CO-waarde is 10 na koprevisie B204GT

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2010 16:42 #1079617 door V700 register
CO-waarde is 10 na koprevisie B204GT is gemaakt door V700 register

Door een gebroken distributieriem waren er 11 van de 16 kleppen krom en heb ik de kop laten reviseren. Na zelf alles weer opgebouwd te hebben startte de motor direct en liep hij mooier dan ooit tevoren. Best tevreden dus.
Maar vandaag bij de APK bleek de CO-waarde 10 te zijn. Het Lambda-lampje brandde, zeiden ze (dat was gisteren nog niet het geval).
Heeft er iemand een tip alvorens overal in te duiken?

Vast bedankt,
Arthur 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2010 17:10 #1268352 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic CO
Bij de APK wordt niet alleen de CO-waarde gemeten maar ook de lambdawaarde.
Hoe groot was deze waarde?
Misschien ook even de HC waarde opgeschreven?
In zijn algemeenheid heb je dus een lucht tekort of een brandstofovermaat.
Een paar mogelijkheden:
Ontstekingstijdstip goed?
Lekkage inlaatpakking.
Tempsensor wel aangesloten?
Lambdasensor regelt niet.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2010 19:04 #1268372 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Foutcodes uitlezen en zaken controleren die Timen genoemd heeft. Ontstekingstijdstip is alleen niet af te stellen.
Vooral temperatuursensor controleren en ook de brandstofdrukregelaar!
Gr,
Philip 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2010 22:35 #1268411 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wel iets gevonden
Net nog even gespeurd: er zat een leiding los, de aansluiting van de buis die over de motor loopt op een zwart blokje achter onder het inlaatspruitstuk (carterontluchting?). Dat zal vast schelen.
Motor laten lopen, lamba-lampje ging niet uit. De spanning van de sonde was 0,88 Volt.
Maar er is nog iets: in een eerder bericht hierover op het forum staat dat het vervangen van de achterdemper een soortgelijk CO-probleem oploste. Ik was me toen ik de auto wegbracht niet bewust van een gat in de demper (nu is het wel goed te horen, misschien is er wat geprikt met een schroevendraaier), maar wat is de invloed van een einddemper op het CO-percentage? Iets met tegendruk?
Groeten,

Arthur 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2010 23:29 #1268423 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Einddemper
Dat was bij mijn 780. Ik vermoed dat mijn auto in de noodloop draaide bij de meting voor de keuring. Bij een garage is het gasklephuis gereinigd en is het eindstuk van de demper vervangen. Dit was grotendeels vergaan, waardoor je een vertekende meting krijgt. (Verklaring van de garage).

Ik heb er daarna nooit meer last van gehad. Ik heb ook een nieuwe accu geplaatst, want die was kapot. De noodloop werd hierdoor veroorzaakt (denk ik).

Mijn B204GT heeft overigens op dit moment geen storingscodes meer.  

Succes met de oplossing. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2010 22:55 #1268449 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij lijkt weer goed te zijn
<div> </div><div>Slang carterontluchting weer vastgezet, gereset door accuklem eraf te halen en een stukje gereden. Geen waarschuwingslampje meer en de lambdasonde geeft 0,06V (gisteren 0,88V). Snel weer CO meten, is vast goed nu.</div><div> </div><div>Fingers crossed,</div><div> </div><div>Arthur </div>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD