Startproblemen Volvo 740 2.0 Turbo intercooler
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben in het bezit van een Volvo 740 2.0 Turbo intercooler. Hij heeft een tijdje stilgestaan.
Nu wil ik hem weer proberen te starten, hij slaat gelijk aan maar na 1x gasgeven houdt hij ermee op.
Op remreiniger loopt hij wel normaal maar hij wil niet gewoon doorlopen.
De brandstofpomp loopt, hij pompt de brandstof ook gewoon op, dat hebben we bekeken bij het slangetje op het blok. Daar stroomt gewoon benzine door.
HELP ME! Wat kan de oorzaak zijn?

Alvast hartelijk dank.

Met vriendelijke groeten.

Coen Kamers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
wat ik zo op maak heb ik het vermoeden dat je cis klep vuil is waardoor hij zijn werk niet kan doen,
deze even schoon maken met remmen reiniger, de cis klep zit onder het gasklephuis op je cis klep zitten 2 slangen deze er af halen en de cis klep uit zijn rubberen ring halen en dan lekker wat reiniger er in spuiten dat even in laten werken en er vervolgens uit laten lopen, deze handeling enkele malen herhalen tot de klep weer vrij rond kan bewegen, dit is in mijn ogen een veel voor komend kwaaltje bij motoren die lang stil hebben gestaan of zeer vervuild zijn door de olie aanslag,
laat het ons maar weten en als andere nog een oplossing hebben lees ik die ook graag.
Groeten Tom,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met een dichte CIS klep, moet de motor toch nog met 500 rpm blijven lopen, maar niet van harte.Schoonmaken is nooit slecht, maar als ie helemaal niet loopt, is dat niet de (enige) oorzaak.Als ie wel met remmenreiniger aanslaat en loopt, is je hall-sensor/knock-sensor goed(anders slaat ie niet aan), de tempsensor ook (anders zou ie zeker verzuipen, je hebt een vonk, want hij loopt, dus ontsteking is ook in orde.TGTF schreef : wat ik zo op maak heb ik het vermoeden dat je cis klep vuil is waardoor hij zijn werk niet kan doen,
Blijft over, brandstoftekort, door ofwel relais, ofwel slappe pomp ofwel (en daar zou ik beginnen) de drukregelaar op je injectorrail.
my 50 cents.....
Ohja, had je hem uitgelezen, toevallig?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Stationeer loopt ie wel iets langer, maar dan stottert hij een paar keer en dan is het ook afgelopen..... Na een paar keer starten heeft hij ook wat meer moeite met aanslaan.
Ik heb de eerste dagen weinig tijd maar ga er zo snel mogelijk mee aan de gang! Zal eens kijken of er een oplossing bij zit, dan laat ik het gelijk weten!
Ik denk dat ik maar gewoon moet blijven proberen.......

Nogmaals hartelijk dank en elke mogelijke oplossing is natuurlijk van harte welkom!

Gr Coen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Welk slangetje bedoel je koen , die op de drukregelaar (het tonnetjes voorop de rail) of de slang achteraan op de rail die met die wartel vastzit(En lastig los te maken is)kampers schreef : Op remreiniger loopt hij wel normaal maar hij wil niet gewoon doorlopen.
De brandstofpomp loopt, hij pompt de brandstof ook gewoon op, dat hebben we bekeken bij het slangetje op het blok. Daar stroomt gewoon benzine door.
Komt er wel brandstof uit de injectors (je zegt al auto heeft tijd stil gestaan , hoe lang)
Fred 740 (Rotterdam)
- V700 register
- Nieuw lid
-
succes
uiteindelijk storing in startonderbreker waardoor pomp geen spanning kreeg.
symtonen
starten slaat aan en vervolgens na 15 sec.stantionair slaat deze uit.
bij direct gas geven naar 1500 toeren en dan direct uit.
luchtmassa meter los gehaald en motor loopt dan ong. 20 atationair (iets langer) en valt dan ook uit

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm