Het beste uitlaatsysteem, met het minste geluid, voor Max vermogen op 96 KW B230 FB

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
14-10-2010 20:52 #1083281 door Wytze Broerze
In een eerdere discussie heb ik al geschreven over de sterkste B230FB non turbo benzine motor voor de team91 wagen.
Nu deze motor uit de donorwagen bijna weer toe is aan plaatsing gaan mijn gedachten ook verder als het spelend krijgen van het blok in de wagen.
Ik vraag me af welk uitlaatsysteem je nu het beste achter het blok met uitlaatspruitstuk kunt zetten.
De standaard originele volvo uitlaat systeem is natuurlijk het makkelijkste en gewoon goed. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar een systeem zonder Kat met de eigenscahppen dat ie net nog beter loopt en als het effe kan beter kan presteren.
De Kat hoeft er niet meer onder. Sonde kan met inlasstuk in vlampijp gezet worden. Meten blijft weten voor de ECU.
Maar denk wel dat je dan meer herrie hebt. Kat dempt immers ook behoorlijk denk ik. Zou het effect hebben als je voor de eerste originele Uitlaatpot een dikkere vlampijp monteerd?
En bestaan er dempers die je er tussen kan zetten zonder veel weerstand en wel geluidsdemping? Ik bedoel dan voor de 1e originele ronde langwerpige uitlaat pot die ik eigenlijk wel wil gebruiken. Ben niet op zoek naar een dikke sportuitlaat. Heb een hekel aan uitlaat geluiden.
Gewoon stil is prima maar wel met een vleugje meer pit.
Hoor graag weer de tips, ervaringen en adviezen.
In deze discussie heb ik al geschreven over het blok: <a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/33248 "> www.volvo700vereniging.nl/node/33248

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2010 21:10 #1290751 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon
De orginele, erg goed en zo uit te wisselen als je komt te staan. Alleen even de Kat eruit en een pijp erin of de gehele kat vervangen door een pijp.
Het geluid stijgt minimaal en je krijgt iets koppel meer, uiteindelijk hetzelfde effect als bv een Simons maar dan goedkoper.
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2010 21:17 #1290755 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic katvervanger01
Zo zou het kunnen.
<a href="/files/images/Vervangingspijp%20voor%20de%20kathalysator%"> www.volvo700vereniging.nl/files/images/V...20de%20kathalysator%

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2010 21:28 #1290756 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Weg
Hallo Timen
Ik denk dat er een stukje van je link verdwenen is.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2010 21:41 #1290759 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic siteprobleem

Mathy schreef : Hallo Timen
Ik denk dat er een stukje van je link verdwenen is.
groetjes
Mathy
 

Dag Mathy,
 
Dat zal best het geval zijn maar er werkt iets niet goed met de site, volgens mij.
Ik kan toch wel copieeren en plakken!
De plaatjes staan op de fotopagina onder techniek  als katvervanger01 en 02.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
14-10-2010 21:52 #1290762 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Deze bedoel je denk ik
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/34791 "> www.volvo700vereniging.nl/node/34791
Maar zou het een idee zijn om vanaf het deel dat de twee pijpen na het spruitstuk samen komen in de vlampijp met een dikkere pijp naar de eerste demper te gaan?
Heeft ie tijd om druk kwijt te raken en af te koelen. Dubbel minder weerstand dunkt me?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2010 22:56 #1290772 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Tussenpijp

Wytze schreef : <a href="/node/34791"> www.volvo700vereniging.nl/node/34791
Maar zou het een idee zijn om vanaf het deel dat de twee pijpen na het spruitstuk samen komen in de vlampijp met een dikkere pijp naar de eerste demper te gaan?
Heeft ie tijd om druk kwijt te raken en af te koelen. Dubbel minder weerstand dunkt me?

Deze is misschien wat duidelijker.
<a href="/node/34790"> www.volvo700vereniging.nl/node/34790
Harnt kan misschien hier wel een antwoord opgeven.
Een FB zonder kat-inhoud. Op de rollenbank was er ong een 3 Kw vermogenstoename. Het verbruik werd er ook niet slechter door. Vergelijkingen over het verbruik voor en na heb ik niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2010 23:18 #1290774 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pijp
Dikkere pijp hoeft i.d.d. niet Wytze, zonde van de inspanningen. Kat er tussenuit scheelt zoals hierboven al geschreven wordt wel. Elke halve of hele pk. is tenslotte meegenomen.Qua geluid zal het niet erg veel luider worden, de cat is primair om te catalyseren en niet om te dempen natuurlijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2010 01:38 #1290784 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Niet genoeg geknipt
Hallo Timen

wp001 schreef : Dat zal best het geval zijn maar er werkt iets niet goed met de site, volgens mij.
Ik kan toch wel copieeren en plakken!

Ik heb ze gevonden en maar gelijk op de juiste plek gezet.  Je hebt geknipt en geplakt, maar helaas heb je niet alles geknipt.  Het laatste deel van de link was "eraf gevallen".
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2010 06:57 #1290786 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic spruitstuk
Hallo
Ik zeg spagetiespruitstuk en dan een simons uitlaat.(simons hoeft niet)
Zorg zeker dat je die knik voor je achteras kwijt bent.
Werkt zeker goed.
Groet chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD