Fuel Safe, Ultimate enz.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2010 23:37 #1295001 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ultimate voor performence
Ik kan me voorstellen dat motoren het beter doen met een hoger octaan gehalte.
ALLE benzines in europa moeten voldoen aan dezelfde eisen mbt de samenstelling.
Natuurlijk zullen de maatschappijen onderzoek  hebben gedaan en bij het vragen van absolute topprestaties zullen de ultimate, V-powers, perfomance, en weet ik veel hoe ze het maar noemen ietspietsie betere prestaties leveren. Al was het maar door het hogere octaangehalte en schonere benzine.
Juist de reinigende bestandsdelen kunnen een aanslag zijn op je kleppen, benzineleidingen etc. Als het in één keer goed gereinigd wordt dan krijg je de troep die zich al die jaren langzaam heeft opgebouwd in één keer door je systeem.

Naar mijn mening: tank waar je je happy bij voelt. Dat is bij mij LPG en benzine met  95 octaan (ook al staat er 98 voorgeschreven)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2010 00:26 #1295008 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Kassa
Hallo Volvisti
Kassa meent ook, dat een leren bank van Seats en Sofa's (waar je een fiets of pannenset ter waarde van dik de helft van de bank bij cadeau krijgt) lang mee moet gaan.  Dus bij het oordeel van Kassa heb ik nog wel eens m'n twijfels.
Wetenschappelijk testen doe je niet met één auto en een HTS, dat doe je o.a. met de motortestbanken van een universiteit.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2010 07:48 #1295012 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sprookjes
Voor de tigste maal nu aangetoondSuperbrandstof = de oude met 98 Octaan.Modernere auto's kunnen veelal niets meer met 98 Octaan, ergo de benzinebonzen moesten wat verzinnen.U leest het al, verzinnen.Alle 95 Octaanbenzines zijn dus hetzelfde.Heb je een oudje met HC motor dan heeft 98 Octaan zin, immers de motor is (was) er voor geconstrueerd.Deze motoren zijn er dus niet meer, aangezien de motoren van tegenwoordig voor 95 zijn gebouwd.De fabrikanten geven hetzelf aan.In sprookjes blijven geloven mag  natuurlijk altijd.Dus benzine tanken van een goede witte pomp en olie van de Action, dan hebbie gewoon goed spul ...  :-P+

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2010 11:53 #1295040 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wetenschappelijk

Mathy schreef : Wetenschappelijk testen doe je niet met één auto en een HTS, dat doe je o.a. met de motortestbanken van een universiteit.

Zou natuurlijk wel beter zijn. Maar als gewone automobilist doe je dat ook niet. Als je geen effect merkt is het een beetje duur om daar wel voor te bepalen. Kan me voorstellen dat men geprobeerd heeft het placebo effect uit te sluiten, wat gelukt is.Als het wetenschappelijk overtuigend was aangetoond hadden de maatschappijen dat toch gewoon in de uitzending kunnen uitleggen ? Men wilde echter niet reageren....Ik tank LPG en euro 95, maar wel bij de BP pomp. Qua LPG niet duur voor mijn omgeving. Houd niet zo van de witte pompen, heb altijd het idee dat je het restje uit de tank krijgt.... Maar die benzine moet natuurlijk ook wel voldoen aan de eisen dus wellicht zal dat meevallen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2010 17:54 #1295077 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Boos
Ik ben vooral boos om het feit dat je nauwelijks nog ergens euro 98 kunt tanken. Nu ja, boos. Verontwaardigd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2010 19:03 #1295084 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic safe

Michael Oud schreef : Ik ben vooral boos om het feit dat je nauwelijks nog ergens euro 98 kunt tanken. Nu ja, boos. Verontwaardigd.

Het woord safe is toch dat ding waar je, je geld in stopt
Groet Kilat

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2010 19:22 #1295091 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Alles uit de kast....
Ik heb het idee dat dit soort brandstoffen pas uit de verf komen, als je al het vermogen gebruikt.
Dat doe je natuurlijk op de openbare weg maar zelden.
M'n gevoel zegt me dat m'n motorfietsje er beter op loopt.
Maar die heeft maar 650 CC en tussen de 75 en 80 Pk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2010 19:31 #1295093 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja.

kilat schreef : Het woord safe is toch dat ding waar je, je geld in stopt
Groet Kilat

Ja klopt. Dus?

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2010 20:00 #1295101 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic Tsja
De oliemaatschappijen wilden niet reageren omdat ze van tevoren niet de uitslag voor hun neus kregen.
Alle maatschappijen zeggen flink te investeren in die schonere brandstoffen en doen zelf ook onderzoek. Aan de hand daarvan geloven ze erin. Snap ik, maja als de dagelijkse praktijk niets noemenswaardig uitwijst, neig ik ook naar marketing....
Shell Fuelsave is overigens normale 95 en geen premium fuel. Vpower Diesel werkt trouwens wel zichtbaar. In onze ex V70 2.5 TDI (die lekkere roetmotor van Audi) zag je duidelijk dat Vpower minder zwarte roetpluimen opleverde. Goed te verklaren, want 10% syntetische peut. Kijk, dat loont dan wel!

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2010 22:28 #1295132 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Grote hoop
Hallo Andre

struis schreef : Ik heb het idee dat dit soort brandstoffen pas uit de verf komen, als je al het vermogen gebruikt.

Op de Duitse TV hebben ze die brandstoffen ook ooit getest met drie "wat sportievere uitvoeringen".  Alledrie hadden die ruim 200 pk.  Daarbij bleek dat deze brandstoffen een pk-tje of 5 extra opleveren.
Maar helaas weet ik niet meer, wie die test gedaan heeft, maar het was wel een autoprogramma.
Autoprogramma's op de Duitse TV programma's zijn, i.t.t. de Nederlandse, niet altijd gesponsort door de autoindustrie.  En de uitzendingen waar ik waarde aan hecht zijn dat zeker niet.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC