Welke B230F injectiesystemen zijn er nu geleverd in de 940 modellen?

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
24-06-2010 21:43 #1081636 door Wytze Broerze
Welke benzine injectiesystemen zijn er nu geleverd in de 940 modellen met de B230 F. Dus geen info over de 2.0, 16V, Turbo's tenzij ze identiek zijn!
Ik ben voor mijn doel alleen geinteresseerd in de Non Turbo modellen met Kathalysator. Dus we hebben het over de jaren 1988 tot 1995 denk ik.
Bijkomende vraag is natuurlijk welke onstekingssytemen zijn daarmee gecombineerd.
Dus wie wil zijn feiten kennis met mij delen? In hoeverre zijn de laatste 240 modellen vwb de injectie systemen het zelfde? Of is er na de produktiesluiting van de 240 nog verbeterd aan de injectiesystemen?
Ik zou zeggen brand los

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2010 07:04 #1280875 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bosch
Bosch LH Jetronic 2.4/EZK116 en Rex/Regina zijn beide als combinatie injectie/ontsteking geleverd. Zijn beide uit te lezen met foutcodes, hoewel die wel (iets) verschillen ! Rex/Regina staat vermeld in de Haynes en in Vadis maar heb ik nog nooit gezien en nog nooit gehoord dat iemand dat had. Weet ook niet waar/wanneer het wel geleverd is.Na de B230F is er toch de LH 2.4.2  (volgens mij ontbreekt de LH 2.4.1 ?) in de late HPT/LPT's ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
26-06-2010 01:11 #1280991 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Dat zou betekenen
Dat ik een B230 F van alle bouwjaren van 1989 tot 1995 zonder dat er verschillen zijn kan kiezen om een 86'er van de recht toe recht aan F techniek te voorzien?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2010 09:16 #1280996 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op de B230F zijn 4 systemen
Op de B230F zijn 4 systemen geleverd:
-LH 2.2. Te herkennen aan een hall-gever in de verdeler. vanaf 1985/6 geleverd, tot ergens 1988 op de non-turbo's (turbo's tot 1990).
-LH 2.4. Te herkennen aan de krukaspositiegever boven op het vliegwiel. non-turbo vanaf 1989 zoiets tot einde.
-LH 3.2. Heel soms geleverd, maar vooral in de USA, lijkt erg op LH 2.4 maar dan met wat extra sensoren. Volgens mij alleen sporadisch geleverd op USA model 240 met handbak begin 90-er jaren. 
-Rex-Regina. USA modellen. Hier in de buurt is een militaire basis van de USA en ik heb wel eens 940's met dat systeem op de sloop terecht zien komen.
In 98% vd gevallen kom je echter de gewone LH 2.2/2.4 tegen.
Omwisselen van 2.2 naar 2.4 kan goed, maar dan moet je wel de kabelboom van de motor wisselen. Wat goed werkt is gewoon de hele bekabeling onder de motorkap vervangen voor die van een nieuwer exemplaar. Dan alleen de injectie/ontsteking-draden onder het dashboard van de nieuwe kabelboom handhaven en alles qua lichte, toeters, dynamo, etc etc onder het dash aansluiten aan de originele onder-dash kabelboom. Je kunt ook alles vervangen maar in het geval van de 760 waar we dit mee gedaan hebben was dat niet handig, alle stekkers waren weer anders, andere aansluiting tellerkast etc etc.
Als je een auto toch helemaal uit elkaar haalt, dan zou ik gewoon alles overzetten van een latere 940/740.
Bij LH 2.4 horen natuurlijk ook diverse (eigenlijk alle) andere en extra sensoren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
26-06-2010 12:02 #1281007 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic OKE Thanks
Keuze is gemaakt. Of zijn er toch nog voorbehouden?
Er gaat een 2.4 in. Dradenboom is te doen en later past dan ook zonder problemen een 230FT/FK er zo op.
En van de 2.4 zijn de meeste onderdelen van te verkrijgen. Zijn immers ook in de 240 ers geschroefd die langzam allemaal naar de sloop gaan net als de vroege 940 en late 740 modellen.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2020 22:20 #1458777 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic b230f aansluit probleem
Ik heb een volvo B230F blok gekocht alleen met een deel van de draadboom..

1289168 K
B230F
NR: 20584

Ik wil dit blok in een Renault Goelette 1953 bouwen..
dus er is geen auto..

Ik heb het deel van de draadboom op het blok zitren
het deel wat naar de injectoren gaat naar de dynamo
2 stekkers richting de bak.. *(foto 1) grijs (2 x 8 pins)
2 stekkers van dynamo naar ?? 1x zwart en 6 pins en 1 x grijs 8 pins *(foto 2)
en een soort verloop stekker van de verdelerkap ?? *(foto 3/4)

er zat overigens een LH2.2 jetronic bij..
maar geen stekker om m aan te sluiten?

Kan iemand me helpen aan wat ik nodig heb om dit blok te laten functioneren.. alvast dank voor de moeite!
Mvg sjoerd

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD