afslaan en weer aanslaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2010 18:50 #1080845
door V700 register
afslaan en weer aanslaan is gemaakt door V700 register
Ik heb op onze site al het een en ander over 'afslaan' gelezen, maar wil jullie toch mijn probleempje voorleggen met z'n eigen bijzonderheden.
IJsbeer, mijn 945 automaat '93 (B230FB; 117K op de klok), slaat sinds zomer 2009 soms af tijdens het rijden, maar alléén als er op een zeer constant toerental gereden wordt, dus niet bij accellereren of inhouden. Da's curieus, vind ik. Het kan gebeuren bij zeer lage toeren, maar ook bij 110 op de snelweg. Nogmaals: als de stand van het gaspedaal keurig vast is, juist dàn gebeurt het.
Afgelopen koude winter was het probleem er niet en sinds half april gaat het af en toe weer fout, maar zeker niet elke rit. Als hij afslaat gaan alle dashboardlampjes aan. Het Lambdasondelampje waarschuwt niet.
Rijd ik binnen de bebouwde kom, dan moet ik aan de kant. Stoppen, vrijwel meteen opnieuw starten en ongestoord verder gaat in de regel probleemloos.
En als het op de snelweg gebeurt, dan laat ik het gaspedaal los en laat ik hem in de versnelling doorrollen. Hij zakt dan gedurende ongeveer 10 lange spannende seconden af naar 80/75 kmu, springt dan weer áán en rijdt verder of er nooit iets is gebeurd...
Rara ?
IJsbeer, mijn 945 automaat '93 (B230FB; 117K op de klok), slaat sinds zomer 2009 soms af tijdens het rijden, maar alléén als er op een zeer constant toerental gereden wordt, dus niet bij accellereren of inhouden. Da's curieus, vind ik. Het kan gebeuren bij zeer lage toeren, maar ook bij 110 op de snelweg. Nogmaals: als de stand van het gaspedaal keurig vast is, juist dàn gebeurt het.
Afgelopen koude winter was het probleem er niet en sinds half april gaat het af en toe weer fout, maar zeker niet elke rit. Als hij afslaat gaan alle dashboardlampjes aan. Het Lambdasondelampje waarschuwt niet.
Rijd ik binnen de bebouwde kom, dan moet ik aan de kant. Stoppen, vrijwel meteen opnieuw starten en ongestoord verder gaat in de regel probleemloos.
En als het op de snelweg gebeurt, dan laat ik het gaspedaal los en laat ik hem in de versnelling doorrollen. Hij zakt dan gedurende ongeveer 10 lange spannende seconden af naar 80/75 kmu, springt dan weer áán en rijdt verder of er nooit iets is gebeurd...
Rara ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2010 18:54 #1275260
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic BDP
Doet me denken aan een BDP sensor...
Dan gaan motoren vaak kuchen/pruttelen bij een Constante snelheid.
Wij hadden een 440je met hetzelfde probleem, kuchen/pruttelen bij constante snelheid.
Bij gas los, of acceleren geen probleem.
BDP sensor vervangen: probleem verdwenen.
Vaak wil de sensor eventjes een poetsbeurt geven ook wel helpen.
Groeten,Gerben
Dan gaan motoren vaak kuchen/pruttelen bij een Constante snelheid.
Wij hadden een 440je met hetzelfde probleem, kuchen/pruttelen bij constante snelheid.
Bij gas los, of acceleren geen probleem.
BDP sensor vervangen: probleem verdwenen.
Vaak wil de sensor eventjes een poetsbeurt geven ook wel helpen.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2011 21:47 #1303885
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afslaan vooral bij constant toerental en helling-op
Het probleem bleef terugkomen met onregelmatige tussenpozen. Afgelopen zomer in de bergen op een steile helling zo frequent dat we terug naar beneden moesten. Anders dan voorheen trad het de laatste tijd ook op bij flinke kou. Mijn monteur heeft na proeven (lampje op de brandstofpomp aangesloten) gemeend dat de oorzaak bij het brandstofpomprelais zat, ook omdat bij herstarten de branstofpomp in eerste instantie niet wilde meedoen. Het relais is gisteren vervangen. Ben benieuwd !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2011 15:56 #1306495
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afslaan
Geen enkele keer meer afgeslagen de afgelopen weken.
Het brandstofpomprelais was dus inderdaad de boosdoener.
Het brandstofpomprelais was dus inderdaad de boosdoener.
Moderators: Jerry Stam