740 2.0 bj '89 startmotor ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2010 20:23 #1082654 door V700 register
740 2.0 bj '89 startmotor ? is gemaakt door V700 register
Hallo,
Ik ben nieuw hier op het forum en zal me eerst even voorstellen mijn naam is Erjan,
ik ben sinds kort in het bezit van een 740 sedan uit 89 en na een paar weken een klein probleempje normaal start hij altijd goed maar soms tikt er iets (volgensmij startmotor?)en slaat hij niet aan en soms doet hij ook helemaal niets als ik het contact verder doordraai het contactslot is verder goed wat kan het zijn is mijn strartmotor versleten of is het een groter probleem ? wie kan mij helpen ? alvast bedankt
groeten Erjan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2010 23:35 #1286874 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klinkt eerder als een niet
klinkt eerder als een niet lekker werkend contact. Ik had destijds bij mijn 740 2.3 (tussenmodel weliswaar) dat als ik het contact na het aanslaan niet een fractie terugdraaide, de halve electrische installatie niet werkte... haast tegenovergesteld, maar misschien kan je er wat mee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2010 09:25 #1286883 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Startonderbreker?
Hoi Erjan,

Heb je ook een startonderbreker of zo in de 740 hangen? Voor mij klinkt het ook als een elektrisch probleem, alle massa punten goed?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2010 13:40 #1286912 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic startmotor
Het is gied mogelijk dat de aantrekmagneet in de startmotor vuil is, hij kan dan niet vrij bewegen en het tandwieltje in de tandkrans die op het vliegwiel zit, schieten. 
Eevn de startmotor loshalen (PLUS accu los!!!!) drie schroefjes los, plunjer ontvetten met wasbenzine, licht inolien  en terugzetten. 
Bij mij de afgelopen jaren twee keer voorgekomen...
Daarna weer jaren perfect
Peter

Lobbes

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC