Hulde aan Henk Lpt, en een vraagje....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2010 19:26 #1079119
door V700 register
Hulde aan Henk Lpt, en een vraagje.... is gemaakt door V700 register
Dankzij de duidelijke pagina die Henk Lpt heeft gemaakt inzake het afstellen van je gasrol etc. heb ik weer een geslaagde zondag doorgebracht in de werkplaats. Alles is perfect gelukt dankzij deze uitleg. Maar... 1 gek "dingetje" bij het testen met dichtknijpen van de slang van stappenmotor naar inlaatspruitstuk sloeg de motor onmiddelijk af, dat had toch niet gemogen?Vreemde is dat hij verder niet raar loopt, misschien iets te hoog in toeren nog maar dat is alles. Betekent dit dan dat de stappen motor stuk is? Dan zou ie toch helemaal slecht moeten lopen? Wie weet dit precies...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2010 19:47 #1264816
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Teveel
Das teveel eer
Als je die slang dichtknijpt zou het toerental moeten zakken naar 500 rpm. Bij welk toerental de motor afslaat durf ik niet te zeggen. Denk dat dat van motor tot motor verschilt maar wel redelijk dicht bij de 500 rpm ligt. Dat hij afslaat zou ik niet als alarmerend zien.
Die 500 rpm is instelbaar met het schroefje onder de aanslag van de gasrol. Normaal gesproken zou dit niet (uit zichzelf) mogen verlopen dus hieraan gaan draaien is niet het eerste wat je moet doen. Idealiter zou een toerentalmeting met een nauwkeurige toerenteller ideaal zijn. Eventueel eerst de slang dichtknijpen met de gasklep ietsje open. Toerental in de gaten houden terwijl je ondertussen de gasklep steeds verder sluit totdat hij afslaat of de aanslag tegen de stelschroef ligt.
De meeste LPT's schijnen wat hoog in het toerentalgebied te liggen. Die van mij ook. Soms keurig 800, waarbij ik soms de motor voel trillen, maar meestal tussen de 800 en 1000.
Als je die slang dichtknijpt zou het toerental moeten zakken naar 500 rpm. Bij welk toerental de motor afslaat durf ik niet te zeggen. Denk dat dat van motor tot motor verschilt maar wel redelijk dicht bij de 500 rpm ligt. Dat hij afslaat zou ik niet als alarmerend zien.
Die 500 rpm is instelbaar met het schroefje onder de aanslag van de gasrol. Normaal gesproken zou dit niet (uit zichzelf) mogen verlopen dus hieraan gaan draaien is niet het eerste wat je moet doen. Idealiter zou een toerentalmeting met een nauwkeurige toerenteller ideaal zijn. Eventueel eerst de slang dichtknijpen met de gasklep ietsje open. Toerental in de gaten houden terwijl je ondertussen de gasklep steeds verder sluit totdat hij afslaat of de aanslag tegen de stelschroef ligt.
De meeste LPT's schijnen wat hoog in het toerentalgebied te liggen. Die van mij ook. Soms keurig 800, waarbij ik soms de motor voel trillen, maar meestal tussen de 800 en 1000.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2010 20:44 #1264836
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic O.k.
O.k Henk duidelijk, die van mij "zweeft" nu tussen de 1000 en 1100 toeren, dat "zweven" wil ik er dus ook nog uit hebben. En te veel eer... het was gewoon een hele duidelijke handleiding, zulke pagina's zijn "goud" waard.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2010 21:44 #1264859
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hulde in 't kwadraat
... want ik heb er m'n 960II 6 cilinder ook rustig mee gekregen. Werkt 'n tikkie anders, maar de basis is top! Waarvoor dank!Chilm schreef : ...zulke pagina's zijn "goud" waard.
Moderators: Jerry Stam