stilvallen 940 estate 1996

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2010 18:59 #1081425 door V700 register
stilvallen 940 estate 1996 is gemaakt door V700 register

goede avond,ik ben de trotse bezitter van een 940 estate uit 1996 met een b230fk moter,auberginekleur.
deze auto rijd heerlijk maar heeft een probleem dat hij steeds uit valt onder het rijden,zonder een waarschuwing
vantevoren ,nu heb ik een andere lmm erin laten zetten en ook de cis klep +gasklephuis schoon gemaakt,tevens
heb ik al voor de tweede keer de bdp sensor laten vervangen ook verschillende stekker verbindingen schoon gemaakt
maar niets heeft geholpen,nu denk ik om het brandstof pomp relais nog te vervangen want dat is toch ook een
bekent probleem,lees ik op het forum,maar het vreemde is dat als de auto uit valt ik de pomp hoor zoemen bij het achterwiel
en ook onder  de moterkap,dus twijfel ik een beetje of dit de oorzaak is,ook wilde ik de auto laten uitlezen maar nu kon de diagnose
kast en ook de laptop geen verbinding krijgen met de computer van de auto (de stekker zit in de midden console cq armsteun)
graag wilde ik vragen of iemand nog andere tips heeft om dit probleem op telossen? ik heb de auto bij een volvo garage laten na kijken
geen dealer want bij mij in de buurt doet alleen maar moeilijk als ze naar een oudere auto moeten kijken ,graag hoor ik van jullie
mvg willem van zeumeren
nieuwegein

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2010 19:01 #1279337 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic kabelbreuk?
Misschien moet je de kabel van de bobine naar de verdelerkap even nakijken op eventuele breuk.

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2010 21:05 #1279361 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet
Uitlezen moet wel via de stekker in de middensteun maar niet via de laptop (het gebruikt wel de stekker van OBD2 maar niet het protocol). Het zijn de ouderwetse knippercodes, maar dan zonder ingebouwde pigtail en LED. Daarvoor moet je een apart kastje maken of aanschaffen. Witte brandstofrelais zou ik zeker controleren.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
09-06-2010 21:20 #1279369 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic uitvallen; Lees dit eens
<a href="/node/31668"> www.volvo700vereniging.nl/node/31668
Lijkt overeen te komen.
Heb morgen wel een relais in Houten als je wilt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2010 06:23 #1279391 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic   hallo wytze,ik heb een

hallo wytze,ik heb een relais besteld bij sweden parts in monfoort,anders had ik er graag gebruik van gemaakt
maar ik hou jullie zeker op de hoogte van hoe het verder,wat ik wel wil vragen hoe ik in bezit van zoeen kasje kom voor het uitlezen
dat lijkt me toch wel een handig  ding.
groet willem

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2010 07:19 #1279393 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic uitlezen?
Ik heb er eentje en je bent van harte welkom om deze eens te komen gebruiken.

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2010 20:18 #1279461 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uitlezen
&#160;
hallo miqeul,ik zou best weleens willen proberen om  mijn auto eens met jou kasje uit te lezen,maar ik ben woonachtig in nieuwegein
maar ik weet niet of jij een beetje in de buurt  van nieuwegein woont?
kijk een stukje toeren vind ik niet erg,maar met een auto die steeds onverwacht stil valt vind ik weer minder pretig,maarja een oplossing is ook weer een hoop waard,
groet willem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2010 20:25 #1279462 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uit lees kastje
hallo henk,jijhebt het over een apart kastje of laten maken of aanschaffen,weet jij waar ik dit kastje kan aan schaffen en wat kost dit kastje dan ongeveer?
WITTE BRANDSTOF RELAIS IS BESTELT BETER MAAR VERVANGEN ,KAN GEEN KWAAD.
GROET WILLEM

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2010 20:52 #1279466 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic nieuwegein - warmenhuizen
Hoi Willem,

mijn werkplaats is in Warmenhuzen, bij Schagen in de buurt....  niet echt om de hoek dus. Maar er is vast wel iemand met en OBD2 lezer bij jou in de buurt. Er zijn ook een aantal mensen hier op het forum die ze maken, ik geloof Baseman en A.satter.
Maar goed, je bent welkom om eens langs te komen.
Vreemd trouwens dat de dealer je niet kan helpen met het uitlezen van je auto....

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2010 12:40 #1279653 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic brandstofpomprelais

van ochtend weer stilgevallen even later weer starten,thuis gekomen toch het brandstof pomp relais er uit gehaalt ,kapje eraf en de soldeer puntjes bekeken,nou deze zagen er aardig beroert uit ,hoop scheurtjes en donkere kringen,gelukkig heb nog een soldeer boutje liggen ik denkwel25 jaar oud maar doet het nog perfekt dus de puntjes door gesoldeert beetje tin erbij en de contactjes zien er weer mooi egaal uit,terug gezet in de auto,starten en lopen,nu maar weer af wachten of de storing weer terug komt of niet.
nog even over de dealers bij ons in de buurt die beginnen al gelijk te roepen dat deze autos heel lastig uit te lezen zijn (ervaring mee met mijn vorige auto de 850, 6xin de garage geweest en nog niet opgelost zelfde soort storing)vandaar geen vertrouwen meer bij deze dealer.
groet willem

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC