brandstof relais of brandstofpomp 960 kapot?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2010 11:22 #1081556 door V700 register
brandstof relais of brandstofpomp 960 kapot? is gemaakt door V700 register
Hoi
Mijn uiterst betrouwbare en altijd lopende volvo 960 (2,5 l, 1996, station, 395000 km) wilde plotseling niet meer starten, alleen wat gepruttel. Ik kon 'n net lang genoeg aanhouden totdat íe warm genoeg was en hij overschakelde op lpg. Toen liep 'ie weer als een zonnetje. Dit lijkt een brandstoftoevoer probleem. Ik heb gelijk maar het brandstoffilter vervangen. Nu maar eerst het relais proberen want naar ik lees is dat vaak het probleem en dan wellicht de brandstofpomp?
Nu mijn vragen:
0. is mijn diagnose juist? dan..
1. Waar zit het relais van de brandstofpomp? (ik vermoed in het zekeringkastje onder de motorkap maar welk relais is het dan..)
2. waar zit de brandstofpomp en hoe haal ik 'm eruit en is eenvoudig te controleren of 'ie het nog doet?
alvast bedankt.
Bosjesman
ps als iemand advies nodig heeft bij het vervangen van de handremkabel dan roep je maar

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2010 16:58 #1280304 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic brandstofpomp
Ben niet echt een 960 kenner maar volgens Vadis zit ie onder je stoel en het relais achter de asbak. Als je wilt stuur ik je even een plaatje per email want dat uploaden op de site schijnt mij als digibeet maar niet te lukken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2010 17:58 #1280314 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt voo rje reactie
bedankt voo rje reactie Ries. Onder stoel (pomp) en achter asbak (relais) heb ik al op diverse plekken gelezen maar dat geld voor de 700 series en wellicht ook de 900 maar dan de oudere versies. Bij mij zit alleen het benzinefilter onder de stoel. Voor zover ik weet zit het relais in het zekeringkastje onder de motorkap maar daar zitten meerdere relais en ik weet gewoon niet welke het is. De pomp dit bij de tank maar hoe kom ik erbij en hoe controleer ik of deze defect is?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC