Benzinepomp 945 hapert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2010 14:55 #1080518
door V700 register
Benzinepomp 945 hapert is gemaakt door V700 register
Sinds een week is de Volvo-familie uitgebreid met een 945 uit 1996 (270.000km.), naast de V90 en een Polar 245. Die laatste gaat wellicht ons verlaten, je kunt ook overdrijven, niet waar. Goed, inmiddels zit er bij de 945 (230 FK) weer een 800 km extra op en tijdens die ritten merkte ik dat de motor diverse keren een fractie van een seconde haperde. Niet hinderlijk, maar toch. Zaterdagmorgen wilde ze niet starten (startmotor had geen probleem). ANWB gebeld, Wegenwacht gekomen, zijn conclusie: er wordt geen benzine aangeleverd. Relais? Nee, relais in orde. Benzinepomp dan maar blootleggen, tik met de rubber hamer, starten ...., ehhhh...., even lopen maar dan al gauw stilte. Wegenwacht was uitgeteld, heeft natuurlijk geen benzinepomp van een Volvo 945 bij zich. Vanmorgen dacht ik, dan kan ik ook, al heb ik 2 linkerhanden. Flinke rubberhamer genomen, wat ferme, niet te brute, tikken uitgedeeld aan de b.-pomp. Resultaat na 1e startpoging: motor liep weer gehoorzaam. Uitschakelen, opnieuw starten: lopen. Dat nog een paar keer herhaald, niks meer aan de handzijnde. ging ik uiteraard met een trots gevoel aan de koffie. Tja.
Maar toch de vraag hier gesteld, want trots kan gauw omslaan in een gevoel van deceptie: heeft het zin om een benzinepomp schoon te maken, of (gelet op de km.-stand van 270.000 km.) de pomp toch maar vervangen door een nieuw exemplaar?
Groet,
Frans Welsch.
Maar toch de vraag hier gesteld, want trots kan gauw omslaan in een gevoel van deceptie: heeft het zin om een benzinepomp schoon te maken, of (gelet op de km.-stand van 270.000 km.) de pomp toch maar vervangen door een nieuw exemplaar?
Groet,
Frans Welsch.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2010 15:12 #1273386
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aansluitingen
Frans kijk eens naar de aansluitingen op de brandstofpomp zitten deze wel nog goed zelfde euevel ook eens gehad met een 740 Sedan van 1990 , zit er bij jouw nog een brandstofpomp onder de auto terhoogte van de bestuurder , hoe eeft anders de ANWB er klappen op gegeven en op welke pomp/plek ?
Lijkt me ook niet zo goed voor de pomp (Wordt misschien iets ovaler door de klappen)
Lijkt me ook niet zo goed voor de pomp (Wordt misschien iets ovaler door de klappen)
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2010 11:28 #1273515
door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic 96-er alleen pomp in de tank
De LPT heeft alleen een pomp in de tank. Volgens mij is vervangen door een nieuwe (rond de 200 euro) de enige optie als je pomp niet meer betrouwbaar is. Ik heb destijds de fout gemaakt om er eentje van de sloop te halen, en daar nog een tijdje mee te rijden, maar die stopte er vervolgens na een jaar mee. Bij een nieuwe weet je wat je hebt. Wel oppassen dat je op tijd tankt. Want droogstaan kunnen zelfs nieuwe pompen niet tegen. Het is zelf te doen, maar best wel een rotklusje... En gelijk ook filter vervangen (zit midden onder de auto). En opletten dat je de goede slang monteert bij de pomp, of de oude slang als die nog goed is. Die van mij is vervangen in Frankrijk op vakantie bij een garage aldaar met de Franse slag en een slecht stukje slang. De buitenmantel van die slang loste langzaam op in de benzine en daardoor werkten de slangklemmen niet meer. Dus had ik wel een draaiende pomp maar die pompte de brandstof via het lekkende leidinkje weer terug de tank in. Kon ik vervolgens op de sleuteldag in Ruurlo de hele boel nog eens open halen (voor de 5e keer inmiddels) en een goed stukje slang monteren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2010 17:47 #1273655
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzinepomp 945 hapert
Dank voor de reacties. Er is toch sprake van 2 benzinepompen: 1 in de tank, de 2e onder de motorkap als injectiepomp? De accu had ik inmiddels ook al leeggestart, zo bleek. Na 24 Uur aan het infuus gestaan te hebben kon ik de 945 vanmorgen weer de sporen geven. Betekent toch een nieuwe accu m.i. en de pomp in de tank laat ik dus eruit halen, wellicht is deze vervuild en kan ie gewoon worden schoongemaakt of als het er slecht uitziet gaat toch maar een nieuwe pomp in.
Groet,
Frans, lid nr. 555, V90 '97, 945 '96, 245 '93.
Groet,
Frans, lid nr. 555, V90 '97, 945 '96, 245 '93.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2010 18:36 #1273662
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gestotter
Dag,

ben je er zeker van dat de LMM niet d ekwaatdoener is ?
Ken een 940 GL en nu p.v.d. mijn eigen 940 GL die m.n. bij start en vóór bereiken bedrijfstemp. inhouden danwel
stotteren. Bij eerstgenoemde 940 zat de LMM los doordat de klemmetjes op waren.
Ben benieuwd.

Zappa
( wind mee is wind tegen als je de andere kant opgaat )

ben je er zeker van dat de LMM niet d ekwaatdoener is ?
Ken een 940 GL en nu p.v.d. mijn eigen 940 GL die m.n. bij start en vóór bereiken bedrijfstemp. inhouden danwel
stotteren. Bij eerstgenoemde 940 zat de LMM los doordat de klemmetjes op waren.
Ben benieuwd.

Zappa
( wind mee is wind tegen als je de andere kant opgaat )

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2010 18:52 #1273663
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Nee, altijd één in de tank, soms één onder tegen de bodem, ongeveer ter plaatse van de bestuurdersstoel maar origineel nooit eentje onder de motorkap. Als je slechts één in de tank hebt, is die sterker dan de pomp die in de tank zit maar nog een broertje tegen de bodem heeft. Als je wel een pomp onder de motorkap hebt, is die er later bij-gefabriekt, oorzaak wellicht een falende originele pomp ?FWelsch schreef : Er is toch sprake van 2 benzinepompen: 1 in de tank, de 2e onder de motorkap als injectiepomp?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-04-2010 22:26 #1273814
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzinepomp 945 hapert
En toen was het gedaan met de koopman, in dit geval met de benzinepomp: midden in mijn woonplaats, uit, einde, nada, geen benzinetoevoer meer. Ze stopte gewoon ermee.
Ik heb ze in een winkelstraatje aan de kant moeten zetten en achter moeten laten, in de hoop dat er vannacht niks mee gebeurt. Morgenvroeg per autoambulance naar de garage. Ik heb er uiteraard alle vertrouwen in dat het weer goed komt, want ze is bloed(-rood) mooi. Als ik wist hoe je hier een foto bij kon doen dan stond ze uiteraard afgebeeld.
Groet,
Frans, lidnr. 555.
Ik heb ze in een winkelstraatje aan de kant moeten zetten en achter moeten laten, in de hoop dat er vannacht niks mee gebeurt. Morgenvroeg per autoambulance naar de garage. Ik heb er uiteraard alle vertrouwen in dat het weer goed komt, want ze is bloed(-rood) mooi. Als ik wist hoe je hier een foto bij kon doen dan stond ze uiteraard afgebeeld.
Groet,
Frans, lidnr. 555.
Moderators: Jerry Stam