Nieuwe bevindingen foutcodes
- V700 register
- Nieuw lid
-
het volgende doet zich voor bij mij:
Na een reset dmv. het verwijderen van zekering één ben ik een stuk gaan rijden. Vervolgens heb ik foutcodes uitgelezen zonder de motor uit te doen en kreeg 1-1-1. Na het uitzetten van de motor en dan uitlezen geeft code 2-3-2, hoe kan dit??
Ga morgen van Amsterdam naar Den Haag zal dan kijken of dat hetzelfde resultaat geeft.
Dan code 1-1-3, deze lijkt samen te gaan met het lambda lampje, deze komt minder vaak voor. Een theorie is: dat het komt door lang doorrijden met code 2-3-2. Wat me de laatste 2 keer is opgevallen is dat er benzine verbruik is tijdens het rijden op gas vlak voor dat het Lambda lampje gaat branden. Nergens aan te merken behalve dan aan de benzine meter.
Zou het kunnen zijn dat de gas en of de benzine computer in de war kunnen raken? evt. door code 2-3-2.?
Verder start, loopt, en rijd de auto prima!
Groet,
Arjan
940gl 1992 B230BF Automaat LPG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De vorige eigenaar heeft er een nieuwe gas computer in laten zetten, op de factuur staat: Omvl milenium comp aeb 175. Hij wees mij een kasje aan tegen het kopschot daarop staat leonardo electronic feedback system. Daar in de buurt tegen de rechter veerpoot zit een kleiner kastje daar staat Pitagora op?!
Ik heb van de week al een keer codes gereset en een stukje op benzine gereden dit resulteerdde ook in een code 2-3-2.
Groet,
Arjan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook die kun je uitlezen en de stekker heb ik, daarvoor, maar moet even kijken of ik ook de software heb.Smokie schreef : Omvl milenium comp aeb 175. Hij wees mij een kasje aan tegen het kopschot daarop staat leonardo electronic feedback system. Daar in de buurt tegen de rechter veerpoot zit een kleiner kastje daar staat Pitagora op?!
Kun je niet effe 20 liter benzine tanken en daar de heenreis naar Den Haag op rijden om te zien wat ie dan doet?
Als ie namelijk op benzine in orde is, kun je pas verder zoeken in je LPG systeem, zoals Henk al aangeeft.
Mij klinkt het overigens als een rot omschakelrelais, waardoor hij op een of meerdere cilinders op dubbel-mengsel loopt.Daar krijg je ook nogal Lambda storingen van.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben inmiddels in Den Haag aangekomen. Ben gestart op benzine, voorbij schiphol gestopt en codes uitgelezen zonder de motor uit te doen, geen fouten. Vervolgens door gereden op gas en op de bestemming weer uitgelezen, geen fouten. Motor uit en weer uitlezen, code 2-3-2.
Ik bedenk me net dat het misschien beter was geweest om na de eerste keer uitlezen even de motor te stoppen en dan weer uit te lezen. Ga ik later vandaag nog doen.
Wat jij, Baseman, beschrijft zou dat de oorzaak van de andere foutcode (1-1-3) kunnen zijn?
Groet,
Arjan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rijdt eens een stuk op uitsluitend benzine.Halfweg stoppen, testen met draaiende motor (wat al af te raden is) en vervolgens op LPG zetten, levert dus twee foutcodes die te maken hebben met je mengsel, wat de bovengrens of ondergrens bereikt en niet meer bijgeregeld kan worden.Als je een lekke gasinjector hebt, of een rot relais, dan weet je nog niks.
Reset de boel effe.Rijd dan eens op enkel benzine, lees hem uit nadat je de motor hebt afgezet en kijk wat voor code er terug komt.
Start hem dan weer, en als ie overgeschakeld is op LPG, neem je de 4 stekkers los van de benzine injectors, alle vier.Rijd een stukje en kijk of er codes worden opgeslagen.(enkel doen, als je op je LPG installatie kan vertrouwen, want als je onverhoopt terug moet naar benzine, kan dat dus niet. Of zoek een weg op met nauwelijks verkeer en 'vlucht'-mogelijkheid)
1-1-3 geeft ook een Lambda lampje bij jou, klopt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb net twee kortere ritten gemaakt, op benzine en uitgelezen met motor uit en geen foutmeldingen meer!
Zal morgen nog een wat langere rit maken op benzine en weer checken. Als er dan weer geen fouten zijn zal ik eens proberen te rijden zonder de injectoren! Ik heb ze al een keer los proberen te krijgen maar dat lukte niet, is het een speciale sluiting?
Wat code 1-1-3 betreft: Deze gaat idd, gepaard met het Lambda lampje maar treed veel minder vaak op. Durf denk ik niet zo lang te rijden zonder injectoren! Maar heb dus bij de laatste twee keer dat deze optrad een duidelijk benzine verbruik gemerkt terwijl ik op gas reed.
Tot zo ver,
Arjan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zit een metalen beugeltje op. Als je dat indrukt kun je daarna de stekker van de injector trekken (in het verlengde van de injector).Smokie schreef : Ik heb ze al een keer los proberen te krijgen maar dat lukte niet, is het een speciale sluiting?
Als hij op LPG staat kun je ze eraf halen. Je kunt dan gewoon zoveel rijden als je wilt tot je de motor uitzet. Ik weet niet of de OMVL installatie op LPG kunt starten, ik zou de stekkers na uitzetten van de motor weer op de injectoren zetten. Vanzelfsprekend kun je niet op benzine rijden als de stekkers er niet op zitten. Let bij het loshalen van de stekkers als de motor op LPG staat even op of je de motorloop hoort veranderen. Dat kan duiden op een slecht relais. Dat relais schakelt de benzine injectoren uit als je op LPG rijdt. Als ze niet (goed) uitgeschakeld worden krijgt de motor de dubbele hoeveelheid brandstof met mengselproblemen als gevolg.Smokie schreef : Durf denk ik niet zo lang te rijden zonder injectoren!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kon gister niet aan de slag met de auto, het volvo-virus maakte even plaats voor een ander virus.
Maar vandaag weer een stuk gereden op benzine en nog steeds geen fouten! Daarna door op gas, heb geprobeert de aansluitingen van de injectoren af te halen maar dat lukt me niet. Ik krijg die beugeltjes niet ingedrukt, ze lijken anders dan bij de andere electrische aansluitingen. Bij deze poging heb ik de injectoren wel gedraait dwz ik merkte dat ze heel makelijk konden draaien.
Ik was van Den Haag naar Utrecht op benzine. Van Utrecht naar Amersfoort op gas geen fouten. Van Amersfoort terug naar huis, Amsterdam en nog steeds geen fouten. Pas na een korte rit in A,dam kreeg ik weer code 2-3-2. Ik heb de illusie dat ik het ook merkte dat er iets gebeurde, een kleine hic-up.
Ik heb nu ook het idee dat het iets is met de lpg regelaar.
Ik heb de auto nu uitgeleend aan kennissen, die een auto nodig hebben en het is onze tweede auto. Zij willen er wel mee naar een lpg specialist om evt. de computer uit te lezen. Het is nu ook niet het weer om buiten te sleutelen.
Weten jullie waar je daarvoor het beste terecht zou kunnen in (de buurt van) Amsterdam? Of heb jij nog wat kunnen vinden, Bas?
Wederom mijn grote dank!
Arjan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.