trillende motor volvo 740 automaat 1989
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2011 20:37 #1084981
door V700 register
trillende motor volvo 740 automaat 1989 is gemaakt door V700 register
sinds kort klinkt m'n volvo als een subaru en een stadsbus. De motor start en rijdt verder goed, maar klinkt erg rauw en geeft trillingen door aan de body. Dit is al als hij nog stationair draait. Bij optrekken wordt het nog erger. Daarnaast valt op dat de automaat, die ook nog prima schakeld bij afremmen een jank geluid maakt en soms wat schokkerig terugschakeld bij lage snelheid. Waar moet ik beginnen te zoeken? is dit een probleem in m'n automatenbak, of toch in de motor? Omdat het rauwe geluid ook al bij stationair aanwezig is lijkt mij de motor zelf verdacht. Maar wat heeft dat dan te maken met de jank en het schokkende terugschakelen bij het afremmen?
groet Pim
groet Pim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2011 21:50 #1302765
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic automaat
Hey Pim (Hoograven/Utrecht?)
Geeft die ook die trillingen door als de automaat in zijn vrij, in de N stand, staat?
Geeft die ook die trillingen door als de automaat in zijn vrij, in de N stand, staat?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2011 22:07 #1303126
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook in N
De trillingen zijn er al direct als je hem start, dus ook als hij nog in N of P staat. Denk zelf toch dat ik het meer aan een lekkende klep moet denken. Vind de prestaties qua optrekken daar echter nog te goed voor.
groet Pim
groet Pim
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-01-2011 10:13 #1303184
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog olie
in de bak, ruikt verbrand, nog helder ?
Mvg, Rolf
Mvg, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-01-2011 12:39 #1303191
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi
Pak een dikke rubberen handschoen.
Trek één om één de bougiekables los en hopelijk heb je dan de 'kapotte' cilinder meteen te pakken.
Dan compressie test.
Lekke koppaking? Olie/Koelwater in een cilinder.
Gr.
Trek één om één de bougiekables los en hopelijk heb je dan de 'kapotte' cilinder meteen te pakken.
Dan compressie test.
Lekke koppaking? Olie/Koelwater in een cilinder.
Gr.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2011 01:40 #1303263
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic denk het niet
Bak schakeld nog als de beste en heeft ook geen olie te kort. Geen rook wit of blauw, geen hogere temperatuur en niet meer koelvloeistof verlies dan de afgelopen jaren. Kan mij dus niet voorstellen dat het een lekke koppakking is of olie tekort in de bak. Hoorde dat deze automaten wel vaker wat lawaaiig zijn. Misschien dat ik het anders hoor na al weer een tijdje in een 940 te hebben gereden en is er niet meer jank uit de bak dan anders. Trilling is wel duidelijk nieuw.
Zal morgen eens op onderzoek uitgaan. pak trouwens liever een tang met dikke handvatten. Heb ook door dikke rubberen handschoenen wel eens een tik gekregen.
Zit er tussen motor en bak nog ergens een lager dat kaduuk kan zijn ? Bij de koppelomvormer of zoiets. Of kan het de omvormer zelf zijn?
groetjes Pim
Zal morgen eens op onderzoek uitgaan. pak trouwens liever een tang met dikke handvatten. Heb ook door dikke rubberen handschoenen wel eens een tik gekregen.
Zit er tussen motor en bak nog ergens een lager dat kaduuk kan zijn ? Bij de koppelomvormer of zoiets. Of kan het de omvormer zelf zijn?
groetjes Pim
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2011 01:50 #1303264
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lager
lager ja op de aandrijf as zit een tussen lager, trilt hij ook als je stil staat of alleen rijd dat ben ik ff kwijt als hij trilt tijdens het rijden zou ik je koppelomvormer verdenken dat die uit balans is of je tussen lager van je aandrijf as of die is krom zou ook nog kunnen.
Tom.
Tom.
Moderators: Jerry Stam