Motor stottert na drie kwartier in de regen rijden en blijft dat nog lange tijd doen als het droog is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2010 18:32 #1083770 door V700 register

Hij heeft het de laatste tijd steeds vaker en vanochtend was het weer raak: na drie kwartier in de regen rijden begint hij te stotteren en in te houden en het houdt pas op na een uur rijden als het weer droog is.

Juist die vertraging is opvallend: ik zat te denken aan een luchtfilter dat langzaam nat en langzaam weer droog wordt, maar ik heb net even zonder filter (en het stuk schuimrubber dat er ook in zit) gereden, en het is niet helemaal weg.
Wie heeft er een tip?

Het is een B204GT motor.

Bedankt en groeten,

Arthur

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2010 18:39 #1293791 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vocht!!
vocht is het nare broertje/zusje van roest, wat mijn vermoeden is dat je bij je kabels vocht hebt, als je je verdelerkap los haalt moet die droog zijn vanbinnen, is dit niet zo droog maken en een beetje vet of contact spray daar in spuiten, en ook even kijken of je bougie doppen de bougie's nog wel helemaal afsluiten anders verliezen ze vermogen om de vonk te geven.

Groeten Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2010 19:16 #1293799 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stotteren na vocht
Hallo Arthur
na een bezoek aan de wasstraat ,met bodemreiniging stotterde mijn motor ook (B 230 F ) ook brandde het lampje van de lambdasonde.
Na enige tijd liep hij weer keurig,daarna mijn lambdasonde vervangen en nooit meer door de wasstraat maar lekker met de hand wassen.
Succes
peter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2010 19:39 #1293803 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tip?

Vaan schreef : Wie heeft er een tip?

Ik zie hier voor de deur nog wel eens verschillende Volvo's en enkele ervan hebben een loshangend, niet goed afsluitend of geheel ontbrekend afdichtrubber, tussen paravan en motorkap.
Dat is dat rubber wat aan de paravan zit en waar je tegenaan kijkt als je de kap open hebt.
Als die niet goed zit, loopt al het water dat aan de achterkant van de motorkap, door rijwind, een weg zoekt met de minste weerstand, in die richel. Als daar een rubber zit, wat niet goed afsluit, loopt het precies je verdelerkap in.
(Overigens heb ik ook een keer iemand gesproken wiens blok begon te sputteren als hij een keer of drie de ruiten sproeide.En ja, precies boven de verdelerkap, zit dat T-stukje die als hij lek is, vrolijk op de verdelerkap kotst.)
Enfin, u zocht een tip.......

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC