 schreef : Kan me eerlijk gezegd dus ook niet voorstellen dat er in het b200/b230 tijdperk turbokits origineel van Volvo zijn geleverd.
ook is het systeem op diverse items anders zijn anders dan bij de b19/21/23
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik kan het me niet voorstellen dat een soortgelijke turbokit voor b200a (bestaat dat wel?) en voor b230a (kom je ook amper tegen) is geleverd.
Dat is alles.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sommige uitvoeringen van de B21A hadden een compressie verhouding van 9,3 op 1. (per land afhankelijk).
Wat zijn de tekeningen die je hebt?
Groeten,
Robert
En Jelmar, voor zo ver ik weet is er inderdaad nooit een B200A gemaakt door Volvo, alleen een B200E, B200ET en B200F.
De B230A kom je nog wel eens tegen. Er zijn verschillende leden die zo'n motor in hun Volvo hebben. Maar het is zeldzaam.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.