E85
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heeft er al iemand ervaring met E85 in de Volvo? Ik vond de volgende link:
forums.turbobricks.com/showthread.php?t=73061
en omdat ik veel in Zweden kom het komende jaar, overweeg ik de auto daarvoor linksom of rechtsom geschikt te maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt voor dit moet je bij JW en flip zijn!EndlessQuest schreef : Volgens mij zijn Flip_21 en z`n broer (toch?) JW daar mee bezig (geweest).
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V700 register
- Nieuw lid
-
In feite is de enige aanpassing geweest dat ik grotere injectoren geplaatst heb (ethanol heeft minder energie inhoud, dus heb je meer brandstof nodig) en (in mijn geval) weerstand in de LMM signaaldraad.
Wat handig is zijn ombouw kastjes die de injectieduur aanpassen, dan kun je met standaard injectoren blijven rijden mits deze genoeg capaciteit hebben.
Algemeen punt is dat na een tijdje met E85 rijden het verstandig is het brandstoffilter te vervangen, het lost vuil namelijk erg goed op. Verder weten dat de leidingen goed zijn etc.
Op E85 rijden merk je duidelijk, motor is soepeler en pakt beter op bij lage toeren. Verder is de binnenkant van de uitlaat helemaal niet zo vuil als op benzine.
Groet,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
www.summitracing.com/parts/HLY-512-503-5...115&autoview=sku
Is een kwestie van vol open draaien als je op E85 rijdt (4,5 bar) en dicht als je op benzine rijdt (2.4 bar).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kijk eens hier: www.flexitune.se/
Een flexifuel controller voor ~50 euro. Ik heb er al eens een geïnstalleerd, erg makkelijk. Is wel een bouwpakketje maar dat is zo inmekaar gezet. Met een knop kun je kiezen tussen benzine, mix benzine/E85 en puur E85. Dan zit je altijd goed in de buurt. Ook zit er een soft-choke functie bij en een indicatie led. In de gebruiksaanwijzing installeren ze de controller in een 740.
Let wel op dat als je een boostcontroller gaat gebruiken dat de standaard injecotoren snel aan het einde van hun capaciteit zijn met ethanol, die leveren niet genoeg meer bij hogere belastingen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
JW, bedankt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
<a href=" www.teknikensvarld.se/nyheter/081103-e85...-rekorddyr/index.xml "> www.teknikensvarld.se/nyheter/081103-e85...-rekorddyr/index.xml
<a href=" www.teknikensvarld.se/nyheter/081103-e85...-rekorddyr/index.xml ">Hieruit blijkt dat het nu zo is dat op benzine rijden voordeliger is maar dat heeft ook te maken het percentage bijvoeging in de winter.
Wij rijden tegenwoordig veel meer kilometers in Zweden, dus ik heb er ook wel eens over gedacht maar waar ik ook nog niet uit ben is het volgende: wij hebben een standkachel,
zou die E85 lekker vinden?
Ik ben er nog niet uit.
Ton.