Volvo 940 Polar LE Estate : Gebruikt wel erg veel koelvloeistof
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bevalt tot nog toe prima, maar ik vind dat hij wel erg veel koelvloeistof gebruikt. Ik moet ong 1 x in de 750 km een vol flesje bijvullen (vol gaat niet helemaal, bijna vol). Ik hoor van verschillende mensen dat het niet normaal is. Wat zou er aan de hand kunnen zijn ? Hij moet binnenkort apk gekeurd worden, kan ik een enorme rekening verwachten ? de volvo heeft ong 400.000 km gelopen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Radiator lek, ook te herkennen aan witte aanslag, afsluiting boven op waterpomp lek?
Is je vloer aan de bestuurderskant nat? Dan is het een lekke kachelkraan.
Het kan ook een lekke koppakking zijn.
Dus tja, er zijn veel mogelijkheden, maar 'normaal' is het inderdaad niet.
 
GG,
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Binnen is zeker niks aan het lekken, eigenlijk alleen rondom die slang en bakje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Het kan ook zijn dat bij een lekke koppaking uitlaatgassen het koelsysteem worden ingeperst en zo ontstaat er natuurlijk een overdruk in het vaatje wat via de dop, waar een overdrukventiel op zit, de koelvloeistof naar buiten komt.
 
GG,
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een half jaartje terug ging het bij mij ook niet helemaal zoals het hoort:<a href="/node/21647"> Noodzakelijk onderhoud, bleek achteraf.</a>
Ik trof onder andere dit aan:
terwijl er in eerste instantie eigenlijk niets raars aan dat pijpje te zien was:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn vriendin heeft deze week er weer ong 400 km mee gereden en zegt dat ze weer wat vloeistof moest bijvullen omdat het richting minimum bleef zakken.
Ik zie wel bubbeltjes /bellen aan het plafond van het bakje waarin de koelvloeisotof zit, maar ja : het is warm daarbinnen dus dat kan wel kloppen toch ?
Ik heb ook een andere vraag : als ik de auto start en hij heeft bijvoorbeeld een nacht, of een paar dagen stil gestaan hoor ik een fluitend geluid als de auto stationair draait (als ik geen gas indruk), het is een ritmisch fluitgeluid dat in het gezoem van de motor opgaat. Wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn ? Na een tijdje rijden verdwijnt het geluid, als de motor flink warm is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het 'fluiten' kan ook het slippen van een iets te losse v-snaar zijn. Dat hoor je vaak alleen als de moter koud is. Even checken op speling.marcinp schreef : Ik heb ook een andere vraag : als ik de auto start en hij heeft bijvoorbeeld een nacht, of een paar dagen stil gestaan hoor ik een fluitend geluid als de auto stationair draait (als ik geen gas indruk), het is een ritmisch fluitgeluid dat in het gezoem van de motor opgaat. Wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn ? Na een tijdje rijden verdwijnt het geluid, als de motor flink warm is.
Overigens kunnen de snaren allerlei verschillende geluiden maken, voor al bij koude. Dat is doorgaans over als de motor warm is (en de snaren dus ook). Spuit, bij lopende motor, eens een klein beetje (!) WD40 op de onderste poelie waar alle 3 de snaren overheen lopen. Misschien kun je daarna iets uitsluiten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
Succes, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat betreft die koppakking : op hoeveel kosten moet ik rekenen ? Het is geen officiele volvo toko zoal furness cars oid, maar een gewone auto garage.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.