remschijven voorwielen 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gr John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als het goed is, zijn dat 280mm schijven, van 26 mm dik, nieuw dan dus.....

Overigens, als het goed is, staat er op jouw typeplaatje een aanduiding in de vorm van een reeks letters en cijfers, die aangeeft wat er onder jouw auto zit.Kijk anders even <a href="/node/16142" target="_blank">bij de mijne</a>.Onderaan het topic, bijna onderaan, staat de uitleg van die remmerij en veren en zo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het volgende is aan de hand.
ik heb een 940 diesel gehad waar ik nieuwe schijven op heb gezet omdat het stuur trilde.
Maar hij deed het ook nog met de nieuwe.
dus zijn de oude prima en die heb ik nog en dacht ik, als die op de 940 passen die ik nu heb spaart dat geld.
Ik heb dus niet het typeplattje van die andere zodat ik kan vergelijken.
als de omtrek goed is en de dikte en als ook nog het past is het dat goed??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat ik had is dat ik via internet (Slimslim! Domdom?) een set had gekocht die volgens alle beschrijvingen zou moeten passen, en inderdaad: alle maten hetzelfde, BEHALVE de diepte van 'het hoedje' waar je de schijven mee aan je as zet. Dus zat de schijf niet op dezelfde diepte en paste de remklauw niet meer.johnvang schreef : ...Als de omtrek goed is en de dikte en als het ook nog past is het dan goed??...
Misschien nog een vergelijk- en meetpunt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
- Berichten: 38
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wytze bedankt.
Vr gr john
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat was nieuw voor me, dus ik ben even gaan kijken. Altijd leuk om weer wat nieuws over mijn auto te weten te komen. Dus met de chassiscode van mijn auto de bijbehorende onderdelen opgezocht in het <a href="/node/15789" target="_blank">data pocket</a>. Mijn chassiscode begint met DE, dus ik heb de volgende voorpoten: veren 1329823schokbrekers 6819260remschijven 1359908remklauwen 3516517 en 3516518Baseman schreef : Overigens, als het goed is, staat er op jouw typeplaatje een aanduiding in de vorm van een reeks letters en cijfers, die aangeeft wat er onder jouw auto zit.
Kijk anders even <a href="/node/16142" target="_blank">bij de mijne</a>.Onderaan het topic, bijna onderaan, staat de uitleg van die remmerij en veren en zo.
Huh wat? Die nummers voor de remschijf/klauw combinatie zijn in Vadis niet te vinden bij de 940. Uiteindelijk gevonden bij een 1988 740: Remschijf zou Girling of DBA zijn met Girling remklauw met twee zuigers en géén ABS. Klopt niet, ik heb n.l. zeker weten klauwen met een enkele zuiger en wél ABS.
Nu blijken in het data pocket bij de uitleg van de chassiscode de volgende twee regeltjes te staan m.b.t. de eerste twee digits:-1994: Brake disks-1994: Brake calipers Aha . Dus na 1994 is het type remschijf/klauw niet meer opgenomen in de chassiscode.
Ik ga er dus verder maar van uit dat alle 940's vanaf 1994 geleverd zijn met aan de voorkant Girling geventileerde schijven en Girling klauwen met één zuiger. Zo staat het ook in Vadis.
Weliswaar niet helemaal het antwoord op John's vraag, maar voor mij weer heel leerzaam. Wie weet heeft iemand anders er ook nog wat aan. Gewoon even het wiel eraf schroeven en kijken/meten is minder werk, trouwens.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.