E85

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 17:40 #1078967 door V700 register
E85 is gemaakt door V700 register
Ja hoor, heb je jeex weer met z'n alternatieve brandstoffen...
Heeft er al iemand ervaring met E85 in de Volvo? Ik vond de volgende link:
forums.turbobricks.com/showthread.php?t=73061
en omdat ik veel in Zweden kom het komende jaar, overweeg ik de auto daarvoor linksom of rechtsom geschikt te maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 17:46 #1263647 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij zijn Flip_21 en
Volgens mij zijn Flip_21 en z`n broer (toch?) JW daar mee bezig (geweest).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 18:28 #1263651 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic yeh!

EndlessQuest schreef : Volgens mij zijn Flip_21 en z`n broer (toch?) JW daar mee bezig (geweest).

Klopt voor dit moet je bij JW en flip zijn!

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 19:25 #1263656 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zal even toelichten
Heb nu bijna 3000 km op E85 gereden, gaat perfect. Starten bij dit weer is altijd lastiger, maar lukte bij -10 nog (2 pogingen). 
In feite is de enige aanpassing geweest dat ik grotere injectoren geplaatst heb (ethanol heeft minder energie inhoud, dus heb je meer brandstof nodig) en (in mijn geval) weerstand in de LMM signaaldraad.
Wat handig is zijn ombouw kastjes die de injectieduur aanpassen, dan kun je met standaard injectoren blijven rijden mits deze genoeg capaciteit hebben.
Algemeen punt is dat na een tijdje met E85 rijden het verstandig is het brandstoffilter te vervangen, het lost vuil namelijk erg goed op. Verder weten dat de leidingen goed zijn etc.
Op E85 rijden merk je duidelijk, motor is soepeler en pakt beter op bij lage toeren. Verder is de binnenkant van de uitlaat helemaal niet zo vuil als op benzine.
Groet,
Philip 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2010 12:28 #1263715 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En wisselen
Dank voor de respons. Injectoren wisselen is echter geen optie als je afwisselend E85 of benzine rijdt. Dat wordt dus toch elektronica. Wel een duur geintje. 380 dollar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2010 12:39 #1263722 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Holley adjustable fuel injection regulator
Of zou dit de truc doen?
www.summitracing.com/parts/HLY-512-503-5...115&autoview=sku
Is een kwestie van vol open draaien als je op E85 rijdt (4,5 bar) en dicht als je op benzine rijdt (2.4 bar).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2010 19:34 #1263753 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een verstelbare drukregelaar
Een verstelbare drukregelaar vind ik niet handig, om de ~40% meer flow van de injectoren te krijgen moet de druk 2x zo hoog worden. Van 3 bar dus naar 6 bar. dat gaat de pomp niet goed redden, bovendien zijn de injectoren er ook niet voor gemaakt.
Kijk eens hier: www.flexitune.se/
Een flexifuel controller voor ~50 euro. Ik heb er al eens een geïnstalleerd, erg makkelijk. Is wel een bouwpakketje maar dat is zo inmekaar gezet. Met een knop kun je kiezen tussen benzine, mix benzine/E85 en puur E85. Dan zit je altijd goed in de buurt. Ook zit er een soft-choke functie bij en een indicatie led. In de gebruiksaanwijzing installeren ze de controller in een 740.
Let wel op dat als je een boostcontroller gaat gebruiken dat de standaard injecotoren snel aan het einde van hun capaciteit zijn met ethanol, die leveren niet genoeg meer bij hogere belastingen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2010 19:47 #1263757 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Te gek
Op de site gekeken. Die 50 euro is nu honderd, maar dan heb je ook een volledig automatische (en geassembleerde) die zelfs bij een mix van ethanol en benzine de juiste spritzzz geeft. Goeie tip. Als ik Zweden zit, laat ik 'm inbouwen. Heb al een adresje daarvoor gevonden, geloof ik.
JW, bedankt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2010 12:52 #1263821 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi dat je er wat aan hebt!
Mooi dat je er wat aan hebt! Ik heb zelf geen ervaring met die automatische, misschien is de LH-jetronic van onze auto's te intilligent daarvoor en kan dan misschien een storing geven. Beste eerst even mailen met dat bedrijfje of ze goede ervaring hebben met 940 (turbo).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2010 15:08 #1263840 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Lood om oud ijzer?
Ook in Zweden zijn er ontwikkelingen op het benzine versus E85 front:
<a href=" www.teknikensvarld.se/nyheter/081103-e85...-rekorddyr/index.xml "> www.teknikensvarld.se/nyheter/081103-e85...-rekorddyr/index.xml
<a href=" www.teknikensvarld.se/nyheter/081103-e85...-rekorddyr/index.xml ">Hieruit blijkt dat het nu zo is dat op benzine rijden voordeliger is maar dat heeft ook te maken het percentage bijvoeging in de winter.
Wij rijden tegenwoordig veel meer kilometers in Zweden, dus ik heb er ook wel eens over gedacht maar waar ik ook nog niet uit ben is het volgende: wij hebben een standkachel,
zou die E85 lekker vinden?
Ik ben er nog niet uit.

Ton. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD