Het beste uitlaatsysteem, met het minste geluid, voor Max vermogen op 96 KW B230 FB
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Nu deze motor uit de donorwagen bijna weer toe is aan plaatsing gaan mijn gedachten ook verder als het spelend krijgen van het blok in de wagen.
Ik vraag me af welk uitlaatsysteem je nu het beste achter het blok met uitlaatspruitstuk kunt zetten.
De standaard originele volvo uitlaat systeem is natuurlijk het makkelijkste en gewoon goed. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar een systeem zonder Kat met de eigenscahppen dat ie net nog beter loopt en als het effe kan beter kan presteren.
De Kat hoeft er niet meer onder. Sonde kan met inlasstuk in vlampijp gezet worden. Meten blijft weten voor de ECU.
Maar denk wel dat je dan meer herrie hebt. Kat dempt immers ook behoorlijk denk ik. Zou het effect hebben als je voor de eerste originele Uitlaatpot een dikkere vlampijp monteerd?
En bestaan er dempers die je er tussen kan zetten zonder veel weerstand en wel geluidsdemping? Ik bedoel dan voor de 1e originele ronde langwerpige uitlaat pot die ik eigenlijk wel wil gebruiken. Ben niet op zoek naar een dikke sportuitlaat. Heb een hekel aan uitlaat geluiden.
Gewoon stil is prima maar wel met een vleugje meer pit.
Hoor graag weer de tips, ervaringen en adviezen.
In deze discussie heb ik al geschreven over het blok: <a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/33248 "> www.volvo700vereniging.nl/node/33248
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het geluid stijgt minimaal en je krijgt iets koppel meer, uiteindelijk hetzelfde effect als bv een Simons maar dan goedkoper.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
<a href="/files/images/Vervangingspijp%20voor%20de%20kathalysator%"> www.volvo700vereniging.nl/files/images/V...20de%20kathalysator%
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik denk dat er een stukje van je link verdwenen is.
groetjes
Mathy
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Dag Mathy,Mathy schreef : Hallo Timen
Ik denk dat er een stukje van je link verdwenen is.
groetjes
Mathy
Dat zal best het geval zijn maar er werkt iets niet goed met de site, volgens mij.
Ik kan toch wel copieeren en plakken!
De plaatjes staan op de fotopagina onder techniek als katvervanger01 en 02.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Maar zou het een idee zijn om vanaf het deel dat de twee pijpen na het spruitstuk samen komen in de vlampijp met een dikkere pijp naar de eerste demper te gaan?
Heeft ie tijd om druk kwijt te raken en af te koelen. Dubbel minder weerstand dunkt me?
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Deze is misschien wat duidelijker.Wytze schreef : <a href="/node/34791"> www.volvo700vereniging.nl/node/34791
Maar zou het een idee zijn om vanaf het deel dat de twee pijpen na het spruitstuk samen komen in de vlampijp met een dikkere pijp naar de eerste demper te gaan?
Heeft ie tijd om druk kwijt te raken en af te koelen. Dubbel minder weerstand dunkt me?
<a href="/node/34790"> www.volvo700vereniging.nl/node/34790
Harnt kan misschien hier wel een antwoord opgeven.
Een FB zonder kat-inhoud. Op de rollenbank was er ong een 3 Kw vermogenstoename. Het verbruik werd er ook niet slechter door. Vergelijkingen over het verbruik voor en na heb ik niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik heb ze gevonden en maar gelijk op de juiste plek gezet. Je hebt geknipt en geplakt, maar helaas heb je niet alles geknipt. Het laatste deel van de link was "eraf gevallen".wp001 schreef : Dat zal best het geval zijn maar er werkt iets niet goed met de site, volgens mij.
Ik kan toch wel copieeren en plakken!
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zeg spagetiespruitstuk en dan een simons uitlaat.(simons hoeft niet)
Zorg zeker dat je die knik voor je achteras kwijt bent.
Werkt zeker goed.
Groet chris