Motor start niet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2010 11:49 #1081505
door V700 register
Motor start niet is gemaakt door V700 register
Hallo,
Ik ben lid van de LasCie commissie van W.S.G Isaac Newton.
Isaac Newton is de studievereniging van de studie werktuigbouw van de Universiteit Twente.
Onze commissie houd zich bezig met een hydraulisch aangedreven buggy, waarbij de aandrijving wordt verzorgt door een volvo motor.
Ik weet zo niet welk type het is, maar het is een 4 cilinder en daar houd mijn kennis ongeveer op.
Het probleem is dus dat de motor niet start, omdat deze geen vonk geeft.
Wij hebben dit uitgeprobeerd door een bougie tegen het frame aan te houden en dan de motor proberen te starten.
Het rare is dat bij het contact maken er wel een vonk overspringt en daarna gebeurt er niks meer.
Mijn vraag is dus waar dit aan zou kunnen liggen?
De bobine is net vervangen en zou aangezien de vonk bij het contact maken het gewoon moeten doen.
Ik heb de mogelijkheid om foto's te maken.
Met vriendelijke groeten,
Wouter
Ik ben lid van de LasCie commissie van W.S.G Isaac Newton.
Isaac Newton is de studievereniging van de studie werktuigbouw van de Universiteit Twente.
Onze commissie houd zich bezig met een hydraulisch aangedreven buggy, waarbij de aandrijving wordt verzorgt door een volvo motor.
Ik weet zo niet welk type het is, maar het is een 4 cilinder en daar houd mijn kennis ongeveer op.
Het probleem is dus dat de motor niet start, omdat deze geen vonk geeft.
Wij hebben dit uitgeprobeerd door een bougie tegen het frame aan te houden en dan de motor proberen te starten.
Het rare is dat bij het contact maken er wel een vonk overspringt en daarna gebeurt er niks meer.
Mijn vraag is dus waar dit aan zou kunnen liggen?
De bobine is net vervangen en zou aangezien de vonk bij het contact maken het gewoon moeten doen.
Ik heb de mogelijkheid om foto's te maken.
Met vriendelijke groeten,
Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2010 12:17 #1279954
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jaartal?
Weet je zo uit welk jaar het blok is?Is het met of zonder turbo?Is het een injectieblok, of carburateur?
Heb je de volledige kabelboom ook overgezet en zo ja, heb je dan ook het doosje met een A erop, of een OBD plug in de buggy?
Heb je de dustributiekap ook nog ergens? Daar staat een sticker op, met het motortype, meestal B2xxxx, waarbij varianten als B230FT, B230FK, B230FB en B230F of zelfs nog B230K mogelijk zijn.
Heb je de volledige kabelboom ook overgezet en zo ja, heb je dan ook het doosje met een A erop, of een OBD plug in de buggy?
Heb je de dustributiekap ook nog ergens? Daar staat een sticker op, met het motortype, meestal B2xxxx, waarbij varianten als B230FT, B230FK, B230FB en B230F of zelfs nog B230K mogelijk zijn.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
15-06-2010 12:21 #1279955
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic meer info
<a href="
www.isaacnewton.utwente.nl/index.php?pag...ion=single&id=20
">
www.isaacnewton.utwente.nl/index.php?pag...ion=single&id=20
Doe maar wat meer foto's
Zou ook een B1x of B20 kunnen zijn natuurlijk.

Doe maar wat meer foto's
Zou ook een B1x of B20 kunnen zijn natuurlijk.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2010 12:24 #1279956
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ohja.
Ja, dat zou inderdaad ook nog kunnen.Maar ik neem aan dat die buggy een raceding is, dus is een vlot blok wel raadzaam en dan denk ik eigenlijk nooit aan de B1x of B20, vreemd genoeg.Wytze schreef : Zou ook een B1x of B20 kunnen zijn natuurlijk.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
15-06-2010 12:28 #1279957
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Zou ook renaultmotor met volvo sign kunnen zijn
Want hij drijft een hydrolische pomp aan is mijn idee als ik het goed begrijp.
Dus racen zou je met een beetje zout kunnen nemen. Kilo of 5 of zo
Dus racen zou je met een beetje zout kunnen nemen. Kilo of 5 of zo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2010 13:46 #1279964
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo goed en kwaad als het
Zo goed en kwaad als het gaat heb ik met mijn telefoon wat foto's gemaakt:
s595.photobucket.com/albums/tt36/wouterdv91/LasCie/
Ik hoop dat het wat meer duidelijk maakt over hoe de situatie nu is.
Als er nog meer detail foto's nodig zijn, dan zal ik daar voor zorgen.
De originele kabelboom zit er niet meer, er zit een nu een provisorische kabelboom op.
Ik moet er wel bij zeggen dat de motor in de huidige staat wel gelopen heeft.
Op de distributie kap zit geen stikker meer.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
s595.photobucket.com/albums/tt36/wouterdv91/LasCie/
Ik hoop dat het wat meer duidelijk maakt over hoe de situatie nu is.
Als er nog meer detail foto's nodig zijn, dan zal ik daar voor zorgen.
De originele kabelboom zit er niet meer, er zit een nu een provisorische kabelboom op.
Ik moet er wel bij zeggen dat de motor in de huidige staat wel gelopen heeft.
Op de distributie kap zit geen stikker meer.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2010 17:58 #1279981
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mogelijk geen goede massa
mogelijk geen goede massa van het blok of bobine, wat ook nog kan is dat de verdeler kap/rotor is versleten of naar de Filistijnen,
wat je ook kan testen is nieuwe bougies die dingen hebben ook geen eeuwig leven. of een setje andere bougie kabels of de kabel van de bobine naar de verdeler is naar zijn grootje, kunnen een aantal dingen zijn.
groeten en suc6 met jullie project.
Tom,
wat je ook kan testen is nieuwe bougies die dingen hebben ook geen eeuwig leven. of een setje andere bougie kabels of de kabel van de bobine naar de verdeler is naar zijn grootje, kunnen een aantal dingen zijn.
groeten en suc6 met jullie project.
Tom,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2010 17:58 #1279980
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B19 of B21
Ik denk dat het een B19 of B21 is uit een 360 of een 240. Of er een turbo opzit is zo niet te zien, maar de aanzuigbuis wijst daar wél een beetje op?
Wat is er aan electronica geïnstalleerd, ik denk dat aan het luchtfilter te zien er toch gewoon een carburateur opzit?
Ik beweer niet dat ik alles weet, maar wil best eens even komen kijken, maar mijn tijd is beperkt! (Ik woon in Goor, dus dat is op zich wel te doen)

Ps oh, en Bas, er zijn wel B18 en B20 motoren die grote prestaties leveren hoor! Met een speciaal nokkenasje, betere ademhaling, dubbele klepveren etc. lopen die dingen hard hoor! Er zijn niet voor niets rally's gewonnen toendertijd! (En nog steeds in classic rally's) Ze willen veel toeren draaien en gaan ook nog niet kapot!
Wat is er aan electronica geïnstalleerd, ik denk dat aan het luchtfilter te zien er toch gewoon een carburateur opzit?
Ik beweer niet dat ik alles weet, maar wil best eens even komen kijken, maar mijn tijd is beperkt! (Ik woon in Goor, dus dat is op zich wel te doen)

Ps oh, en Bas, er zijn wel B18 en B20 motoren die grote prestaties leveren hoor! Met een speciaal nokkenasje, betere ademhaling, dubbele klepveren etc. lopen die dingen hard hoor! Er zijn niet voor niets rally's gewonnen toendertijd! (En nog steeds in classic rally's) Ze willen veel toeren draaien en gaan ook nog niet kapot!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2010 09:30 #1280034
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Cursus Nederlands
Moderators: Jerry Stam