Start probleem Volvo 760 B28E
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2010 13:14 #1079179
door V700 register
Start probleem Volvo 760 B28E is gemaakt door V700 register
Start probleem Volvo 760 B28E Eind vorig jaar begon mijn volvo erg slecht te lopen.
Het probleem was dat de uitlaapkleppen begonnen te lekken. Vervolgens heb ik de koppen gedemonteerd en laten reviseren en inmiddels gemonteerd. Helaas wil de motor nog niet lopen. Wie heeft er een idee waarom de motor niet wil lopen? Ik zal even beschrijven wat ik allemaal gedaan heb.
• Accu - pool los gemaakt • Inlaatslurf gedemonteerd • Daarbij ook het inlaat gedeelte voor het gas • Bougiekabels losgemaakt • Injectie los gekoppeld(en overige slangen • Alle eletra kabels losgemaakt van(thermostaat, koude start injectie, temperatuurmeter, vacuum sensor etc.) • Servo motor voor constant toere systeem losgekoppeld • Inlaatspruitstuk losgekoppeld met vacuum slangetje van distributor • Kleppendeksels losgemaakt + kopbouten gelost • Koelfan losgemaakt + kap • Distributiekap los gemaakt + stributiekettingen en oliepomp kettingwiel • Kop gelicht • Distributor + verdelerkap gedemonteerd • Koppen er weer op • Distributiekettingen er weer opgelegd. Eerst links, daarna recherzijde. Voor de rechterzijde moest ik de krukas met de klok mee draaien en de spiebaan naar onder laten wijzen. (toen ik dit gedaan had stond de rechter kop kleppen 360 verdraaid t.o.v. linker cil. kop. Ik heb vervolgens de rechter ketting los gemaakt en in de oude stand gezet. Vervolgens de krukas met de klok mee verdraaid tot de spiebaan naar beneden wees. Vervolgens heb ik de krukas nog eens 360 graden verdraaid!! • Nu klopte alles wel weer maar ik heb dit niet zo in het boek gelezen. • Kopbouten vast gezet • Vervolgens oliepomp ketting weer aangesloten • Distributiekap gemonteerd • Distributor gemonteerd + verdelerkap. Cilinder 1 hiervoor op firing positie gezet, en distrbutor op de juiste stand vast gezet. (mogelijk een kein beetje verdraaid(enkele milimeters) Kan dit kwaad? • Inlaatspruitstuk gemonteerd • Bougiekabels gemonteerd + injectie systeem • Alle elektra aangesoten • Accupool vast gemaakt. Resultaat niet startende motor. Waar moet ik aan denken? Ik heb een bougie losgedraaid en gecontroleerd of er een vonk ontstaat, deze is er. Moet ik aan de timing denken of brandstoftoevoer? Hoe wordt het injectiesysteem aangestuurd? Of krijgt de motor valse lucht en start ie daardoor niet? Wie kan mee hiermee helpen?
Het probleem was dat de uitlaapkleppen begonnen te lekken. Vervolgens heb ik de koppen gedemonteerd en laten reviseren en inmiddels gemonteerd. Helaas wil de motor nog niet lopen. Wie heeft er een idee waarom de motor niet wil lopen? Ik zal even beschrijven wat ik allemaal gedaan heb.
• Accu - pool los gemaakt • Inlaatslurf gedemonteerd • Daarbij ook het inlaat gedeelte voor het gas • Bougiekabels losgemaakt • Injectie los gekoppeld(en overige slangen • Alle eletra kabels losgemaakt van(thermostaat, koude start injectie, temperatuurmeter, vacuum sensor etc.) • Servo motor voor constant toere systeem losgekoppeld • Inlaatspruitstuk losgekoppeld met vacuum slangetje van distributor • Kleppendeksels losgemaakt + kopbouten gelost • Koelfan losgemaakt + kap • Distributiekap los gemaakt + stributiekettingen en oliepomp kettingwiel • Kop gelicht • Distributor + verdelerkap gedemonteerd • Koppen er weer op • Distributiekettingen er weer opgelegd. Eerst links, daarna recherzijde. Voor de rechterzijde moest ik de krukas met de klok mee draaien en de spiebaan naar onder laten wijzen. (toen ik dit gedaan had stond de rechter kop kleppen 360 verdraaid t.o.v. linker cil. kop. Ik heb vervolgens de rechter ketting los gemaakt en in de oude stand gezet. Vervolgens de krukas met de klok mee verdraaid tot de spiebaan naar beneden wees. Vervolgens heb ik de krukas nog eens 360 graden verdraaid!! • Nu klopte alles wel weer maar ik heb dit niet zo in het boek gelezen. • Kopbouten vast gezet • Vervolgens oliepomp ketting weer aangesloten • Distributiekap gemonteerd • Distributor gemonteerd + verdelerkap. Cilinder 1 hiervoor op firing positie gezet, en distrbutor op de juiste stand vast gezet. (mogelijk een kein beetje verdraaid(enkele milimeters) Kan dit kwaad? • Inlaatspruitstuk gemonteerd • Bougiekabels gemonteerd + injectie systeem • Alle elektra aangesoten • Accupool vast gemaakt. Resultaat niet startende motor. Waar moet ik aan denken? Ik heb een bougie losgedraaid en gecontroleerd of er een vonk ontstaat, deze is er. Moet ik aan de timing denken of brandstoftoevoer? Hoe wordt het injectiesysteem aangestuurd? Of krijgt de motor valse lucht en start ie daardoor niet? Wie kan mee hiermee helpen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2010 17:15 #1265260
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pb tje
Je hebt een prive bericht.
Heb je de ontsteking (houder met verdelerkap) er ook uit gehaald?
 
 
Heb je de ontsteking (houder met verdelerkap) er ook uit gehaald?
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10-02-2010 17:16 #1265261
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic compresie
heb je de compresie gemeten?
 
 
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2010 21:39 #1265329
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb de compressie niet
Ik heb de compressie niet gemeten. Ik bezit namelijk geen compressiemeter.
Het ontstekingsmechanisme is er inderdaad afgeweest, en volgens mij juist gemonteerd.
Het ontstekingsmechanisme is er inderdaad afgeweest, en volgens mij juist gemonteerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam