Bougie's vervangen - nu horten en stoen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2010 13:57 #1081602
door V700 register
Bougie's vervangen - nu horten en stoen is gemaakt door V700 register
Hoi,
Heb mijn bougie's vervangen. De motor loopt wel, maar loopt sinsdien niet meer lekker. Tijdens het rijden gaat hij erg horten en stoten. En ik heb ook het gevoel dat ik wat vermogen kwijt ben.
Is zo echt niet mee te rijden, alleen kleine stukjes.
Toen we de bougie's eruit haalde vond ik al de kleine bougie kabel van slechte kwaliteit. Klikt zich niet lekker vast op de bougie en er kwam veel stof uit de kap vallen, soort oxidatiestof ofzo.
Verkopen ze bij de Volvo garage alleen per set, 89.84 voor een bougie kabel set. (740 2 liter benzine 1991)
Zijn er dingen die ik zelf kan controleren? Kan ik zo'n bougiekabel ergens goedkoper krijgen?
Bedankt.
Groetjes,
-- Ton.
Heb mijn bougie's vervangen. De motor loopt wel, maar loopt sinsdien niet meer lekker. Tijdens het rijden gaat hij erg horten en stoten. En ik heb ook het gevoel dat ik wat vermogen kwijt ben.
Is zo echt niet mee te rijden, alleen kleine stukjes.
Toen we de bougie's eruit haalde vond ik al de kleine bougie kabel van slechte kwaliteit. Klikt zich niet lekker vast op de bougie en er kwam veel stof uit de kap vallen, soort oxidatiestof ofzo.
Verkopen ze bij de Volvo garage alleen per set, 89.84 voor een bougie kabel set. (740 2 liter benzine 1991)
Zijn er dingen die ik zelf kan controleren? Kan ik zo'n bougiekabel ergens goedkoper krijgen?
Bedankt.
Groetjes,
-- Ton.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2010 14:40 #1280618
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oeps
Hoi Ton!
Heb je de ontstekingsvolgorde gecontroleerd? M.a.w. weet je zeker dat je niet twee kabels hebt verwisseld?
Verder kan het natuurlijk zijn dat er een kabel stuk is gegaan: terwijl de motor loopt één voor één de kabels losmaken en weer terugzetten. Als er bij één geen verandering optreedt, heb je de boosdoener te pakken.
Heb je de ontstekingsvolgorde gecontroleerd? M.a.w. weet je zeker dat je niet twee kabels hebt verwisseld?
Verder kan het natuurlijk zijn dat er een kabel stuk is gegaan: terwijl de motor loopt één voor één de kabels losmaken en weer terugzetten. Als er bij één geen verandering optreedt, heb je de boosdoener te pakken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2010 15:48 #1280627
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Horten en storen
Had ik ook na een bougiewissel. Tot twee keer toe de boel er weer uitgedraaid en wat bleek? De achterste bougie had geen electrode afstand meer. Waarschijnlijk is de zuiger er net, maar dan ook net tegenaan gekomen bij de start. Dan loopt ie dus op drie poten, onregelmatig een geen vermogen. Heb er voor de derde keer een nieuwe bougie ingezet en na het vastdraaien een kwartslag teruggehaald. Sindsdien geen probleem meer. Ik vind het overigens wel vreemd dat je er bougies te ver kunt indraaien. Kijk even goed naar de elektode afstand van je gebruikte bougies. O, ja, het waren gewone NGK bougies die erin horen. Geen vreemd merk ofzo.
Succes.
Ad
Succes.
Ad
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2010 15:55 #1280628
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Komt mij ook bekend voor
Komt me bekend voor.
Stationair ok.
Horten en stoten onder last / redelijk optrekken zat er niet in.
Heb toen de verdelerkap eraf gehaald, schoon gepoetst, terug geplaatst, en probleem was verdwenen.
Anders verdelerkap vervangen, kost ook geen fortuin.
Anders even met een multimeter de weerstand van de bougiekabels meten, als die heel verschillend van elkaar zijn, is er een bougie kabel versleten.Die met de hoogste weerstand is dan de slechtste.
Groeten,Gerben
Stationair ok.
Horten en stoten onder last / redelijk optrekken zat er niet in.
Heb toen de verdelerkap eraf gehaald, schoon gepoetst, terug geplaatst, en probleem was verdwenen.
Anders verdelerkap vervangen, kost ook geen fortuin.
Anders even met een multimeter de weerstand van de bougiekabels meten, als die heel verschillend van elkaar zijn, is er een bougie kabel versleten.Die met de hoogste weerstand is dan de slechtste.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2010 16:07 #1280630
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bougiekabels
Als 1 bougiekabel poreus is kun je er vanuitgaan dat de rest snel volgt. Productiedatum zal geen maanden uitelkaar liggen. Nieuwe set scoren dus, hoort gewoon bij het onderhoud.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2010 16:56 #1280631
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgorde is goed. Heb ze een
Volgorde is goed. Heb ze een voor 1 verwisseld Heb nu bij Broerzeparts een nieuw set bougiekabels besteld. Heb geprobeerd te kabel 1 voor 1 los te trekken, en het verschilt heel erg per kabel hoe de motor reageerde. Dus hopelijk gaat de nieuwe set bougiekabels dit verhelpen. Anders ga ik verder kijken.
Hartelijk dank voor de tips!
Hartelijk dank voor de tips!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2010 16:57 #1280632
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen 89 euro
ik was twee jaar terug het volgende kwijt bij Estate services in Obdam:
Bougieset 2 7 9 orgineel € 14,71Verdeelkap 740 940 €19,50Bougiekabelset 7 9 e/f/k € 38,66Rotor 740 940 bosch € 9,24
en montage kan je zelf
Bougieset 2 7 9 orgineel € 14,71Verdeelkap 740 940 €19,50Bougiekabelset 7 9 e/f/k € 38,66Rotor 740 940 bosch € 9,24
en montage kan je zelf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2010 17:57 #1280639
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen
Was dan ook geen origineel Volvo denk ik dan. Ik was eerder dit jaar ook rond de 100 euro kwijt voor een setje bougiekabels + bobinekabel bij de dealer. Waarmee ik overigens niets over de kwaliteit wil zeggen.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2010 18:08 #1280642
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Niet origineel
Heb het hier ooit eens bij de Automaterialen handel gevraagd,
118 euro bougiekabelsetje, niet eens origineel
Ik schrok me dood.
Groeten,Gerben
118 euro bougiekabelsetje, niet eens origineel
Ik schrok me dood.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2010 18:25 #1280645
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duur
Ik heb ooit eens bij craving boost een set op maat gemaakte siliconenomhulde lage weerstands bougiekabels gekocht. Voor 70 dollah. En die stond toen erg laag.
Moderators: Jerry Stam