Regeling motormanagment na reset? LPG probleem Prins VSI?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Onlangs een nieuwe verdamper gekregen voor mijn Prins VSI LPG installatie.
Vlak voor de inbouw, onderweg, ging het storingslampje branden.
Dit gereset d.m.v. het trekken van zekering 1.
Ik heb nog gevraagd of de motor eerst nog een stuk in moest leren voordat de nieuwe verdamper ingeregeld werd.
Het antwoord was dat dit niet nodig is omdat het Prins systeem volledig aan het Volvo managment hangt, als slaaf dus.
De lpg- installatie gaat dus mee in het inleer proces.
In eerste instantieliep de motor als een beul op LPG. MBC op 0.7-0.8 bar (op benzine perfect draaiend).
Nu, na een tijdje sturen, vliegen de cut-offs (hevig inhouden) me om de oren op LPG, Niet op Benzine.
Wie kan dit verklaren? De LPG-injectoren kunnen het aan, de bezine- injectoren ook.
Wat gebeurt er precies tijdens het inleren van het managment?
Welke waarden veranderen heel sterk of juist niet?
Groet,
Erik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is dit niet gebeurt dan kun je nog proberen om eerst met een hele "schone" reset te beginnen door de accupool eraf te halen.
Succes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Holzken schreef : Is dit niet gebeurt dan kun je nog proberen om eerst met een hele "schone" reset te beginnen door de accupool eraf te halen.
Hoi Rene,
Is dus gebeurt en in eerste instantie met goed resultaat. Aan de basis instelling is er verder ook niks gewijzigd.
Na verloop van tijd juist het minder goed lopen bij volle belasting.
Ik vermoed dus dat het inleren op de 1 of de andere manier niet overgenomen wordt of verkeerd verrekend wordt door het VSI systeem.
Met de druk bedoel je P-idle (of P-Sys) en die is vrij in te stellen mits je deze ingestelde druk in de software ingeeft.
Groet,
Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat is de instelling na een reset en wat gebeurt er na of tijdens het inleren.
Zeg maar de bekende 30 - 50 km gevarieerd rijden na een reset.
Uitlezen van het Prins systeem is geen probleem => geen foutcodes.
Groet,
Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je weet hoe je het zelf kunt doen hoor ik het graagVErik schreef : Uitlezen van het Prins systeem is geen probleem => geen foutcodes.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Deze is in een bepaald gebied in te stellen met een inbus op je verdamper, puur mechanisch dus.
Daarnaast zal de Prins VSI het benzinebrandstof signaal omrekenen om de gasinjectortijd te berekenen.
Aan jou reactie lees ik dat dit wel bekent is, met de losse accupool bereik je dat alles, ECU, EZK en VSI op '0' beginnen.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Met software en een interface.henk 940LPT schreef : Als je weet hoe je het zelf kunt doen hoor ik het graag.
Filtertje bekeken/gecontroleerd ?
Filter e.d. is prima in orde. Na een reset gaat ie op LPG als een speer.
Na enige tijd, na de inleerperiode, niet meer en dat is voor mij nu het vraagteken.
Groet,
Erik