945 LPT 1995 start niet meer.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2010 11:13 #1079330 door Boris Duijndam (GAST)
945 LPT 1995 start niet meer. is gemaakt door Boris Duijndam (GAST)
   De station al meer dan 6 jaar ons werkpaard en zoals gewoonlijk worden die het minst verwend. In die 6 jaar hebben we misschien een keer bougies, kabels en een luchtfilter vervangen. Altijd starten en lopen en honderden kilo’s zooi vervoeren.  Inmiddels waren de uitlaat pakkingen gaar geworden en begon hij sowieso minder goed te lopen tot een tijd geleden dat hij helemaal niet meer liep.  Bij starten ook geen benzinelucht dus benzine relais vervangen en weer geen benzine dus de pomp uitgebouwd en benzinefilter vervangen. Ook meteen nieuwe rotor en verdeelkap en  bougies vervangen.   Toen maar begonnen met de intank pomp te vervangen na alles los gekoppeld te heben wou ik hem toch nog een keer testen door de wagen te starten de pomp liep weer.Alles semi terug ingebouwd en gestart en de wagen sloeg weer even aan.. liep ook eventjes maar viel weer uit.  Ik wil graag de pomp gewoon vervangen maar die is vrij kostbaar dus mijn vader wil eigenlijk wel zeker weten of dat nou het probleem is. We denken aan vacuum getrokken leidingen of slechte benzine pomp  Andere tips iemand?

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2010 11:16 #1266391 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Druk?
Wat is de brandstofdruk op de injectorrail?
Alles onder de drie bar is te weinig, maar dat wist je natuurlijk al.
De brandstofpomp onder je stoel, indien aanwezig, verkeerd aansluiten kan ook nog.Heb ik met mijn sedan een keer gedaan.Dan liep ie 2 seconden en sloeg daarna af en was niet meer te starten.Aangezien ik een Vialle AMS had, kon ik die ook kop LPG starten, maar als ik dan met stationair draaiende motor overschakelde, sloeg hij af

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2010 11:19 #1266392 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic ook vervangen

Baseman schreef : Wat is de brandstofdruk op de injectorrail?
Alles onder de drie bar is te weinig, maar dat wist je natuurlijk al.

Ohja helemaal vergeten alweer ook een bijna nieuwe drukregelaar erop gezet (2 maandjes op me oude blok gezeten) 3 bar inderdaad

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2010 11:22 #1266394 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pomp

Mr.Borrie schreef : Ohja helemaal vergeten alweer ook een bijna nieuwe drukregelaar erop gezet (2 maandjes op me oude blok gezeten) 3 bar inderdaad

Pomp correct aangesloten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2010 11:30 #1266395 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic onwaarschijnlijk

Baseman schreef :

Mr.Borrie schreef : Ohja helemaal vergeten alweer ook een bijna nieuwe drukregelaar erop gezet (2 maandjes op me oude blok gezeten) 3 bar inderdaad

Pomp correct aangesloten?

Lijkt me wel anders was hij niet even gaan lopen na een nieuw filter (moet echt wel op druk komen om nieuwe benzine toe te voeren)
Dit maakt het aanschaffen van een nieuwepomp lastig want het is zo tegenstrijdig dat hij het af en toe doet blijkbaar.

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2010 11:35 #1266397 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ah.

Mr.Borrie schreef : Lijkt me wel anders was hij niet even gaan lopen na een nieuw filter

Ah, sorry, volgorde had ik gemist.
Start ie met startpilot wel?En als je hem aanduwd (of was het nou een automaat?)
BDP-sensor gechecked?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2010 11:38 #1266398 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meten
is weten.Heb je druk op de brandstofrail?Ja wel druk dan is de pomp goed en moet je het in de aansturing van de injectorenzoeken lijkt mij.Nee geen druk dan meet je eerst of er stroom op de pompen staat.Je moet er wel even rekening mee houden dat de pompen afslaan als er genoeg druk is.Dus bij contact aan draaien de pompen maar heel even en stoppen daarna weer.Ik heb bij de intankpomp ook al mee gemaakt dat de draaden verkeerd om aangeslotenzaten na een ombouw project.Wel keurig kleur op kleur maar de pomp draaide toch verkeerd om.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2010 11:47 #1266402 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Goede tips
De wagen is een automaat en geeft geen foutcodes dus aan een BDP sensor had ik niet gedacht. Wel het controleren waard ik kan me nog herinneren dat het tegen schokken hielp op mijn 740 automaat helemaal zwart.
startpilot heb ik ook nog niet geprobeerd begin al weer een mooi lijstje te krijgen van dingen waar ik gewoon niet meer opkwam.
valt me trouwens op dat andere mensen hun problemen op internet zo weet te raden maar als ik voor mijn eigen wagen sta vergeet ik alle logica heel apart.
Draden kan ik inderdaad wel weer wisselen. druk op brandstofrail kan ik niet checken heb er geen meter voor zover ik weet, maar ik kan natuurlijk het rail loshalen en controleren of de injectoren spuiten

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2010 11:55 #1266404 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rail, niet injector.

Mr.Borrie schreef : Draden kan ik inderdaad wel weer wisselen. druk op brandstofrail kan ik niet checken heb er geen meter voor zover ik weet, maar ik kan natuurlijk het rail loshalen en controleren of de injectoren spuiten

Ik zou de wartel op de rail iets lossen.Het verschil tussen niveaudruk of 0,5 bar en 3 bar merk je dan wel.Trek de draden van de intank pomp eens los en start dan.Als ie dan wel loopt (tot de leiding leeg is) weet je welke van de twee het is.
Kapotte BDP geeft op een 945 niet altijd een foutcode, jammergenoeg.Mijn pa heeft het met zijn SAAB gehad, die vaak warm niet meer startte of tijdens de rit een slag miste, dat soort fratsen.Wissel hem even uit met een werkende, doormeten kan je hem toch nauwelijks.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2010 11:57 #1266406 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alarm?
Zit er trouwens een alarmsysteem in?En da staat af, neem ik aan?Heb je een reservesleutel, en start ie daarmee wel?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD