aansturing sproeier onder in de inlaat van een b230f
- V700 register
- Nieuw lid
-
mijn volvo 740 wou niet meer starten toen heb ik de inlaat compleet vervangen en de cis klep gecontroleerd daarna injectorrail en brandstofopvoerpomp en ook nog de benzine drukmeter hielp nog niks toen ook maar de computer gewisseld haalde ook niks uit snapte er niks van
toen met de multiemeter maar eens onder de motor kap gaan meten en toen kwam ik eracht dat die sproeier geen spaning kreeg naar een losse draad gemonteerd te hebben en eff los spaning erop gezet te hebben starte die meteen dus waarschijn lijk ligt het aan die sproeier
mijn vraag is door wat wordt die sproeier aangestuurd is dat soms een start sproeier??
groeten niels
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
als die even heb open gestuurd loopt die maar danst in toeren alleen als je boven de 4 duizend toeren komt is het normaal als je het gas ineens los laat slaat die meteen af. Maar bouw je het rustig af dan wil die nog wel eens blijven lopen maar heel onregelmatig en dan duurt het een tijdje maar slaat dan ook af snap er helemaal niks van heb nu zonbeetje de hele injectie van een andere motor gemonteerd maar helpt niks als ik er nu niet uit kan komen bouw ik hem om naar carburateur
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
omdat je er al meerdere gesloopt hebt
en het niet zo veel werk is als je een hefbrug hebt enzo
en je verder geen werkplaats handboek hebt moet je wat
maar met de massa is niks mis had al een extra massa aan de kop gemonteerd
en heb gemeten dat op de injectoren van 2 kanten plus
dus worden massa geschakeld maar wat kan dat beinvloeden??
de cis klep werkt wel gewoon gaat netjes los en dicht
maar gisteren had ik hem maar weer eens niet netje maar wel aan de praat gemaakt
als ik dan het gas in trapte netjes tot 3000 toeren en liet het gas los bleef die gewoon 3000 toeren draaien dacht dat de gaskabel bleef hangen maar de gas klep was helemaal dicht en dan uit het niets sloeg die weer af
serieus snap er niks meer van
- V700 register
- Nieuw lid
-
Omdat ie beweegt als je ermee schudt, of heb je hem getest en hoe heb je dat dan gedaan?bambi schreef : de cis klep werkt wel gewoon gaat netjes los en dicht
Zou je trouwens ook niet eens de foutcodes van de ECU's uitlezen?Zit niet voor niks op je auto.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
ECU, daar wordt naar massa geschakeld. Of de massapunten bij de ECU. Zitten naast de ECU, rechts van de voeten van de passagier. Voorzichtig (ivm brekend plastic door de kou) het paneel onder dashboardkastje losmaken en daarna het paneel dat tegen de binnenkant van de A-stijl zit. Dit paneel moet je naar achteren schuiven (richting kofferbak). Naar binnen trekken zorgt ervoor dat de bevestiging afbreekt. Let op het dunne reepje dat langs de A-stijl omhoog loopt.bambi schreef : en heb gemeten dat op de injectoren van 2 kanten plus dus worden massa geschakeld maar wat kan dat beinvloeden??
Lijkt me een serieus gevalletje van valse lucht ? Dat je injectie niet lekker loopt OK, maar zonder lucht (met dichte gasklep) kan hij niet op 3000rpm blijven draaien zonder valse lucht. Wis je foutcodes, opnieuw starten/rijden en uitlezen. Kan je echt verder helpen.bambi schreef : als ik dan het gas in trapte netjes tot 3000 toeren en liet het gas los bleef die gewoon 3000 toeren draaien dacht dat de gaskabel bleef hangen maar de gas klep was helemaal dicht en dan uit het niets sloeg die weer af.