Voorpijp en lambdasonde

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2010 14:38 #1083890 door V700 register
Voorpijp en lambdasonde is gemaakt door V700 register
Hallo mede Volvoliefhebbers/gebruikers,
Ik rijd al bijna tien jaar met veel plezier in mijn Volvo 740 van 1991. Hij rijdt op benzine en heeft 285.000 km op de teller. Sinds kort rijdt de auto soms wat hortend en stotend bij een laag toerental. Boven de 2000 toeren is dat bijna niet het geval. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Daarnaast heb ik sinds kort een nieuwe uitlaat onder de Volvo. De garage vertelde mij echter dat de voorpijp, inclusief de lambdasonde moet worden vervangen. Kosten ongeveer 500 euro! Kan dat niet goedkoper? Voor the time being hebben ze de voorpijp gelast, maar dat houdt niet eeuwig stand.
Ik woon in Veendam, is er in de buurt ook een handige Volvoliefhebber die mijn Volvo kan onderhouden? Tegen betaling uiteraard, maar die er meer van afweet dan de gemiddelde garagehouder.
Groet, Jaap.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2010 15:36 #1294612 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Dat horten en stoten kan aan heel veel liggen.
Enkele voor de hand liggende zijn: Benzinefilter, is dat al eens vervangen?Verdeler/rotorbougies, bougiekabels.
Heb je zelf al ergens naar gekeken?
Een half uurtje rijden bij je vandaan in Bunde (dld) zit <a href=" www.volvo-henk.de/ " target="_blank">volvo-henk, ook actief hier op het forum. Hij verkoopt onderdelen en sleutelt ook aan Volvo's van anderen. Een half uur de andere kant op, in Ees, zit www.koops-ees.nl/ " target="_blank">Garage Koops. Die werken ook nog aan oudere Volvo's. Is ook een sleuteladres van de vereniging. Nog wat verderop, in Waskemeer, zit Jan-Geert. Ook een sleutelende Volvo-liefhebber.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC