Natte vloer bestuurderszijde en koelwaterverlies 965
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een licht natte vloer (bestuurderszijde). Zo ter hoogte van de bevestingspluggen (mat) en dan de rechterplug. Koelwaterverlies is niet heftig, maar toch word ik weer enigszins onrustig....Vorig jaar een nieuwe kachelradiator geplaatst (vanwege lek/natte passagiersvloer) en recent een nieuwe radiator. Schuifdak lekt niet.
Waar kan ik het zoeken voordat ik de vloerbedekking ga verwijderen. Ik meende dat lekkages van de kachelradiator altijd nattigheid gaven aan de passagierszijde.
Gegroet en bedankt maar weer.
Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ander duidelijke kleur aan de koelvloeistof is ook dan makkelijker om andere lekkage 's zichtbaar te maken.
Of eerst koelvloeistof vervangen door water met een kleurtje en na opsporren van de lekkage weer vervangen door koelvloeistof.

- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben benieuwd hoe er dan een relatie kan zijn tussen de natte bestuurdersmat en de eventueel slecht/niet werkende kachelkraan.mvloo schreef : Misschien de kachelkraan? Had ik bij mn 940, die ook regelmatig wat extra koelmiddel lustte. Na afspraakje bij Estate-Services helemaal opgelost.
Bedankt,
Groet Rik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij de 92'er 940 van mvloo zit de kachelkraan denk ik binnen tegen het schutbord. Als die kraan dan lek gaat heb je een natte mat.Vliegende Hollander schreef :
Ik ben benieuwd hoe er dan een relatie kan zijn tussen de natte bestuurdersmat en de eventueel slecht/niet werkende kachelkraan.mvloo schreef : Misschien de kachelkraan? Had ik bij mn 940, die ook regelmatig wat extra koelmiddel lustte. Na afspraakje bij Estate-Services helemaal opgelost.
Bij een 960 zit de kachelkraan in de motorruimte net voor het schutbord (ik neem even aan dat het hetzelfde zit als bij late 940's), dus zal dat jouw natte voeten niet veroorzaken. De kraan kan nog steeds wel lek zijn natuurlijk, maar dan dan heb je twee problemen: Koelvloeistofverlies door de kraan en een natte mat door....? Er kan wel een ander component van de verwarming lekken, natuurlijk. Ik weet niet hoe de slangen bij een 960 onder het dashboard lopen, en wat er allemaal aan de bestuurderskant zit. Dus even ruiken/proeven blijft een goede tip.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Eerst checken of het wel koelvloeistof is, lijkt me.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar kan er helemaal geen kachelkraan vinden.
(zullen ze wel weer anders noemen)