740 valt stil

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2010 13:39 #1079691 door V700 register
740 valt stil is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
eerst even zeggen dat dit een heel interessante site is voor liefhebbers (goed dat er nog zo'n dingen bestaan)
Het gaat over de wagen van mijn vader, een 740 2.0i benzine van 1990 (een B200 motor) met maar 104000km's.
Al een hele tijd (zo'n jaar ongeveer) klaagt hij dat de auto te pas en te onpas stilvalt, zonder aanleiding te geven, daarna moet je even wachten (5-10min)
en de auto start en rijd weer prima. ik rijd er nu een 2-tal weken mee en kan dit verhaal bevestigen, de eerste 4 dagen geen probleem gehad, reed perfect.
De volgende dag viel de moter plotseling uit tijdens het rijden, en alle lichtjes in het dashboard gingen aan, even wachten en hij startte weer. Ik ben blijven doorrijden tot hij het weer deed, uiteindelijk een keer of 10 die dag korter en korter op mekaar. De dag erna de brandstofpomprelais veranderd en ermee gaan werken, helaas na een km of 3 terug aan de kant en terug wachten tot hij wilde starten

Er zijn ondertussen al heel wat dingen aan gebeurd in de garage:
-volledige ontsteking (bougies, kabels, delco,rotor) 
-injectoren gereinigd
-computer uitgelezen 
-deze week heb ik de brandstofpomprelais vervangen (gelezen hier op de site trouwens!!) 
....maar dit is het ook niet. Nu wilde ik de krukassensor opzoeken en kuisen, maar die vind ik niet (heb hier gelezen dat die aan de achterkant van het motorblok zit, maar er is nergens een sensor te zien)
Het is een B200E-blok (121 pk) 
Is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt of een oplossing kent, want de garage weet het ook niet meer?? Mijn vader wil de auto hierdoor verkopen maar dat vind ik zonde, want hij rijdt zalig.....tot hij weer stilvalt dan 
Alvast bedankt.
Vriendelijke groeten,
 John 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2010 13:50 #1268771 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 10 minuten
wachten als hij stilvalt kan je doorbrengen met niksdoen maar je kunt ook gaan meten.En meten is weten want gissen is missen en kost onnodig geld.Dus de volgende keer dat hij stilvalt kan je kijken of de onsteking het wel doet.En of je brandstof krijgt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2010 16:14 #1268780 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic contactslot?
John,
Heb wel eens een proefrit gemaakt in een 960, had de zelfde verschijnselen, bleek het contactslot te zijn....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2010 23:26 #1268841 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Valt stil

Ssport schreef : nu een 2-tal weken mee en kan dit verhaal bevestigen, de eerste 4 dagen geen probleem gehad, reed perfect.
De Er zijn ondertussen al heel wat dingen aan gebeurd in de garage:
-volledige ontsteking (bougies, kabels, delco,rotor) 
-injectoren gereinigd
-computer uitgelezen 
-deze week heb ik de brandstofpomprelais vervangen (gelezen hier op de site trouwens!!) 
....maar dit is het ook niet. Nu wilde ik de krukassensor opzoeken en kuisen, maar die vind ik niet (heb hier gelezen dat die aan de achterkant van het motorblok zit, maar er is nergens een sensor te zien)
Het is een B200E-blok (121 pk) 
Is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt of een oplossing kent, want de garage weet het ook niet meer?? Mijn vader wil de auto hierdoor verkopen maar dat vind ik zonde, want hij rijdt zalig.....tot hij weer stilvalt dan 
Alvast bedankt.
Vriendelijke groeten,
 John 

Fred 740
B200e heeft een Hallsensor en die was je tegengekomen als je de plaat waar de verdeler op zit er af had gehaald , daar zit de Hallsensor op. Even zoeken op deze site met Hallsensor en kom je verschillende items/plaatjes over tegen de aansluiting van deze Hallsensor wil ook nog wel eens de boosdoener zijn.
Wordt ook vaak geadviseerd om zaken als verdeler /rotor origineel Volvo/Bosch te nemen  prijsverschil is niet zo groot als de andere merken  .
P.s als de weg weg moet kan je hem altijd bij mij brengen ik heb nog wel een plaatjes over en kan misschien weer wat gebruiken van deze Volvo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2010 10:04 #1268872 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic contactslot
Beste Valentijn,
 heb gisteren contactslot los gehad aan de stekker, die is nog heel proper, niets aan te zien.
Kan je zien of er ergens een hapering in zit of moet je gewoon het volledige slot vervangen om te kijken of hier het probleem zit?
Alvast bedankt om mee te denken!!
Vriendelijke groeten,
 John 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2010 10:19 #1268873 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fred 740
Hallo Fred,
 ook jij alvast bedankt om mee te denken!!

Alle vervangen stukken (ook de Hall-sensor, had ik erbij moeten zetten) zijn vervangen in een onafhankelijke Volvo-garage, iemand die 20 jaar voor Volvo heeft gewerkt maar nu zelf een zaak heeft.
Gebruikt enkel originele stukken, of je moet er zelf om vragen om niet-originele te plaatsen. 
Ik ga de verdeler er wel nog eens afnemen en controleren of alles goed zit.
Van de week ga ik hem nog eens laten uitlezen, kijken of er foutcodes zijn.
Ga ook zeker eens verder kijken op deze site naar "Hallsensors "
Gisteren heb ik alle sensors aan en rond de motor eens losgehad en gekuist, en een hele namiddag gereden zonder problemen.
Vriendelijke groeten,
 John 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2010 13:07 #1268907 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grote bos
Beste John,
Mocht het euvel in het contactslot zitten dan zijn het volgens mij meestal niet de stekkers. Soms hebben mensen enorme bossen andere sleutels aan hun autosleutel hangen en dat gewicht zorgt er dan voor dat op den duur het contactslot en de sleutel slijten waardoor niet alle reliëf deeltjes op de kam van de sleutel hun "counterpart" adresseren.
Het volledige contactslot direct vervangen is wellicht wat drastisch. Een beetje "wiebelen" met de sleutel op het moment van uitval zou al een indicatie kunnen geven of het contactslot een rol speelt in het stilvallen.
Wellicht kunnen lieden met meer technische kennis hieromtrent aanhaken op dit draadje, ik ben al snel overvraagd. Zo technisch ben ik nou ook weer niet......
De tip van het contactslot was gebasseerd op een persoonlijke belevenis tijdens een proefrit.
Succes met het vinden van de oplossing.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2010 14:06 #1268913 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic draadbreuk?
Heb je ook de kabel van de bobine naar het verdelerhuis vervangen?
Heb je een andere bobine geprobeerd? De aansluitingen op de bobine?
Het kan ook de brandstofpomp zelf zijn of de aansluitingen ervan. Massa's schoongemaakt?
Dit klinkt als een typisch gevalletje 'slecht contact' of 'draadbreuk'.

GG,

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC