Beste bougie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2010 11:55 #1079986 door V700 register
Beste bougie is gemaakt door V700 register
Wat is de beste bougie voor een B200FT met verhoogde turbodruk?
Toen ik de auto kocht zat er Beru in met 4 elektroden. Daarna heb ik er Bosch WR 56 (ook met 4 elektroden) ingezet. Nu heb ik er vorige week 4 nieuwe NGK BPR7ES ingezet, waarmee de motor merkbaar slechter loopt. De Bosch heb ik er 30.000 km in gehad en daarmee deed hij het m.i. redelijk tot goed en in ieder geval veel beter dan met de NGK. Met Beru heb ik geen ervaring van betekenis omdat ik die snel nadat ik de auto gekocht had vervangen heb bij een grote beurt.
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn en of er echt een goede, zo niet de beste aan te wijzen is. 
Groet, Rob 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2010 14:24 #1270522 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volvo

Extra schreef : Wat is de beste bougie voor een B200FT met verhoogde turbodruk?
Toen ik de auto kocht zat er Beru in met 4 elektroden. Daarna heb ik er Bosch WR 56 (ook met 4 elektroden) ingezet. Nu heb ik er vorige week 4 nieuwe NGK BPR7ES ingezet, waarmee de motor merkbaar slechter loopt. De Bosch heb ik er 30.000 km in gehad en daarmee deed hij het m.i. redelijk tot goed en in ieder geval veel beter dan met de NGK. Met Beru heb ik geen ervaring van betekenis omdat ik die snel nadat ik de auto gekocht had vervangen heb bij een grote beurt.
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn en of er echt een goede, zo niet de beste aan te wijzen is. 
Groet, Rob 

Hey Rob,
In mijn B200FT met chip, andere turbo en verhoogde druk, gebruik ik naar tevredenheid standaard Volvo bougies.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2010 15:17 #1270526 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Proberen
Ik ga onderstaande bougies eens proberen:Quote leverancier:"Wij kunnen u het volgende aanbieden.4 x Denso Iridium Power bougie. Eur 67,78 – 15% = EUR 57,60 (Eur 14,40 p/stuk)"Unquote leverancier:Met deze specs:VOLVO940  LITER 2.3 TYPE Inj. LPT kW 99 ENGINE B 230 FK (Low press.Turbo) NOTE Cat YEAR '95-&gt; DENSO W20EPR-U STOCKNUMBER 3047 Gap 0,7Zij zijn daar erg goedkoop mee vind ik, daarom wil ik het proberen.Gebruik nu ook gewoon de NGK BPR7ES waar ik absoluut geen klachten over heb trouwens.<a href=" www.globaldenso.com/cgi-bin/global/plug/...p;filename=4w-96.txt " target="_blank">HIER kun je opzoeken of ze leverbaar zijn voor je volvo.En het bedrijf dat ze kan leveren vind je www.tuning-automaterialen.nl/assets/s2dm...g-automaterialen.nl/ " target="_blank">HIER.Voel ik hier misschien weer een Group buy aankomen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2010 21:30 #1270653 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 760
heb in mijn 1983 volvo 760 een b230fk motor,
deze loopt op lpg en 1 bar boost, bougies ngk bpr6es, loopt hier perfect op.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC