V-nokkenas in een B230A
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2010 19:59 #1083386
door V700 register
V-nokkenas in een B230A is gemaakt door V700 register
Mensen, misschien een ontzettend stomme vraag... maar...
Kan ik straffeloos een V-nokkenas in mijn B230A zetten? O ja, ik heb de onsteking nog op de hulp-as zitten en niet achter op de kop.
Iemand een idee of dat gaat werken?
Groet!
Kan ik straffeloos een V-nokkenas in mijn B230A zetten? O ja, ik heb de onsteking nog op de hulp-as zitten en niet achter op de kop.
Iemand een idee of dat gaat werken?
Groet!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2010 21:01 #1291417
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb ook een V nokkenas in
Ik heb ook een V nokkenas in een motor die er origineel gen had. Kan dus goed. Koppel is slechts gering minder (nog steeds veel en soepel, maar kan ruw zijn bij veel gas op lage toeren) en op hogere toeren stukken beter, je merkt het verschil al bij 2500 rpm op de snelweg (pakt sneller/sterker op). Dat is vergelijking met M as van B230F.
Ontstekingscurve aanpassen aan de nokkenas is wel verstandig, welk systeem heb je nu? als je hetzelfde EZK systeem hebt als de B230E kun je misschien daarvan de computer proberen en kijken of dat beter werkt.
Ontstekingscurve aanpassen aan de nokkenas is wel verstandig, welk systeem heb je nu? als je hetzelfde EZK systeem hebt als de B230E kun je misschien daarvan de computer proberen en kijken of dat beter werkt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2010 21:04 #1291418
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ontsteking...
Ha, er zit gewoon een heel simpel en ordinair bosch systeempje in. Spoeltje, module, bobine. No more. Nu eens zien of ik ergens een V-nokkenas kan vinden

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2010 21:30 #1291423
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic VX3?
En een Vx3 dan? zou dat een leuke optie zijn?
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-10-2010 09:46 #1291448
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Je B230A heeft nu een A
Je B230A heeft nu een A nokkenas, die is niet helemaal hetzelfde maar toch vergelijkbaar met de V, X en VX3. Ik verwacht geen radicale verandering behalve een kleine verschuiving van het "prettige toerengebied" naar boven.
Maar omzetten is makkelijk. Op Volvolvo staan ook her en der wel wat ervaringen met nokkenassen. Ik vond de A prettig (t.o.v. de M), en de X doet het ook prima (B230F op LPG).
Maar omzetten is makkelijk. Op Volvolvo staan ook her en der wel wat ervaringen met nokkenassen. Ik vond de A prettig (t.o.v. de M), en de X doet het ook prima (B230F op LPG).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2010 10:28 #1291452
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic thanks!
Hartelijk dank voor deze info! Ik was echt niet van plan er een heel project van te maken, maar mocht ik eens zo'n V-as tegenkomen dan kan ik die dus wel kopen. Als het verschil niet zo groot is, heeft de montage van die V-as ook geen hoogste prio meer.
Groet,
Yuri
Groet,
Yuri
Moderators: Jerry Stam