Nieuwe bevindingen foutcodes

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2010 18:23 #1084044 door V700 register
Nieuwe bevindingen foutcodes is gemaakt door V700 register
Hallo,
het volgende doet zich voor bij mij:
Na een reset dmv. het verwijderen van zekering één ben ik een stuk gaan rijden. Vervolgens heb ik foutcodes uitgelezen zonder de motor uit te doen en kreeg 1-1-1. Na het uitzetten van de motor en dan uitlezen geeft code 2-3-2, hoe kan dit??
Ga morgen van Amsterdam naar Den Haag zal dan kijken of dat hetzelfde resultaat geeft.
Dan code 1-1-3, deze lijkt samen te gaan met het lambda lampje, deze komt minder vaak voor. Een theorie is: dat het komt door lang doorrijden met code 2-3-2. Wat me de laatste 2 keer is opgevallen is dat er benzine verbruik is tijdens het rijden op gas vlak voor dat het Lambda lampje gaat branden. Nergens aan te merken behalve dan aan de benzine meter.
Zou het kunnen zijn dat de gas en of de benzine computer in de war kunnen raken? evt. door code 2-3-2.?
Verder start, loopt, en rijd de auto prima!
Groet,
Arjan
 
940gl 1992 B230BF Automaat LPG

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2010 18:35 #1295720 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij
Bij motoren op LPG geldt: Eerst op benzine goed, dan naar de LPG installatie kijken. Zeker bij LPG installaties die het benzine systeem volgen. Je hebt een B230FB (volgens mij heb je dat omgedraaid in je signature) en die is in 95% van de gevallen uitgerust met de Vialle AMS installatie. Ik dacht dat dit systeem de benzinecomputer volgt. Berekent die een verkeerde waarde, dan zal de LPG installatie die fout overnemen. Qua benzinemeter: Je weet zeker dat die niet het LPG niveau aangeeft als je op LPG rijdt en het benzineniveau als je op benzine rijdt ? Vialle heeft dit namelijk vaak toegepast. Ons zou het helpen als je kunt bevestigen dat het om Vialle AMS gaat. Zou wel ergens moeten staan. Volgende stappen zouden zijn om te kijken wat die benzinemeter nu aangeeft ? Alleen benzine of ook LPG als je op LPG rijdt ? Verder storingscodes resetten en een stuk(je) op benzine rijden. Kijken wat er dan voor foutcodes uit komt. Succes !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2010 20:08 #1295727 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De Benzinemeter geeft alleen
De Benzinemeter geeft alleen de benzinestand aan. Naast het schakelaartje van gas of benzine geven een aantal ledjes de gas stand aan.(werk overigens niet goed)
De vorige eigenaar heeft er een nieuwe gas computer in laten zetten, op de factuur staat: Omvl milenium comp aeb 175. Hij wees mij een kasje aan tegen het kopschot daarop staat leonardo electronic feedback system. Daar in de buurt tegen de rechter veerpoot zit een kleiner kastje daar staat Pitagora op?!
Ik heb van de week al een keer codes gereset en een stukje op benzine gereden dit resulteerdde ook in een code 2-3-2.
Groet,
Arjan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2010 21:49 #1295749 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlezen.

Smokie schreef : Omvl milenium comp aeb 175. Hij wees mij een kasje aan tegen het kopschot daarop staat leonardo electronic feedback system. Daar in de buurt tegen de rechter veerpoot zit een kleiner kastje daar staat Pitagora op?!

Ook die kun je uitlezen en de stekker heb ik, daarvoor, maar moet even kijken of ik ook de software heb.
Kun je niet effe 20 liter benzine tanken en daar de heenreis naar Den Haag op rijden om te zien wat ie dan doet?
Als ie namelijk op benzine in orde is, kun je pas verder zoeken in je LPG systeem, zoals Henk al aangeeft.
Mij klinkt het overigens als een rot omschakelrelais, waardoor hij op een of meerdere cilinders op dubbel-mengsel loopt.Daar krijg je ook nogal Lambda storingen van.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2010 15:05 #1295813 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In Den Haag aangekomen
Hallo,
Ben inmiddels in Den Haag aangekomen. Ben gestart op benzine, voorbij schiphol gestopt en codes uitgelezen zonder de motor uit te doen, geen fouten. Vervolgens door gereden op gas en op de bestemming weer uitgelezen, geen fouten. Motor uit en weer uitlezen, code 2-3-2.
Ik bedenk me net dat het misschien beter was geweest om na de eerste keer uitlezen even de motor te stoppen en dan weer uit te lezen. Ga ik later vandaag nog doen.
Wat jij, Baseman, beschrijft zou dat de oorzaak van de andere foutcode (1-1-3) kunnen zijn?
Groet,
Arjan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2010 16:50 #1295819 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzine?
Maar je hebt dus geen resultaat op Benzine ALLEEN?Eigenijk weet je dus nog niks.
Rijdt eens een stuk op uitsluitend benzine.Halfweg stoppen, testen met draaiende motor (wat al af te raden is) en vervolgens op LPG zetten, levert dus twee foutcodes die te maken hebben met je mengsel, wat de bovengrens of ondergrens bereikt en niet meer bijgeregeld kan worden.Als je een lekke gasinjector hebt, of een rot relais, dan weet je nog niks.
Reset de boel effe.Rijd dan eens op enkel benzine, lees hem uit nadat je de motor hebt afgezet en kijk wat voor code er terug komt.
Start hem dan weer, en als ie overgeschakeld is op LPG, neem je de 4 stekkers los van de benzine injectors, alle vier.Rijd een stukje en kijk of er codes worden opgeslagen.(enkel doen, als je op je LPG installatie kan vertrouwen, want als je onverhoopt terug moet naar benzine, kan dat dus niet. Of zoek een weg op met nauwelijks verkeer en 'vlucht'-mogelijkheid)
1-1-3 geeft ook een Lambda lampje bij jou, klopt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2010 18:00 #1295832 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij
Volgens mij ontstaan de foutcodes bij het uitzetten van de motor. Interessant is dan of dat ook op benzine is, maar dat had je zelf al bedacht las ik. Tip van Bas, op LPG zetten en benzine injectoren lostrekken is ook een goede.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2010 21:27 #1295866 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weer dank
Weer dank heren voor jullie input,
Heb net twee kortere ritten gemaakt, op benzine en uitgelezen met motor uit en geen foutmeldingen meer!
Zal morgen nog een wat langere rit maken op benzine en weer checken. Als er dan weer geen fouten zijn zal ik eens proberen te rijden zonder de injectoren! Ik heb ze  al een keer los proberen te krijgen maar dat lukte niet, is het een speciale sluiting?
Wat code 1-1-3 betreft: Deze gaat idd, gepaard met het Lambda lampje maar treed veel minder vaak op. Durf denk ik niet zo lang te rijden zonder injectoren! Maar heb dus bij de laatste twee keer dat deze optrad een duidelijk benzine verbruik gemerkt terwijl ik op gas reed.
Tot zo ver,
Arjan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2010 21:43 #1295868 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beugeltje

Smokie schreef : Ik heb ze  al een keer los proberen te krijgen maar dat lukte niet, is het een speciale sluiting?

Er zit een metalen beugeltje op. Als je dat indrukt kun je daarna de stekker van de injector trekken (in het verlengde van de injector).

Smokie schreef : Durf denk ik niet zo lang te rijden zonder injectoren!

Als hij op LPG staat kun je ze eraf halen. Je kunt dan gewoon zoveel rijden als je wilt tot je de motor uitzet. Ik weet niet of de OMVL installatie op LPG kunt starten, ik zou de stekkers na uitzetten van de motor weer op de injectoren zetten. Vanzelfsprekend kun je niet op benzine rijden als de stekkers er niet op zitten. Let bij het loshalen van de stekkers als de motor op LPG staat even op of je de motorloop hoort veranderen. Dat kan duiden op een slecht relais. Dat relais schakelt de benzine injectoren uit als je op LPG rijdt. Als ze niet (goed) uitgeschakeld worden krijgt de motor de dubbele hoeveelheid brandstof met mengselproblemen als gevolg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 19:52 #1296104 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo, Kon gister niet aan
Hallo,
Kon gister niet aan de slag met de auto, het volvo-virus maakte even plaats voor een ander virus.
Maar vandaag weer een stuk gereden op benzine en nog steeds geen fouten! Daarna door op gas, heb geprobeert de aansluitingen van de injectoren af te halen maar dat lukt me niet. Ik krijg die beugeltjes niet ingedrukt, ze lijken anders dan bij de andere electrische aansluitingen. Bij deze poging heb ik de injectoren wel gedraait dwz ik merkte dat ze heel makelijk konden draaien.
Ik was van Den Haag naar Utrecht op benzine. Van Utrecht naar Amersfoort op gas geen fouten. Van Amersfoort terug naar huis, Amsterdam en nog steeds geen fouten. Pas na een korte rit in A,dam kreeg ik weer code 2-3-2. Ik heb de illusie dat ik het ook merkte dat er iets gebeurde, een kleine hic-up.
Ik heb nu ook het idee dat het iets is met de lpg regelaar.
Ik heb de auto nu uitgeleend aan kennissen, die een auto nodig hebben en het is onze tweede auto. Zij willen er wel mee naar een lpg specialist om evt. de computer uit te lezen. Het is nu ook niet het weer om buiten te sleutelen.
Weten jullie waar je daarvoor het beste terecht zou kunnen in (de buurt van) Amsterdam? Of heb jij nog wat kunnen vinden, Bas?
Wederom mijn grote dank!
Arjan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD