Slecht starten en slecht lopen.
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
Vooral het slechte starten is vervelend want vanmorgen wilde ze helemaal niet starten en nu net weer wel. Maar wel slecht starten en slecht lopen.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Vooral omdat het zo snel weer over is tast ik in het duister.
Met vriendelijke groet, Ziko
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Ik heb met mijn B234F al een jaar lang EXACT hetzelfde probleem.
In de ochtend koud starten gaat erg moeilijk, slaat ook weer gewoon af en slaat in de lagere toeren behoorlijk mis (bij mij tot de 3000 toeren wel )Loopt ook op 2 of 3 cilinders dan.
En ook bij mij is na een paar kleine kilometers het probleem volledig voorbij.Probeer je het een halve dag later weer met een 'koude' start (als hij weer is afgekoeld) en dan is er niks an het handje.
Doe je het de volgende dag: weer moeilijk doen.
Ik heb ALLES al van LMM tot ECU en EZK vervangen (ping ping ping)En nog STEEDS hetzelfde probleem.
Niemand kon een oplossing bedenken.
Ik hoop dat jij een oplossing kan vinden, en dat die bij mij dan ook werkt.
Alleen de ECU tempsensor heb ik nog niet vervangen, dat is de laatste verdachte, ik ga die binnenkort doormeten en hoop dat dat hem is.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
want bij mij was het ook zo moeilijk aanslaan, vermogen missen, beroerd lopen vooral als ze koud was. oude relais onder een grote loep gehad en daar zaten allemaal kleine zwarte pikjes op de contact punten, die puntjes heeft een collega weg gehaald en heb de oude er weer in gezet en die geeft nu ook geen storingen meer en ze loopt er normaal op.
Misschien heb je er wat aan,
@Gerben, als je nog een brandstof relais hebt liggen kun je die wel eens aan mij meegeven en dan laat ik hem even na kijken op mn werk en desnoods schoonmaken. of je moet een gewone standaard witte hebben dan kun je die van mij wel even testen.
Groeten Tom.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Aan mijn brandstofrelais ligt het absoluut niet.Die is 2x vervangen en heb er 3 liggen IN mijn wagen
Mijn oude zelf nagekeken: inderdaad contactbreuk, gesoldeerd, en die werkt weer goed, maar voor de zekereheid een andere modernere ingezet uit een 940 die 100% goed was, ook geen schade aan de contacten en wagen doet het er mee.
Het is gewoon een standaard witte
Injector relais is ook vervangen, en de B-pomp ook.
Zoals gezegd: infeite ALLES vervangen van Lambda sonde tot Brandstofrelais.
Ik heb trouwens GEEN foutcodes (1-1-1) maar ik kan al sinds een tijdje opeens geen foutcodes meer uitlezen, kastje is gewoon goed, stekkers zit er echt goed in, maar doet helemaal noppes.
Je hebt mijn wagen zelf ook stationair horen 'pruttellen'.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
En je uitlees kastje misschien zit er een breuk in de kabel die naar je computers loopt aangezien je die uitgewisseld hebt kan het zijn dat die geen goed contact meer maken,
Groeten Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is dat niet een leuke uitdaging voor de sleuteldag, of in Gemert of bij Nordicar?Overigens, als ie op 2 cilinders loopt, slaat ie stationair af, dat gaat niet lukken.Dat ie niet meer uit te lezen is, lijkt me ook niet goed, maar dat hebben we al eens besproken hier, toch?gerryberrie schreef : Ik heb trouwens GEEN foutcodes (1-1-1) maar ik kan al sinds een tijdje opeens geen foutcodes meer uitlezen, kastje is gewoon goed, stekkers zit er echt goed in, maar doet helemaal noppes.
@Ziko: Als ie naar zeggen op drie cilinder loopt, trek dan eens een voor een de injector-pluggen los.De cilinder waar je geen verschil in motorloop bemerkt, is dan iets mee, maar dan heb je een richting.
Kan de cisklep niet vast zitten door aangekoekte olie, die naarmate hij warmer wordt weer wat loskomt?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Helaas kan ik niet naar Gemert komen, anders was ik zowiezo geweest.
Het is inderdaad een leuke uitdaging om eens te onderzoeken op een sleuteldag.
En we hadden het er inderdaad al eens eerder over gehad dat dat niet echt zo hoort.
ECU kabels al onderzocht, met een andere ECU geprobeerd foutcodes uit te lezen: noppes.Ik kan de EZK trouwens ook niet uitlezen, die scheitte er ook mee uit.
Hij loopt afentoe echt op 2 cilinders, en slaat dan, inderdaad, gewoon af.
Koud 'pakt' ie meestal wel rap, loopt dan 2-3 sec te bonken, slaat af, weer starten> soms blijft ie dan kuchend lopen maar vaak slaat ie weer af, weer starten> en dan blijft ie kuchend lopen.
Wel op 900 toeren, niet op en neer, maar gewoon extreem rauw en trillend en kuchend.Blok trilt dan ook alle kanten op.
Je voelt de trillingen in je stoel en bij je voeten.
Ga je dan gasgeven dan is het "plof....plof...plof" en dat werk.Echt hard voorruit komen doe je dan ook niet.
Ik rol dus puur op de koppeling de straat uit en begin dan rustig met gasgeven.
Heb al de pakkingen gecontroleerd: is in orde.Heb met allerhande spulletjes lopen spuiten, was allemaal goed.
een paar kleine km's verder en hij doet niet moeilijk meer.
Maar hij blijft ook met warme motor stationair wel 'pruttellen' je voelt om de zoveel sec. een aardige trilling door de wagen gaan en het blok ligt niet stil in zn rubbers.Je kan de wagen met warme motor ook niet in de versnelling laten rollen zoals met een koude motor, want dan slaat gelijk een cilinder (of meer) af, en bonkt de wagen behoorlijk ruw heen en weer. (voorheen kon dit wel)
CISklep is het bij mij zowiezo niet, die heb ik ook vervangen (en daarbij grondig gepoetst)
Ik heb geen flauw idee wat het is.......
Groeten,Gerben
PS>Ziko, het is niet mijn bedoeling je topic te 'kapen'...
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
Met vriendelijke groet, Ziko
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar vocht op de elektra is iets wat niet samen gaat misschien is dat ook wel het geval bij Gerben, bobine,verdelerkap,bougie kabels, of toch ergens een beroerde massa.
Groeten Tom.