in welke volgorde moeten de bougiekabels gemonteerd worden bij een B28E blok?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2010 18:56 #1079024
door V700 register
in welke volgorde moeten de bougiekabels gemonteerd worden bij een B28E blok? is gemaakt door V700 register
Wie weet hoe ik de bougiekabels moet aansluiten op de verderkap?
Op de verdelerkap staan allemaal nummers, komen deze nummers overeen met de nummering van de cilinders?In mijn haynas boek staan geen nummers aangegeven op de bougiekabels.

Op de verdelerkap staan allemaal nummers, komen deze nummers overeen met de nummering van de cilinders?In mijn haynas boek staan geen nummers aangegeven op de bougiekabels.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2010 20:48 #1264115
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja.

O=1 O=6
O=4 O=B O=3 # HIER ZIT DE ONTSTEKINGSVERVROEGER
O=2 O=5
Bovenzijde verdeelkap
Snap je ?

O=1 O=6
O=4 O=B O=3 # HIER ZIT DE ONTSTEKINGSVERVROEGER
O=2 O=5
Bovenzijde verdeelkap
Snap je ?

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2010 22:28 #1264130
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Juist ja, de nummers op de
Juist ja, de nummers op de verdelerkap geven dus aan van welke cilinder te bougiekabel moet komen. De onstekingsvervroeger is dan zeker dat kaste aan de zijkant waar een vacuumslang op aangesloten zit.
Dan moet het goed komen. Mn auto wil namelijk niet starten na een koprevisie. Ik zat aan een verkeerde timing te denken. Het gekke is de bougie is nat van de benzine en de bougie vonk gewoon. Dus naar mijn idee is het plaatje compleet, behalve te luchtaanvoer dan. Ik ga weer lekker verder met de puzzel.

Dan moet het goed komen. Mn auto wil namelijk niet starten na een koprevisie. Ik zat aan een verkeerde timing te denken. Het gekke is de bougie is nat van de benzine en de bougie vonk gewoon. Dus naar mijn idee is het plaatje compleet, behalve te luchtaanvoer dan. Ik ga weer lekker verder met de puzzel.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2010 17:12 #1264191
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Let op !!
Op de zwarte kap van de verdeler staan de cilindernr.
Deze hoeven niet overeen te komen.
Laatst heb ik een nieuwe kap uit USA gehaald ( voor mijn B280) waar een andere volgorde op stond als mijn eigen !!??
Deze hoeven niet overeen te komen.
Laatst heb ik een nieuwe kap uit USA gehaald ( voor mijn B280) waar een andere volgorde op stond als mijn eigen !!??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2010 18:05 #1264200
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic b28e---b280e
Een verdelerkap van een B28E is anders (en stukken goedkoper) dan de verdelerkap van een B280E ,vandaar dat jij uit de U S of A gehaald hebt.
Ik ben (t,is nu te koud) bezig met een B280E en ook daar komt een nieuwe verdelerkap op.Kun jij mij de volgorde door mailen? Dan weet ik zeker dat het goed zit.Het verschil tussen de zwarte kap en de verdelerkap was mij ook al opgevallen.Welke moet je aanhouden?
Hier mag de foto naar toe.
<a href="mailto:h.j.dalhuisen@planet.nl">h.j.dalhuisen@planet.nl
Ik ben (t,is nu te koud) bezig met een B280E en ook daar komt een nieuwe verdelerkap op.Kun jij mij de volgorde door mailen? Dan weet ik zeker dat het goed zit.Het verschil tussen de zwarte kap en de verdelerkap was mij ook al opgevallen.Welke moet je aanhouden?
Hier mag de foto naar toe.

<a href="mailto:h.j.dalhuisen@planet.nl">h.j.dalhuisen@planet.nl
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2010 18:29 #1264205
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yep, B280E va eind 1986
Ja,
dat is de versie met de verdelerkap rechts voor op het blok ...
Ik heb zelf maar de oude zwartekap weer teruggemonteerd.
3 5 2 4
6 B 1
Dus de eerste op de verdelerkap zit links boven (naar motor zijde) en is de 3 dan de 6 die verspringt naar beneden (radiator zijde).
B = natuurlijk Bobine
Gr. Eelco
dat is de versie met de verdelerkap rechts voor op het blok ...
Ik heb zelf maar de oude zwartekap weer teruggemonteerd.
3 5 2 4
6 B 1
Dus de eerste op de verdelerkap zit links boven (naar motor zijde) en is de 3 dan de 6 die verspringt naar beneden (radiator zijde).
B = natuurlijk Bobine
Gr. Eelco
Moderators: Jerry Stam