van V6 naar 2300F
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2011 22:39 #1084739
door V700 register
Zo als misschien bekend loop ik al een tijd met het idee om de motor van mijn 760 uit 1984 V6 LPG te vervangen voor een 4 cilinder
Nu ben ik een leuk exemplaar tegen gekomen
Het gaat om een volvo 940 uit 1991 met een B2300F en een zf22 bak als het goed is
het mooie is dat de auto voorzien is van alles wat ik nu ook heb en wil behouden.
zoals automaat airco en lpg.
nu is de vraag in hoeverre gaat dit passen
als ik het goed heb moet het blok gewoon met motorsteunen over te zetten zijn
maar dan! past de steun voor de automaat bak ook?
en de aandrijfas moet denk ik ook vervangen worden
uiteraard zit je met de uitlaat het betreft een 940 station en van mij is een sedan dus die dingen kan ik niet over zetten
daarnaast komt er natuurlijk nog bij dat de kabelboom overgezet moet worden dit mag denk ik geen probleem zijn
wie heeft er ervaring met deze klus en kan goeie tips geven
ik weet dat het veel werk is maar dan heb je ook wat
voor de rest loopt de v6 nog helemaal prima
maar wil liever een 4 cilinder
aangezien ik al vel tijd en geld in de auto heb zitten wil ik hem liever nog niet verkopen en een auto met 4 cilinder kopen
maar ik heb graag jullie mening hier over
alvast bedankt
Grt Thom
van V6 naar 2300F is gemaakt door V700 register
Zo als misschien bekend loop ik al een tijd met het idee om de motor van mijn 760 uit 1984 V6 LPG te vervangen voor een 4 cilinder
Nu ben ik een leuk exemplaar tegen gekomen
Het gaat om een volvo 940 uit 1991 met een B2300F en een zf22 bak als het goed is
het mooie is dat de auto voorzien is van alles wat ik nu ook heb en wil behouden.
zoals automaat airco en lpg.
nu is de vraag in hoeverre gaat dit passen
als ik het goed heb moet het blok gewoon met motorsteunen over te zetten zijn
maar dan! past de steun voor de automaat bak ook?
en de aandrijfas moet denk ik ook vervangen worden
uiteraard zit je met de uitlaat het betreft een 940 station en van mij is een sedan dus die dingen kan ik niet over zetten
daarnaast komt er natuurlijk nog bij dat de kabelboom overgezet moet worden dit mag denk ik geen probleem zijn
wie heeft er ervaring met deze klus en kan goeie tips geven
ik weet dat het veel werk is maar dan heb je ook wat
voor de rest loopt de v6 nog helemaal prima
maar wil liever een 4 cilinder
aangezien ik al vel tijd en geld in de auto heb zitten wil ik hem liever nog niet verkopen en een auto met 4 cilinder kopen
maar ik heb graag jullie mening hier over
alvast bedankt
Grt Thom
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2011 22:51 #1301181
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tja ik heb laatst een kapot
tja ik heb laatst een kapot turboblok uit een 760 gehaald en een 230 FB erin gezet.., later komt er weer een turbo in , maar kan eerst rijden.. , dat was niet zo moeilijk , maar denk als je de sloop 940 ernaast zet dat je een heel eind komt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2011 10:42 #1301781
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic motor en bak
compleet overzetten, hoeven niet van elkaar gehaald te worden, heb dit in diesel uitvoering gedaan met een 760 gle D vijfbak, 1983 en een 740 DTIC aut. Paste perfect, alleen wel de aadrijfas meenemen i.v.m. lengte verschil. Wel voorbumper demonteren en radiatorbende weghalen. Aan de automaatbak zit een steun, aan de bak laten zitten, bij intakelen van de blok/bak combinatie zal je in de tunnelbak een rijtje gaten tegenkomen met daarin de juiste schroefdraad, daar zitten ook de gaten voor de andre steun bij. even met perslucht uitblazen en likje vettingheid en monteren maar.
Let wel op de verschillen in de overbrengingsverhouding, op de achteras links zit een plaatje met daarop (rechtsboven) de overbrenging b.v. 4.43 i.o.d., er staat een draadje op de site met de gegevens van toerental t.o.v. omwentelingen. Kan soms 5 tot 10 km snelh.verschil opleveren t.o.v. de km teller, en uiteraard verschillen in topsnelheid/trekkracht
Let wel op de verschillen in de overbrengingsverhouding, op de achteras links zit een plaatje met daarop (rechtsboven) de overbrenging b.v. 4.43 i.o.d., er staat een draadje op de site met de gegevens van toerental t.o.v. omwentelingen. Kan soms 5 tot 10 km snelh.verschil opleveren t.o.v. de km teller, en uiteraard verschillen in topsnelheid/trekkracht
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam