aansturing sproeier onder in de inlaat van een b230f

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2010 13:42 #1078662 door V700 register
hallo allemaal
 mijn volvo 740 wou niet meer starten toen heb ik de inlaat compleet vervangen en de cis klep gecontroleerd daarna injectorrail en brandstofopvoerpomp en ook nog de benzine drukmeter hielp nog niks toen ook maar de computer gewisseld haalde ook niks uit snapte er niks van
toen met de multiemeter maar eens onder de motor kap gaan meten en toen kwam ik eracht dat die sproeier geen spaning kreeg naar een losse draad gemonteerd te hebben en eff los spaning erop gezet te hebben starte die meteen dus waarschijn lijk ligt het aan die sproeier
 mijn vraag is door wat wordt die sproeier aangestuurd is dat soms een start sproeier??
groeten niels

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2010 14:05 #1261590 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plaatje
Het lijkt me verstandig even een plaatje te schieten van het betreffende onderdeel, zodat we naast kunnen lezen, ook kunnen zien waar het om gaat.Een sproeier onder het inlaatspruitstuk ken ik persoonlijk niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2010 14:31 #1261592 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat zal wel de koude start
dat zal wel de koude start injector zijn. die gaat trouwens niet vaak open, alleen kort tijdens/na het starten en dan ook nog afhankelijk van de temperatuur. Als die constant open moet blijven om de motor te laten lopen is er iets mis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2010 16:43 #1261611 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat zou wel eens kunnen als
dat zou wel eens kunnen
als die even heb open gestuurd loopt die maar danst in toeren alleen als je boven de 4 duizend toeren komt is het normaal als je het gas ineens los laat slaat die meteen af. Maar bouw je het rustig af dan wil die nog wel eens blijven lopen maar heel onregelmatig en dan duurt het een tijdje maar slaat dan ook af snap er helemaal niks van heb nu zonbeetje de hele injectie van een andere motor gemonteerd maar helpt niks als ik er nu niet uit kan komen bouw ik hem om naar carburateur

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2010 17:57 #1261623 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CIS
Klinkt me eerder als een rotte CIS-klep, maar een foto verklaart natuurlijk alles....;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 09:49 #1261703 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Misschien ben je te gehaast en wil je te snel.Je zou in ieder geval zo in elke moderne garage kunnen gaan werken, daarvervangen ze ook vaak net zo lang tot ze het goede onderdeel gevonden hebben .Ik zeg altijd maar ( meten is weten en gissen is missen).Op de injectorrail staat benzine druk dus de pompen draaien.Dan blijfen de injectoren over.Krijgen die wel een signaal of worden ze niet aangestuurd?Massa probleem aan het blok misschien?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 10:21 #1261705 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic  als je alles wel
als je alles wel zonbeetje gewoon op voorraad hebt
omdat je er al meerdere gesloopt hebt
en het niet zo veel werk is als je een hefbrug hebt enzo
en je verder geen werkplaats handboek hebt moet je wat
maar met de massa is niks mis had al een extra massa aan de kop gemonteerd
en heb gemeten dat op de injectoren van 2 kanten plus
dus worden massa geschakeld maar wat kan dat beinvloeden??
de cis klep werkt wel gewoon gaat netjes los en dicht
maar gisteren had ik hem maar weer eens niet netje maar wel aan de praat gemaakt
als ik dan het gas in trapte netjes tot 3000 toeren en liet het gas los  bleef die gewoon 3000 toeren draaien dacht dat de gaskabel bleef hangen maar de gas klep was helemaal dicht en dan uit het niets sloeg die weer af
serieus snap er niks meer van

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 10:27 #1261707 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Storingscode.

bambi schreef : de cis klep werkt wel gewoon gaat netjes los en dicht

Omdat ie beweegt als je ermee schudt, of heb je hem getest en hoe heb je dat dan gedaan?
Zou je trouwens ook niet eens de foutcodes van de ECU's uitlezen?Zit niet voor niks op je auto.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 10:42 #1261708 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoe ik de cis klep getest heb
nauw heb hem er uit gebouwd daarna een losse stekker gemonteerd eff spanning erop gezet ging los spanning eraf ging weer dicht net zo fijn nog eff met een schroevendraaier kijken of ik hem zo ook los kan doen eerst niet kwam er niet tussen eff spanning erop gezet schroevendraaier ertussen spanning eraf viel die op de schroevendraaier en doen hem toe soepel bewegen dus neem aan dant die gewoon goed is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 13:10 #1261751 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Valse lucht !

bambi schreef : en heb gemeten dat op de injectoren van 2 kanten plus dus worden massa geschakeld maar wat kan dat beinvloeden??

ECU, daar wordt naar massa geschakeld. Of de massapunten bij de ECU. Zitten naast de ECU, rechts van de voeten van de passagier. Voorzichtig (ivm brekend plastic door de kou) het paneel onder dashboardkastje losmaken en daarna het paneel dat tegen de binnenkant van de A-stijl zit. Dit paneel moet je naar achteren schuiven (richting kofferbak). Naar binnen trekken zorgt ervoor dat de bevestiging afbreekt. Let op het dunne reepje dat langs de A-stijl omhoog loopt.

bambi schreef : als ik dan het gas in trapte netjes tot 3000 toeren en liet het gas los  bleef die gewoon 3000 toeren draaien dacht dat de gaskabel bleef hangen maar de gas klep was helemaal dicht en dan uit het niets sloeg die weer af.

Lijkt me een serieus gevalletje van valse lucht ? Dat je injectie niet lekker loopt OK, maar zonder lucht (met dichte gasklep) kan hij niet op 3000rpm blijven draaien zonder valse lucht. Wis je foutcodes, opnieuw starten/rijden en uitlezen. Kan je echt verder helpen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD