Esso!

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2010 13:37 #1082724 door Mathy van Nisselroy
Esso! is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Beste volvisti,

Ik heb vorige week maandag bij de Esso getankt 48.34 liter, maar na 340,31 km ging mijn lampje alweer knipperen dat ik moest tanken kom ik dus op een verbruik van 1 liter op 7.04 km afgerond waar ik normaal bij de goedkoopste pomp (bij ons is dat de supertank voorheen Bol) op een verbruik uitkom van 1 op 10.06/10.04, licht een beetje aan of ik veel in het dorp gereden heb, Is overigens een B200f,  merk nu ook (zie ander draadje <a href="/node/34042"> www.volvo700vereniging.nl/node/34042 )  dat de motor vrijwel direct weer aanslaat en weer een rustig stationair loop zonder schommeling.

Ik heb al een paar keer eerder mee gemaakt dat als ik bij de Esso tank dat ik veel minder km rijd dan normaal, nu hebben wij ook tijdelijk de Ford Galexy van mijn schoonouders bij ons waar we dan gas in gooien ook vorige week getankt bij de Esso en die liep op gas 1 op 6 ongeveer waar normaal 1 op 9 a 10 mee gereden wordt,

zou dit nu aan de Esso brandstof liggen of zou dat tussen de oren zitten, 

Graag lees ik jullie ervaringen hier ook over,

Greetings Tom, 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2010 14:38 #1287256 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic apart
Apart, je zou bij één auto denken dat er iets kapot is. Dat het bij 2 auto's ook zo duidelijk aanwezig is roept wel twijfels op tav de brandstof. Kan bij de Galaxy niet zijn dat die 1 op 9-10 gehaald wordt bij iemand die helemaal gewend is aan die wagen en dat 1 op 6 ligt aan een, in die auto, ongeoefend chauffeur ? Heb eens in de Starlet van een vriendin gereden. Die haalde nauwelijk 1 op 12. Ik ruim 1 op 14 maar had het gevoel dat ik nog beter kon, puur omdat ik nog niet aan die auto gewend was.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2010 15:13 #1287258 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Druk
Kan het misschien zijn dat de esso tank later afsluit? 
Dan is er op zich meer gas in gegaan en dus lijkt het  alsof je meer verbruikt hebt. Als je na een beurt of 5 -en steeds bij dat station tanken- nog steeds dat probleem hebt is het tijd om bij de pomphouder en/of Esso aan de bel te trekken. ZIjn er andere tankers die ook dat probleem bij die tankinstallatie hebben?
Welke Esso is het eigenlijk? Wellicht zijn er hier andere klanten!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2010 15:40 #1287261 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De galexy die op gas rijd is
De galexy die op gas rijd is van mijn schoonouders, deze auto hebben wij regelmatig even mee en rijden daar regelmatig in maar altijd zit het op het zelfde verbruik.
 De volvo 740 is van ons zelf en die rijdt op benzine en ik en mijn vriendin rijden ongeveer het zelfde kwa toeren/schakelmoment, 

Het is de Esso In Almere stad, die is daar nieuw gebouwd en sinds juni open, ik ben er al geweest met de vraag waarom dat kan maar de balie medewerker zij dat er geen verschil in brandstof kon zitten vergeleken met andere aanbieders, lijkt me sterk want als ik bij de tamoil ga tanken( uit mijn scooter tijd) kan ik eerst alles schoonmaken en andere brandstof tanken, het is bij deze pomp wel altijd redelijk druk dus je zou niet echt kunnen zeggen dat het oude brandstof is(lijkt me sterk dat heel Almere diesel rijdt)

het is en blijft raar naar mijn mening dat het zo'n verschil maakt zeker als je nagaat dat ik normaal 520 km rijdt voordat het lampje aan gaat en nu al bij 340 km das bijna 200 km minder vindt ik nogal aan de dorstige kant en een schokkerige motor loop en voor het gevoel een minder vermogen hebben
Het is over het algemeen snelweg verkeer Emmeloord naar Almere en weer terug, 

Greetings Tom, 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2010 15:55 #1287262 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lege tank/halflege tank
Je geeft aan dat je 48 liter getankt had. Dan zat er dus nog 12liter 'oude' benzine in. Dat betekent dat de Esso benzine wel heel slecht moet zijn om zelfs in aangelengde toestand zo'n verbruikstoename te veroorzaken.
Het afslagpunt van de pomp heeft er denk ik niets mee te maken; een liter is een liter.
Je zou eens op een lange rit (&gt;100km)je verbuik kunnen checken op 'goede benzine' en en dezelfde rit een keer doen op Esso benzine.

het enige dat ik kan bedenken zijn de verschillende additieven die oliemaatschapijen aan hun brandstoffen toevoegen; Misschien dat Esso dat veel minder doet dan bijvoorbeeld Shell of BP en daardoor merkbaar slechter presteerd. Ik heb een tijdje in een Nissan Sunny coupe gereden en die reed merkbaar zuiniger op Shell V-power (van 1:13 naar 1:14,5 met elke dag hetzelfde ritje heen en weer). Tanken bij de lokale pomp deed het verbruik weer wat toenemen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2010 16:06 #1287264 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ?
Het zal wel aan mij liggen, maar heb je nu problemen met benzine of met LPG?
De kwaliteit van de grote merken is redelijk gelijkwaardig en constant; de meeste kleinere pompen kopen nog wel eens wat hier en wat daar, dus daar zouden meer fluctuaties merkbaar kunnen zijn. Ik neem niet aan dat de rest van de Almeerder tankers een dergelijk extreem verbruik niet zou opmerken! Omdat je schrijft dat je motor ook lekkerder loopt lijkt het wel alsof je een ander probleem hebt, maar daar weet ik nog minder van.
Er komen sleuteldagen aan, en daar is vast en zeker wel iemand die de uitlaatgassen kan opmeten/analyseren!
---- 
Ik ben nooit verder gekomen dan een B20A geloof ik, daarna werden het of D24 of B23 motoren, allen met een automaat.
Mijn 142 reed, als ik mij niet vergis zo rond de 1 op 9. Was geen automaat, geen airco (1972, wat wil je...) maar had wel weer 90 liter gas achterin. Qua benzine zou ik het niet weten: van de 940 heb ik het nooit echt bijgehouden, maar toen de LPG installatie wijlen was kwam het tanken hard aan! Mijn 780 reed ongeveer 1 op 8 (wilde ik niet weten eigenlijk) 
Diesel was bij mijn 740's zo rond de 1 op 12, 1 op 13 en gas tussen de 1 op 8,5 en 1 op 7,1(Die laatste bevalt me niet, ik denk dat ik een LPG probleem heb, maar dat is een mooie vraag voor de sleuteldagbezoekers in Ees)

Kortom, informatie waar je volgens mij weinig aan hebt maar ach, even jeugdherinneringen ;) 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2010 16:15 #1287266 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die V-power heb ik ook een
Die V-power heb ik ook een tijdje gebruikt maar toen bleef mijn verbruik ook het zelfde, zo rond de 1 op 10.
zoals ik al eerder ook zij heb al n paar keer eerder bij de Esso getankt en toen was mijn verbruik ook hoger dan dat ik de goedkoopste pak hier in Emmeloord, en dan is mijn verbruik het zelfde als ik bij de shell of bp tank, dus dan zal de kwaliteit van de benzine bij de Supertank het zelfde zijn als bij de grote merken, en ergens geloof ik dat de supertank de brandstoffen van shell heeft maar dat kan ik niet achterhalen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC