Stationair verhoogd toerental na belasting turbo

• Peter Borghs
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
11-06-2010 19:47 #1081451 door Peter Borghs
Dag, ik heb een B230FT blok in een 745 Turbo-intercooler. Bij goed aanspreken van de turbo blijft het stationair toerental licht verhoogd. Bij kontaktsleutel snel uit/aan zetten, loopt ie weer normaal toerental. Wie heeft ook een dergelijke ervaring gehad en kan mij vertellen wat hiervan de oorzaak kan zijn. Is het de turbo?? Of iets anders?
Groet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2010 19:53 #1279571 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb nog niet veel
Ik heb nog niet veel gereden, maar ik herken dit.
Ik heb ook een B230FT en als ik hem na belasting weer een paar seconden stationair laat draaien, dan daalt het weer naar "normaal"
Volgens mij is het niets om je zorgen over te maken, want het lijkt me dat het ingeprogrammeerd zit in de ECU.
Mocht dit niet zo zijn dan reageert er vast wel iemand die me verbetert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2010 20:48 #1279579 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt

kevinspui schreef : Ik heb ook een B230FT en als ik hem na belasting weer een paar seconden stationair laat draaien, dan daalt het weer naar "normaal"Volgens mij is het niets om je zorgen over te maken, want het lijkt me dat het ingeprogrammeerd zit in de ECU.

Mijn LPT heeft het ook. Na loslaten gaspedaal blijft het toerental zo rond de 1100rpm steken en zakt naar onder de 1000 na een paar seconden. Zit in de ECU.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2010 10:39 #1279636 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Gasklephuis heeft speling

kevinspui schreef : Ik heb nog niet veel gereden, maar ik herken dit.
Ik heb ook een B230FT en als ik hem na belasting weer een paar seconden stationair laat draaien, dan daalt het weer naar "normaal"
Volgens mij is het niets om je zorgen over te maken, want het lijkt me dat het ingeprogrammeerd zit in de ECU.
Mocht dit niet zo zijn dan reageert er vast wel iemand die me verbetert

De ECU krijgt alleen een seintje van de gasklepschakelaar dat het  gas is losgelaten. De brandstoftoevoer stopt dan (voor een deel) Wanneer het toerental dan niet snel zakt is de CIS-klep en of de gasklep zelf niet in orde. De gasklephuis moet natuurlijk wel goed schoon zijn.  
Veelal zijn de gaskleppen doorslijtage in het huis wat onstabiel in de luchtdoorlaat. De CIS-klep kan het soms nog corrigeren maar in veel gevallen blijft het toerental zelfs tegen de 1200 aanzitten. 

• Peter Borghs
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
12-06-2010 11:10 #1279642 door Peter Borghs
Beantwoord door Peter Borghs in topic Bij mij is het zo dat het
Bij mij is het zo dat het stationair toerental normaal zo'n 900 bedraagt. Na goed aanspreken van de turbo ligt het rondom 17oo toeren, waarbij het toerental ertoe neigt om te dalen, echter toch niet goed doet. Blijft als het ware hangen. Is dit dan de CIS, gasklep of gasklephuis?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2010 12:09 #1279646 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gasklep moet goed afgesteld
Gasklep moet goed afgesteld staan, zowel de plaat als de positiesensor. 
De klep zelf moet in de dichte positie nog net een heel klein spleetje hebben, tegen de zon inhouden bijvoorbeeld en dat je dan nog net een streepje licht ziet.
Daarna de gasklepschakelaar afstellen zodat precies nog in de stationaar stand staat (te horen aan een klikje in de schakelaar).
Dit alles moet resulteren in een motor die bij afgesloten slang naar de CIS klep (met lijmklem even doen) ongeveer 500 toeren draait.
Succes,
Philip 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2010 20:05 #1279740 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hebben jullie heren geen
Hebben jullie heren geen Dump Valve onder de kap zitten??
Weet namenlijk van de cross auto (460 1.7 turbo) dat we ook een verhoogd toerental hadden, toen we van het gesloten systeem een open systeem hadden gemaakt was dat weg door middel van die Dump valve, nou weet ik nog niet alles van de turbo blokken die in de 7 en 9 serie's liggen maar denk dat de techniek zoveel zal verschillen.

Groet,

Tom, 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC