Noodloop, wat zijn de kenmerken?

  • Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2010 00:54 #1081246 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Noodloop, wat zijn de kenmerken? is gemaakt door Gert-Jan De Jong (GAST)
Vandaag liep mijn motor in noodloop als gevolg van een foutmelding van de gasklepschakelaar. Wat zijn de kenmerken van het rijden in noodloop? Ik moet zeggen dat ik de auto nog goed vond rijden, alleen het stationair toerental was hoger dan normaal.
Het schijnt dat de ECU in noodloop geen gebruik meer maakt van de input van enkele sensors, welke zijn dat en hoe wordt de mapping dan bepaald?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2010 11:15 #1278118 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foutcodes ?

gj schreef : Vandaag liep mijn motor in noodloop als gevolg van een foutmelding van de gasklepschakelaar.

Ik neem dan aan dat je foutcode 1-3-3 of 4-1-1 hebt uit kunnen lezen ? Waarbij 4-1-1 me meer iets lijkt voor motoren met een gaspositie sensor (potmeter) dan een gaspositie schakelaar. Heb even in het Bosch Redbook gekeken, maar kon geen noodloop vinden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2010 14:33 #1278127 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Inderdaad heb ik foutcode 1-3-3 uitgelezen en gereset Henk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2010 14:43 #1278128 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klikken
Wil je ook weten waar het aan kan liggen cq wat je er aan kunt doen om het op te lossen ? Of ben je meer geinteressseerd in de noodloop an sich ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2010 15:50 #1278130 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Heb een nieuw topic geopend waar de oorzaak in beschreven staat. Maar ben hier vooral geinteresseerd wat de kenmerken zijn. Stationair in D is iets hoger en in N of P beduidend hoger, ongeveer 1400 toeren. Tijdens het rijden merk ik eigenlijk geen verschil.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD