B200FT schokt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2010 16:19 #1082171
door V700 register
B200FT schokt is gemaakt door V700 register
Hallo lotgenoten,
Mijn 940 SE (B200FT motor, 275000km) loopt niet meer zo lekker. Hij schokt/stottert licht tussen 2000-3000 rpm. Bougies, bougiekabels, verdelerkap met rotor zijn al vervangen. Benzinefilter vervangen en benzinedrukregelaar gecontroleerd. Luchtfilter en LMM gecontroleerd, afdichting van de injectoren gecontroleerd, carterontluchting schoongemaakt, evenals gasklep en stationairloopregeling.
Omdat af en toe ook mijn toerenteller verspringt met ongeveer 500 toeren onder het rijden, ben ik via dit forum op het spoor gekomen van een mogelijk defecte power stage module.
Heeft iemand een goede gebruikte liggen waarmee ik kan testen?
Kan het brandstofpomprelais de boosdoener zijn? In mijn beleving werkt dat wel of niet en loopt de pomp dus goed of helemaal niet. Of mis ik hier een stukje van de film. Kan het relais ook deze storing veroorzaken?
Kan de BDP sensor nog een rol spelen in dit verhaal?
Graag jullie input. Bvd!
Groet, Rob
Mijn 940 SE (B200FT motor, 275000km) loopt niet meer zo lekker. Hij schokt/stottert licht tussen 2000-3000 rpm. Bougies, bougiekabels, verdelerkap met rotor zijn al vervangen. Benzinefilter vervangen en benzinedrukregelaar gecontroleerd. Luchtfilter en LMM gecontroleerd, afdichting van de injectoren gecontroleerd, carterontluchting schoongemaakt, evenals gasklep en stationairloopregeling.
Omdat af en toe ook mijn toerenteller verspringt met ongeveer 500 toeren onder het rijden, ben ik via dit forum op het spoor gekomen van een mogelijk defecte power stage module.
Heeft iemand een goede gebruikte liggen waarmee ik kan testen?
Kan het brandstofpomprelais de boosdoener zijn? In mijn beleving werkt dat wel of niet en loopt de pomp dus goed of helemaal niet. Of mis ik hier een stukje van de film. Kan het relais ook deze storing veroorzaken?
Kan de BDP sensor nog een rol spelen in dit verhaal?
Graag jullie input. Bvd!
Groet, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2010 17:16 #1283812
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foutcodes ?
Kun je foutcodes uitlezen, zit het kastje bij de linkervoorpoot ? Dan zou ik dat eerst ook nog proberen. Brandstofrelais kan vervelende storingen geven, maar dat zijn dan vooral korte hikken denk ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2010 15:03 #1283903
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic foutcodes
Ik heb de foutcodes uitgelezen en daar kwam zowel voor de inspuiting als voor de ontsteking de code 1-1-1. Niks mis dus zo op het eerste oog.
Heeft iemand nog een vermoeden?
Gr, Rob
Heeft iemand nog een vermoeden?
Gr, Rob
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2010 18:08 #1283911
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic verspringen
De dynamo.
Volgens mij is de dynamo ook vaak een boosdoener voor verspringende metertjes [en vooral de toerenteller]
Als de dynamo ook fluctueert in het leveren van zn voltages en amperages kan ik me best voorstellen dat de motor wat schokt / ECU verward raakt.
Vaak is er ook een benzine metertje die omhoog gaat met het toerental van je motor.
BDP sensor kan ook wel een verantwoordelijke zijn.Als die wat pulsen mist springt je toerenteller ook verkeerd en schokt ie ook.
Groeten,Gerben
Volgens mij is de dynamo ook vaak een boosdoener voor verspringende metertjes [en vooral de toerenteller]
Als de dynamo ook fluctueert in het leveren van zn voltages en amperages kan ik me best voorstellen dat de motor wat schokt / ECU verward raakt.
Vaak is er ook een benzine metertje die omhoog gaat met het toerental van je motor.
BDP sensor kan ook wel een verantwoordelijke zijn.Als die wat pulsen mist springt je toerenteller ook verkeerd en schokt ie ook.
Groeten,Gerben
Moderators: Jerry Stam