Langer nodig om aan te slaan( mogelijk opgelost)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2010 11:54 #1082534 door V700 register
Langer nodig om aan te slaan( mogelijk opgelost) is gemaakt door V700 register
beste Leden,
ik heb het vermoeden dat de motor van het witte beest meer tijd nodig heeft om aan te slaan, het gaat om een B200F uit 90,

De cis-klep heb ik al schoongemaakt maar dit had geen effect, nou denk ik zelf de bougies maar wat is eigenlijk het vervanging's interval van de bougies, kabels, rotor en verdeler zien er nog goed uit bobine heeft ook goede aarde dus daar zal het ook niet aan liggen, ik moet er wel bij zeggen dat ze vaker wat last heeft van lastig aanslaan als ik getankt heb bij de shell maar dat kan ook aan mijn gevoel liggen,
voornaamste vraag is dus zal dit aan de brandstof liggen of aan de bougies (die overigens mooi bruin zijn)

Greetz Tom, 

[Edit Lag hoogstwaarschijnlijk aan de Benzine die ik getankt had bij de Esso, ik heb mijn brandstof rail nagekeken niets mis mee, bougie's vervangen bleef het zelfde, bij een andere pomp getankt en nu merk ik dat zij sneller aanslaat en ook mooier draait en voor mijn gevoel heb ik nu ook mijn normale trekkracht terug,
Zie ook mijn andere draatje even   <a href="/node/34232"> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/34232
Einde Edit] 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2010 15:10 #1286145 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic langzaam starten
Tom, ik dacht gelijk aan de bdp sensor maar volgens mij heb jij die niet en zou ik het zoeken in de startmotor (koolborstels) of de benzinepomp. 

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2010 15:21 #1286146 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Drukregelaar
Wat kan zijn is dat je drukregelaar niet helemaal lekker meer is.
Deze zit op je brandstofrail [injectoren]En regelt/houdt de druk erop.
Een goede drukregelaar houdt de druk op de rail er dagenlang op met de motor uit.
Als deze niet goed meer werkt verdwijnt de druk met motor uit, en als je dan gaat starten staat er niet voldoende druk op de rail om voldoende brandstof te kunnen injecteren.De pomp moet dan eventjes hard werken om voldoende druk op te bouwen, en zodra dat er is slaat ie aan.
En anders misschien een slechter wordend brandstofrelais/brandstofpomp.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2010 17:55 #1286153 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Startmotor zal het niet zijn
Startmotor zal het niet zijn want hij draait wel snel rond, 
zodra ik hem op contact zet dan hoor ik de pomp onder de stoel even draaien tot er druk is en daar doet hij ongeveer 2a3 seconden over en dan stopt hij,
het gekke is dat ik net nog even weg ben geweest en toen sloeg zij vrijwel direct aan maar bij de supermarkt deed ze er weer wat langer over.
en zodra ik hem op contact zet wacht ik altijd met starten tot de "brom"(pomp) weg is en dan start ik pas, of is dat de verkeerde methode???
brandstof relais welke kleur is dat bij een B200F of zijn die allemaal het zelfde, als ik even ga zoeken dan zal ik die wel vinden maar een nummer met wel vak hij bij de zekeringen zit zou fijn zijn,

Greetz Tom, 

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2010 18:09 #1286155 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Altijd
Hoi Tom,
De pomp zal altijd kort lopen, er word niet gcheckt of er voldoende druk is.2-3 seconden is niet genoeg om aan 5 bar druk te komen.
Relais is voorzover ik weet altijd wit en hetzelfde.
Het is goed dat je wacht tot de pomp klaar is!
Hoelanger zij stil staat, hoemeer druk er kan weglekken: hoelanger er nodig is voordat ie aanslaat.
Als je hem dus stil zet, en en paar sec later weer start, zal hij sneller aanslaan dan als dat je even een kwartier wacht.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2010 18:22 #1286157 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oke ik zal na het eten even
Oke ik zal na het eten even het relais na kijken op breuk of slechte contacten.

Greetz Tom, 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2010 20:45 #1286159 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzinefilter
Als het dat relais is, zou hij toch ook slecht moeten lopen na het starten?
Drukregelaar vind ik wel een aannemelijke verdachte. Heb je het vacuumslangetje daar al van af gehad? Als daar benzine uit komt, of het sterk naar benzine ruikt is die waarschijnlijk lek en verliest 'ie benzinedruk zoals Gerben beschrijft.
Weet je toevallig ook hoelang het benzinefilter er al onder zit? Moet van Volvo iedere 105K of 7 jaar vervangen worden. Bij mij ging het aanslaan stukken vlotter nadat ik er nieuw filter onder gehangen had. Ik heb er destijds ook een <a href="/node/31250" target="_blank">dagboekpagina</a> van gemaakt.
Bougies moeten volgens Volvo iedere 45K (of 3 jaar) vervangen worden, trouwens. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2010 21:32 #1286162 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzine filter zit er net
Benzine filter zit er net goed en wel 20 duizend km op, slangetjes zitten allemaal ook goed op ruik ook geen benzine als ik er even druk op heb gehad en zie ook niets lekken, bougies heb ik tegelijk met benzine filter vervangen dus die zouden nog even moeten kunnen, relais zie ik geen rare dingen aan punten zijn mooi schoon en geen breuken, denk dat ik zaterdag gewoon een setje bougies haal en dan even kijken,

Greetz Tom,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2010 22:44 #1286165 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic herkenning
Goh, ik herken dit probleem. Zal binnenkort een nieuwe drukregelaar erop zetten. Zal het resultaat melden.
Groeten
Jeen
&#160;

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC