940 LPi aut. koude start probleempje

• Jeroen Kok (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2010 21:11 #1084247 door Jeroen Kok (GAST)
940 LPi aut. koude start probleempje is gemaakt door Jeroen Kok (GAST)
Hoi iedereen,

Graag jullie advies bij het volgende:
Twee weken geleden de 400.000 grens bereikt met de 940. Op naar de 500.000! Maar...
Afgelopen twee weken heeft mijn 940 LPi G3 automaat twee keer bij de koude start 's ochtends wat gebrobbeld (lopen op 3 pitten lijkt het). Paar keer flink gas geven en hij liep normaal. Vanochtend sloeg ie helemaal niet meer aan. Maar met de 740 naar het werk gegaan, dat was ook geen straf.
Net eens even met startkabels op de 740 geprobeerd hem aan de praat te krijgen om de accu te sparen. Er was een flinke benzinelucht te ruiken tijdens het starten.
Gechecked: vonk, doet het.
Vorig jaar vervangen na startprobleem: startrelais, bougies, kabels, nw. dikke varta accu, bdp sensor, luchtmassameter en uiteindelijk bleek het een lekkende gasinjector. Verder geen problemen meer gehad.
Behalve, eenmaal bij enorm nat weer sloeg hij bijna af in de file afgelopen oktober. Dat was even spannend op de ringweg van Amsterdam maar het ging goed.
Nu, na tig keer starten en flink pompen met het gaspedaal, steeds bijna aanslaan en op een goed moment pakte ie. Een peut gas en hij liep weer als een zonnetje.... Uit gezet en starten als nooit te voren...
Maar, lambda sensor lampje blijft nu branden.
Nu zou ik denken, andere sensor halen morgen maar is dat ook jullie gedachte als je dit leest?
Alvast bedankt voor jullie meedenken!
groet, Sebastiaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2010 21:32 #1297240 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pompen
Pompen met het gaspedaal tijdens starten doet niet zoveel bij een injectieauto. Hooguit dat je wat meer lucht door het inlaatspruitstuk krijgt tijdens het ronddraaien van de motor.
Afslaan bij nat weer zou misschien kunnen liggen aan een brakke verdelerkap, die zou je kunnen controleren/schoonmaken of vervangen. Bougiekabels waren al vervangen las ik. Ook die van verdelerkap naar bobine neem ik aan ?Verder kun je het ronde tonnetje op die buis over de benzine injectoren controleren door het slangetje aan de voorkant los te maken. Dat ding is de drukregelaar van de benzine. Daar mag geen benzine uit komen. Als deze kapot is, komt daar benzine uit maar krijgen de benzineinjectoren teveel druk waardoor teveel ingespoten wordt. Met de benzinelucht als gevolg.Als dit niets oplevert zou ik eerst de foutcodes resetten, proberen en weer uitlezen. Dat het lambdalampje brandt wil niet zeggen dat de sonde (sensor) kapot is, maar dat deze een verkeerde waarde afgaf. Meestal komt dat door een verkeerd mengsel, te arm of te rijk, en niet door een defecte sonde. Dat hij waarschijnlijk veel te rijk loopt kan ook blijken uit die benzinelucht.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2010 10:28 #1297301 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vacuum
Hallo
Ik heb vorige week ook gehad dat hij smorgens niet in 1 keer wou aanslaan...
Na zoek en denk werk bleek er een vacuumslangetje los te liggen....
Ding eraan en starten als een tierelier.
Dus kijk goed of er niets los zit of gescheurd.(slangetjes)

Groet Chris

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC