- Berichten: 38
Welke LuchtMassaMeter op de 740 met 230F motor.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Is die LMM gekoppeld aan een andere ECU? Is in die wagen ook een modernere F motor te schroeven zonder de stelschroef?? Dan met de 0280212016 LMM en de reguliere ECU??
Wie heeft er ervaring met deze systemen en de uitwisselbaarheid er van? Elektronica met schroef zit gemonteerd op een "oude neus" van laatste fase zomer 1989 gebouwd.
Ben benieuwd naar de reacties.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
- Berichten: 38
In de wagen die ik deels wil gebruiken zit een LMM met een stelschroef. Ik weet niet of het een 016 is. De wagen met 230F is van Q2 1989.
Mijn vraag is of de complete systemen en dradenboom met een stelschroef op de LMM veel afwijken van de latere F systemen (1990-1995 Non-turbo) waar wel een 016 LMM op is geplaatst.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Dat nummer is vast 0280212007. Zonder meer verwisselen kan niet.ldoensen schreef : althans dat denk ik wel. IK heb LH2.2 en heb ook enn stelschroef op de LMM(nr weet ik zo niet) en ik ga er natuurlijk niet voor niks andere kabels in leggen om er LH2.4 in te leggen waar ik de 016 LMM voor nodig heb.(remember?) Een 016 zit ook op een B230FT mits LH2.4 dan. Niet iedere LMM heeft ook evenveel pootjes aan de stekker dacht ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
- Berichten: 38
Ik maakte me al zorgen. Zou ie het geleerd hebben? Gelukkig, hij is "de oude" weer. En ik bedoel niet je leeftijd.
Je schrijft "zonder meer". Heb jij een idee welke verschillen er dan wel zijn? Je hoeft het niet voor me uit te zoeken maar iets in je reactie geeft mij het gevoel dat je het wel weet. En Leon is vast ook geinteresseerd. Want die heeft een heel andere dradenboom op de plank liggen en hij gaat denk ik liever wat aanpassingen doen dan een nieuwe boom er in. Je maakt mij, en ik denk ook Leon, erg nieuwsgierig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Wytze, Ik denk dat Leon er meer vanaf weet dan ik. Ik ben alleen maar het verkeerde gebruik van de LMM´s tegengekomen. Wanneer b.v. een 016 wordt gemonteerd i.p.v een 007 dan loopt de motor gewoon beroerd. Waarom ben je eigenlijk tegen de 007? Bosch maakt ik weet niet hoeveel LMM- soorten. Elk ontwerp heeft zo z´n specifieke toepassingen. Leon noemde b.v. het een verschil LH2.2 versus LH2.4 m.b.t 007 en 016.Wytze schreef : Je doet het weer! Lekker aangeven dat het kan en dan niet vertellen hoe.
Ik maakte me al zorgen. Zou ie het geleerd hebben? Gelukkig, hij is "de oude" weer. En ik bedoel niet je leeftijd.
Je schrijft "zonder meer". Heb jij een idee welke verschillen er dan wel zijn? Je hoeft het niet voor me uit te zoeken maar iets in je reactie geeft mij het gevoel dat je het wel weet. En Leon is vast ook geinteresseerd. Want die heeft een heel andere dradenboom op de plank liggen en hij gaat denk ik liever wat aanpassingen doen dan een nieuwe boom er in. Je maakt mij, en ik denk ook Leon, erg nieuwsgierig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
En daarbij gaf ik mijn eigen situatie als voorbeeld: als de 016 er zomaar op kan dan zou ik niet de kabelboom aan hoeven passen want er zit nu een 007 in(dank Timen ).
En dat verschil in LMM is natuurlijk niet zomaar. Die '89 heeft waarschijnlijk(weet ik niet zeker) geen zelfdiagnose(=zwarte kastje) en is dus LH2.2. Die 'moderne' versie die jij bedoelt is met een LMM 016 en dat is 100% LH2.4.
Als er in die '89er wel zelfdiagnose zit dan is het LH2.4 maar dan zou er al een 016 in moeten zitten dus ik denk dat mijn vermoeden juist is..
Voor jou was het een vraag of dat paste en Timen begreep waarschijnlijk jouw bedoeling vd vraag niet helemaal.
Resume; Nee, het past niet, althans de bekabeling is verschillend. Duidelijk zo?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
- Berichten: 38
Niet dus.
no problem
Het ging me omeen wagen die me werd aangeboden en mogelijk interessant was voor de teamwagen als volgende donor. Maar er komen er vast nog veel meer hoop/vrees ik de komende maanden.
Thanks sofar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.