Stationair verhoogd toerental na belasting turbo
- Peter Borghs
- Junior lid
-
Groet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb ook een B230FT en als ik hem na belasting weer een paar seconden stationair laat draaien, dan daalt het weer naar "normaal"
Volgens mij is het niets om je zorgen over te maken, want het lijkt me dat het ingeprogrammeerd zit in de ECU.
Mocht dit niet zo zijn dan reageert er vast wel iemand die me verbetert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn LPT heeft het ook. Na loslaten gaspedaal blijft het toerental zo rond de 1100rpm steken en zakt naar onder de 1000 na een paar seconden. Zit in de ECU.kevinspui schreef : Ik heb ook een B230FT en als ik hem na belasting weer een paar seconden stationair laat draaien, dan daalt het weer naar "normaal"Volgens mij is het niets om je zorgen over te maken, want het lijkt me dat het ingeprogrammeerd zit in de ECU.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
De ECU krijgt alleen een seintje van de gasklepschakelaar dat het gas is losgelaten. De brandstoftoevoer stopt dan (voor een deel) Wanneer het toerental dan niet snel zakt is de CIS-klep en of de gasklep zelf niet in orde. De gasklephuis moet natuurlijk wel goed schoon zijn.kevinspui schreef : Ik heb nog niet veel gereden, maar ik herken dit.
Ik heb ook een B230FT en als ik hem na belasting weer een paar seconden stationair laat draaien, dan daalt het weer naar "normaal"
Volgens mij is het niets om je zorgen over te maken, want het lijkt me dat het ingeprogrammeerd zit in de ECU.
Mocht dit niet zo zijn dan reageert er vast wel iemand die me verbetert
Veelal zijn de gaskleppen doorslijtage in het huis wat onstabiel in de luchtdoorlaat. De CIS-klep kan het soms nog corrigeren maar in veel gevallen blijft het toerental zelfs tegen de 1200 aanzitten.

- Peter Borghs
- Junior lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De klep zelf moet in de dichte positie nog net een heel klein spleetje hebben, tegen de zon inhouden bijvoorbeeld en dat je dan nog net een streepje licht ziet.
Daarna de gasklepschakelaar afstellen zodat precies nog in de stationaar stand staat (te horen aan een klikje in de schakelaar).
Dit alles moet resulteren in een motor die bij afgesloten slang naar de CIS klep (met lijmklem even doen) ongeveer 500 toeren draait.
Succes,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
Weet namenlijk van de cross auto (460 1.7 turbo) dat we ook een verhoogd toerental hadden, toen we van het gesloten systeem een open systeem hadden gemaakt was dat weg door middel van die Dump valve, nou weet ik nog niet alles van de turbo blokken die in de 7 en 9 serie's liggen maar denk dat de techniek zoveel zal verschillen.
Groet,
Tom,