Slecht starten en slecht lopen.

  • Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
03-11-2010 14:50 #1083654 door Ziko de Kubber
Slecht starten en slecht lopen. is gemaakt door Ziko de Kubber
Vreemd probleem met mijn B230F, ´s morgens wil ze slecht starten en loopt ze tot zo´n 2000 toeren zeer slecht. Volgens mij op 3 cilinders. Echter na een km of 4 rijden is het over en draait ze weer normaal. Als je de auto stil zet en een halve dag later weer start is het probleem ook niet aanwezig.
Vooral het slechte starten is vervelend want vanmorgen wilde ze helemaal niet starten en nu net weer wel. Maar wel slecht starten en slecht lopen.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Vooral omdat het zo snel weer over is tast ik in het duister.

Met vriendelijke groet, Ziko

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2010 15:06 #1292945 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Exact hetzelfde
Hoi Ziko,
Ik heb met mijn B234F al een jaar lang EXACT hetzelfde probleem.
In de ochtend koud starten gaat erg moeilijk, slaat ook weer gewoon af en slaat in de lagere toeren behoorlijk mis (bij mij tot de 3000 toeren wel )Loopt ook op 2 of 3 cilinders dan.
En ook bij mij is na een paar kleine kilometers het probleem volledig voorbij.Probeer je het een halve dag later weer met een 'koude' start (als hij weer is afgekoeld) en dan is er niks an het handje.
Doe je het de volgende dag: weer moeilijk doen.
Ik heb ALLES al van LMM tot ECU en EZK vervangen (ping ping ping)En nog STEEDS hetzelfde probleem.
Niemand kon een oplossing bedenken.
Ik hoop dat jij een oplossing kan vinden, en dat die bij mij dan ook werkt.
Alleen de ECU tempsensor heb ik nog niet vervangen, dat is de laatste verdachte, ik ga die binnenkort doormeten en hoop dat dat hem is.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2010 15:31 #1292946 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foutcodes ?
Foutcodes uitgelezen ? Overmatige benzinestank en/of natte bougies ?Natuurlijk wel lastig, je ervaart de storing als je net weg moet. Niet echt een tijdstip om uitgebreid te gaan sleutelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2010 16:05 #1292950 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bij mij was het beroerde
bij mij was het beroerde starten verholpen nadat ik ook andere storingen kreeg, heb het brandstofpomp relais vervangen en dat loste alles op.
want bij mij was het ook zo moeilijk aanslaan, vermogen missen, beroerd lopen vooral als ze koud was. oude relais onder een grote loep gehad en daar zaten allemaal kleine zwarte pikjes op de contact punten, die puntjes heeft een collega weg gehaald en heb de oude er weer in gezet en die geeft nu ook geen storingen meer en ze loopt er normaal op.
 
Misschien heb je er wat aan,
@Gerben, als je nog een brandstof relais hebt liggen kun je die wel eens aan mij meegeven en dan laat ik hem even na kijken op mn werk en desnoods schoonmaken. of je moet een gewone standaard witte hebben dan kun je die van mij wel even testen.
 
Groeten Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2010 16:35 #1292952 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Vervangen
Hoi Tom,
Aan mijn brandstofrelais ligt het absoluut niet.Die is 2x vervangen en heb er 3 liggen IN mijn wagen
Mijn oude zelf nagekeken: inderdaad contactbreuk, gesoldeerd, en die werkt weer goed, maar voor de zekereheid een andere modernere ingezet uit een 940 die 100% goed was, ook geen schade aan de contacten en wagen doet het er mee.
Het is gewoon een standaard witte
Injector relais is ook vervangen, en de B-pomp ook.
Zoals gezegd: infeite ALLES vervangen van Lambda sonde tot Brandstofrelais.
Ik heb trouwens GEEN foutcodes (1-1-1) maar ik kan al sinds een tijdje opeens geen foutcodes meer uitlezen, kastje is gewoon goed, stekkers zit er echt goed in, maar doet helemaal noppes.
Je hebt mijn wagen zelf ook stationair horen 'pruttellen'.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2010 17:33 #1292959 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pakking
heb je de pakkingen ook na gekeken tussen het spruitstuk en het blok, want als de motor warm is hebben jullie er allebei geen last van maar wel met een koude motor, misschien toch valse lucht die ergens vandaan komt, zijn de rubbertjes van je injectoren nog wel goed dat zou ook nog een optie kunnen zijn.
En je uitlees kastje misschien zit er een breuk in de kabel die naar je computers loopt aangezien je die uitgewisseld hebt kan het zijn dat die geen goed contact meer maken,
 
Groeten Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2010 18:59 #1292972 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Cilinders

gerryberrie schreef : Ik heb trouwens GEEN foutcodes (1-1-1) maar ik kan al sinds een tijdje opeens geen foutcodes meer uitlezen, kastje is gewoon goed, stekkers zit er echt goed in, maar doet helemaal noppes.

Is dat niet een leuke uitdaging voor de sleuteldag, of in Gemert of bij Nordicar?Overigens, als ie op 2 cilinders loopt, slaat ie stationair af, dat gaat niet lukken.Dat ie niet meer uit te lezen is, lijkt me ook niet goed, maar dat hebben we al eens besproken hier, toch?
@Ziko: Als ie naar zeggen op drie cilinder loopt, trek dan eens een voor een de injector-pluggen los.De cilinder waar je geen verschil in motorloop bemerkt, is dan iets mee, maar dan heb je een richting.
Kan de cisklep niet vast zitten door aangekoekte olie, die naarmate hij warmer wordt weer wat loskomt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2010 20:13 #1292979 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Gemert
Hoi Bas,
Helaas kan ik niet naar Gemert komen, anders was ik zowiezo geweest.
Het is inderdaad een leuke uitdaging om eens te onderzoeken op een sleuteldag.
En we hadden het er inderdaad al eens eerder over gehad dat dat niet echt zo hoort.
ECU kabels al onderzocht, met een andere ECU geprobeerd foutcodes uit te lezen: noppes.Ik kan de EZK trouwens ook niet uitlezen, die scheitte er ook mee uit.
Hij loopt afentoe echt op 2 cilinders, en slaat dan, inderdaad, gewoon af.
Koud 'pakt' ie meestal wel rap, loopt dan 2-3 sec te bonken, slaat af, weer starten> soms blijft ie dan kuchend lopen maar vaak slaat ie weer af, weer starten> en dan blijft ie kuchend lopen.
Wel op 900 toeren, niet op en neer, maar gewoon extreem rauw en trillend en kuchend.Blok trilt dan ook alle kanten op.
Je voelt de trillingen in je stoel en bij je voeten.
Ga je dan gasgeven dan is het "plof....plof...plof" en dat werk.Echt hard voorruit komen doe je dan ook niet.
Ik rol dus puur op de koppeling de straat uit en begin dan rustig met gasgeven.
Heb al de pakkingen gecontroleerd: is in orde.Heb met allerhande spulletjes lopen spuiten, was allemaal goed.
een paar kleine km's verder en hij doet niet moeilijk meer.
Maar hij blijft ook met warme motor stationair wel 'pruttellen' je voelt om de zoveel sec. een aardige trilling door de wagen gaan en het blok ligt niet stil in zn rubbers.Je kan de wagen met warme motor ook niet in de versnelling laten rollen zoals met een koude motor, want dan slaat gelijk een cilinder (of meer) af, en bonkt de wagen behoorlijk ruw heen en weer. (voorheen kon dit wel)
CISklep is het bij mij zowiezo niet, die heb ik ook vervangen (en daarbij grondig gepoetst)
Ik heb geen flauw idee wat het is.......
Groeten,Gerben
PS>Ziko, het is niet mijn bedoeling je topic te 'kapen'...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
05-11-2010 16:39 #1293218 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Gelukkig is het bij mij niet
Gelukkig is het bij mij niet zo ernstig als bij jou Gerben! Blijkbaar was het gewoon vocht, heb de auto even binnen gezet. En vanmorgen geen problemen. Nu alles even ingespoten met contactspray en wat lichte corrosie verwijderd. Dus fingers crossed voor morgenochtend

Met vriendelijke groet, Ziko

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2010 22:42 #1293278 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vochtig
Ja vocht is ook een vervelend item net als de roest duivel die 2 kunnen samen werken als geen ander.
Maar vocht op de elektra is iets wat niet samen gaat misschien is dat ook wel het geval bij Gerben, bobine,verdelerkap,bougie kabels, of toch ergens een beroerde massa.
 
Groeten Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD