Soms inhouden, geen vermogen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2010 22:04 #1084300 door V700 register
Soms inhouden, geen vermogen is gemaakt door V700 register
Graag even meedenken:
Vanavond op weg naar huis valt na een kilometer of 20 ineens het vermogen vrijwel weg. Met een fluwelen voetje kun je wel rijden en langzaam optrekken, maar bij meer gas geven houdt de motor in en valt het vermogen weg. Het lijkt op een lege LPG-tank, maar overgeschakeld op benzine precies hetzelfde euvel. Na afzetten en even later opnieuw starten lijkt er nog even een hapering te zijn (misschien verbeelding), maar rijdt alles weer als normaal, geen inhouden meer.
Lambda sonde lampje gaat niet branden, meters blijven gewoon toerental ed aangeven. Ik denk in eerste instantie aan een slechte connector van bijvoorbeeld de LMM. Iemand nog andere ideeën voor ik in het donker in de vrieskou ga staan pielen?
O ja, 't is een 940LPT met LPi uit 1998, 420K.
Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2010 22:11 #1297716 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foutcodes
Foutcodes uitlezen zou mooi zijn. Check even of het schuim boven het luchtfilter niet de LMM ingezogen wordt en daar de boel blokkeert.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2010 22:18 #1297717 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Temp?
Hoe is de temperatuur van je blok, als ie gaat haperen?
Slang van de CIS-klep nagekeken op breuk?

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2010 22:18 #1297718 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic LMM of CIS
CIS klep even controleren? Valse lucht... dus ook misschien LMM?
Zomaar even wat ideetjes.... foutcodes is natuurlijk het eerste! ;-)

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2010 13:15 #1297760 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vanmorgen
Vanmorgen weer niets aan de hand. Ik vermoed daarom toch een slechte connector. Morgen de boel maar eens controleren. De CIS klep lijkt mij in orde, zelfs tijdens het inhouden draaide de motor wel goed stationair.
Temperatuur van de motor is en blijft normaal. Schuim van de luchtinlaatbox zag er drie weken geleden nog goed uit.
Foutcodes uitlezen is natuurlijk altijd goed, maar helaas heb ik zo'n OBD steker in de tunnelbak die ik niet zelf kan uitlezen. Blijven de fouten trouwens opgeslagen? Dus als ik nu naar de garage zou rijden met een goed lopende motor, blijft een eventuele foutcode dan nog aanwezig?
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2010 14:01 #1297765 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic VACUUM
Hoi Rob
Check de vacuumslangetjes ff op inlaatspruitstuk....
Heb het zelf pas gehad dat er 1 los zat waardoor lambda melding.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2010 14:09 #1297766 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foutcodes

Rversteeg schreef : Foutcodes uitlezen is natuurlijk altijd goed, maar helaas heb ik zo'n OBD steker in de tunnelbak die ik niet zelf kan uitlezen. Blijven de fouten trouwens opgeslagen? Dus als ik nu naar de garage zou rijden met een goed lopende motor, blijft een eventuele foutcode dan nog aanwezig?

De codes van de EZK en ECU blijven in het systeem totdat je hem weer reset - minpool van de accu even los. Er is ook een subtielere ingewikkelde manier, maar die ben ik even vergeten.
Waar woon je? Misschien is er wel iemand in de buurt die zo'n uitleeskastje voor de OBD stekker heeft. Ik heb er één in Apeldoorn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2010 14:30 #1297769 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wissen

Rversteeg schreef : Schuim van de luchtinlaatbox zag er drie weken geleden nog goed uit.

Weet je zeker dat het er nu ook nog goed uitziet (gecontroleerd) ? 3 weken geleden had je toch nog geen storing ? Het systeem kan 3 codes opslaan en houdt deze vast. Als er meer codes bijkomen worden deze gewoon niet opgeslagen volgens mij. De verstandige procedure is daarom foutcodes wissen, wachten tot de storing optreedt en dan uitlezen. Hiermee voorkom je dat je "oude" foutcodes uitleest, van storingen die misschien intussentijd al opgelost zijn.

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2010 16:56 #1297781 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Zekering 1
Als je zekering 1 loshaalt, zijn de codes ook weg en doet je radio het nog gewoon zonder opnieuw instellen van zenders en evt code.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2010 11:06 #1298027 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accu gewisseld
Gisteren de accu gewisseld, omdat de vorige bij het koude weer wat zwakjes werd, dus alles is nu ook meteen gereset.
Alhoewel de storing niet meer is voorgekomen, toch maar eens de LMM losgemaakt van het filterhuis en goed bekeken. Op het gaasje in de aanzuig vond ik wat kleine rommeltjes, zelfs een berkenboomzaadje. Geen idee hoe dat kan, want eigenlijk zou het luchtfilter alles toch moeten tegenhouden. Ik vermoed dat zo'n vuildeeltje op het gloeidraadje is gekomen en de meting heeft verstoord. Na het afzetten wordt het draadje schoongebrand en zal het dus wel verdwenen zijn. Het schuim in de filterbak is nog goed. Connector naar de LMM ingespten, maar zag er eigenlijk ook goed uit.
Overigens bedankt voor het meedenken en het aanbod om in Apeldoorn te komen uitlezen (ik woon in Amersfoort), maar evt. foutcodes zijn nu verdwenen. Ik wacht  nu maar af of de storing zich opnieuw voordoet.
Rob

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC