Welke vloeibare pakking voor 16-klepper B204GT? (en de oliepompflensbout)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2010 20:43 #1079011 door V700 register
<div></div><div>Ha Volvo-ers,</div><div> </div><div>De cylinderkop van de B204GT is gereviseerd, ben de opbouw aan het voorbereiden. </div><div> </div><div>Nu heb ik een vraag: welke vloeibare pakking moet je gebruiken tussen de cylinderkop en het  bovendeel met de nokkenassen? In het Volvo-handboek staat een plaatje waarop te zien is hoe het met een roller wordt aangebracht, het zal dus vrij dun zijn.</div><div> </div><div>En dan de oliepompflensbout: daarvan heb ik wel eens gehoord dat je hem moet vervangen als je toch bezig bent. Is dat de centrale bout op de as en waarom zou je die zonodig moeten vervangen?</div><div> </div><div> </div><div>Bedankt voor alle antwoorden,</div><div> </div><div>Arthur </div><div> </div>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2010 20:47 #1264000 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bout
Die bout is een speciale bout (geen 8.8 dus). Die moet je vervangen omdat hij vermoeid raakt en bij breken grote schade kan geven. De kans dat de distributieriem breekt/van de wielen afloopt is groot en de B204xT is geen vrijloper. Als de kleppen de zuiger raken betekent dat nieuwe kleppen.Dus ook niet zomaar een bout van de juiste maat erin draaien maar even een nieuwe op onderdeelnummer bestellen bij de Volvo dealer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2010 21:23 #1264008 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Delicaat!
Let op! Die oliepompflensbout is HEEL delicaat. Vuistregel is om die te vervangen bij elke riemwissel. Door een orgineel exemplaar. EXACT volgens officiële voorschriften aanhalen; ZEKER NIET "op gevoel"; dat staat bijna garant voor een kleppen-ramp.
Groet, Lieme Huib

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2010 23:22 #1264025 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic pakking

Vaan schreef : <div></div><div>Ha Volvo-ers,</div><div>De cylinderkop van de B204GT is gereviseerd, ben de opbouw aan het voorbereiden. </div><div>Nu heb ik een vraag: welke vloeibare pakking moet je gebruiken tussen de cylinderkop en het  bovendeel met de nokkenassen? In het Volvo-handboek staat een plaatje waarop te zien is hoe het met een roller wordt aangebracht, het zal dus vrij dun zijn.</div><div>Arthur </div>780 Turbo IC 16V 965 2.5 24V

Je kunt hiervoor Silicon Floating Gasket  gebruiken. Dit is een produkt van pakkingfabrikant Elring. Voor meer info stuur mij een PB.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2010 17:28 #1264094 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb al vaker vloeibare
Ik heb al vaker vloeibare pakking gebruikt van Loctite, ook met een rollertje aangebracht, werkt tot dusver perfect.
De bout heb ik in sterktegraad 12.9 genomen. Die hoef je echt niet per se bij de dealer te kopen mits je de juiste maat koopt natuurlijk.
Groet,
Philip 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2010 12:04 #1264432 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor alle
Bedankt voor alle antwoorden, we gaan morgen maar eens beginnen met het opbouwen.
In het bijzonder Timen bedankt, die een tube vloeibare pakking opstuurde! Mooi, zo'n club.

Ik zal wat fotootjes maken en plaatsen, ter leringh ende vermaeck.

Groeten,

Arthur 

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
05-02-2010 22:07 #1264505 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic ook
arthur ook bedankt voor het opsturen van het pakketje, kan ik ook weer verder met mijn project.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC