hoog stationair toerental en brandend lambdalampje na wasstraatbezoek.Opgelost !!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2010 13:44 #1078518
door V700 register
hoog stationair toerental en brandend lambdalampje na wasstraatbezoek.Opgelost !! is gemaakt door V700 register
Hallo Volvoisten
vanmorgen toch maar even door de wasstraat om de pekel er af te spoelen.Ik doe dit eigenlijk liever niet omdat er met zoveel kracht water tegen de onderkant gespoten wordt dat de hele motorruimte nat wordt.
Maar goed de pekel wilde ik er (voor even ) af hebben.
Ik reed de wasstraat in met warme motor en heb de motor ook gedurende het hele wasprogramma laten draaien.
Tegen het einde van het wasprogramma ging het lampje van de lambdasonde branden en bleek het toerenal te schommelen.
Na een kleine daling in het toerental bleef hij constand op op 1500 toeren draaien.
Tijdens rijden op de snelweg geen probleem.
De snelweg af levert weer een schommeling op ,ook als ik niet aan het gaspedaal kom.Daarna weer 1500 toeren per min.
Ik vermoed dat vocht een rol speelt ,of puur toeval dat tijdens de wasbeurt een storing optreedt?
Wie heeft er een gelijke ervaring of ideeen hierover.?
P.s
Sinds een maand is er een nieuwe lambdasonde geplaatst .
<u>Update 1</u>
Toerental is spontaan ,althans zonder enige actie van mij weer terug op juiste waarde n.l 750 t/m
<u>Update 2</u>
Lambdalampje brandt niet meer nadat ik zekering 11 even verwjderd en direct teruggeplaatst heb.
Probleem is dus opgelost.
Hartelijk dank voor alle adviezen.
 
Groeten
Peter
 
vanmorgen toch maar even door de wasstraat om de pekel er af te spoelen.Ik doe dit eigenlijk liever niet omdat er met zoveel kracht water tegen de onderkant gespoten wordt dat de hele motorruimte nat wordt.
Maar goed de pekel wilde ik er (voor even ) af hebben.
Ik reed de wasstraat in met warme motor en heb de motor ook gedurende het hele wasprogramma laten draaien.
Tegen het einde van het wasprogramma ging het lampje van de lambdasonde branden en bleek het toerenal te schommelen.
Na een kleine daling in het toerental bleef hij constand op op 1500 toeren draaien.
Tijdens rijden op de snelweg geen probleem.
De snelweg af levert weer een schommeling op ,ook als ik niet aan het gaspedaal kom.Daarna weer 1500 toeren per min.
Ik vermoed dat vocht een rol speelt ,of puur toeval dat tijdens de wasbeurt een storing optreedt?
Wie heeft er een gelijke ervaring of ideeen hierover.?
P.s
Sinds een maand is er een nieuwe lambdasonde geplaatst .
<u>Update 1</u>
Toerental is spontaan ,althans zonder enige actie van mij weer terug op juiste waarde n.l 750 t/m
<u>Update 2</u>
Lambdalampje brandt niet meer nadat ik zekering 11 even verwjderd en direct teruggeplaatst heb.
Probleem is dus opgelost.
Hartelijk dank voor alle adviezen.
 
Groeten
Peter
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2010 13:56 #1260695
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben echt bang voor
Ik ben echt bang voor wasstraten weet je dat??
Met mijn Franse auto's was er altijd wat na een wasstraat bezoek.. laatste keer had ik water in de Bobine?!
Met mijn Volvo 940 heb ik ook wel eens problemen gehad na een wasstraatbezoek.. lampje ging branden van de lambda sonde, toerental te hoog, schommelen... precies wat jij beschrijft.. Ik heb uiteindelijk een andere computer erin moeten zetten! Scheen vochtschade te hebben?! Tja dan weet je het! De specialist verzekerde mij ervan dat er nu geen water meer bij kon komen..
Ow ja.. mijn luchtmassameter is ook vervangen toen! Alle ellende begon na een bezoek aan de starwash alhier. Limburgs fenomeen.. veel te hard afgesteld
Gr. Tim
Met mijn Franse auto's was er altijd wat na een wasstraat bezoek.. laatste keer had ik water in de Bobine?!
Met mijn Volvo 940 heb ik ook wel eens problemen gehad na een wasstraatbezoek.. lampje ging branden van de lambda sonde, toerental te hoog, schommelen... precies wat jij beschrijft.. Ik heb uiteindelijk een andere computer erin moeten zetten! Scheen vochtschade te hebben?! Tja dan weet je het! De specialist verzekerde mij ervan dat er nu geen water meer bij kon komen..
Ow ja.. mijn luchtmassameter is ook vervangen toen! Alle ellende begon na een bezoek aan de starwash alhier. Limburgs fenomeen.. veel te hard afgesteld
Gr. Tim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2010 13:57 #1260696
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je de computer van je
Als je de computer van je 940 moest vervangen vanwege vochtschade, dan lijkt het mij sterk dat dit door de wasstraat komt. De LH computer zit in het interieur van je auto, aan de rechterkant tegen de zijkant van de auto. Dat is overigens een plek waar wel eens lekkage op kan treden, dus mogelijk heb je gewoon ergens lekkage gehad. Een wasstraat kan dan de symptomen wel verergeren natuurlijk. Maar het is niet de schuld van de wasstraat lijkt mij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2010 14:04 #1260701
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic beschermkap?!
Daarom is een beschermkap onder de motorruimte ook aan te bevelen, scheelt een hoop water ín je motorruimte!
 
GG,
 
 
GG,
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2010 14:21 #1260706
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic draadjes
 
Je lambdasonde zit ongeveer ter hoogte van je passagierstoel, maar dan onder de auto, vlak voor of in de kathalysator gedraaid. Heel goed mogellijk dat daar de draadjes zijn losgekomen.
 
succes! Rudiger
Je lambdasonde zit ongeveer ter hoogte van je passagierstoel, maar dan onder de auto, vlak voor of in de kathalysator gedraaid. Heel goed mogellijk dat daar de draadjes zijn losgekomen.
 
succes! Rudiger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10-01-2010 15:14 #1260719
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic even zekering 1 verwijderen
even zekering 1 verwijderen en weer plaatsen indien het terug komt is er echt iets mis.
waarschijnlijk even een slecht /nat kontactje geweest.
ik heb het zelf wel eens als ik door een te diepe plas rijd (1 a 2 keer per jaar)
haal ik ook even de zekering eruit en weer terug.
werkt telkens weer
de sensor kan door snelle afkoeling ook even een fout geven/ veroorzaken.
waarschijnlijk even een slecht /nat kontactje geweest.
ik heb het zelf wel eens als ik door een te diepe plas rijd (1 a 2 keer per jaar)
haal ik ook even de zekering eruit en weer terug.
werkt telkens weer
de sensor kan door snelle afkoeling ook even een fout geven/ veroorzaken.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2010 22:51 #1260826
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lambdalampje
Inmiddels is het toerental weer goed ca. 750 t/m het lampje v.d. lambdasonde brandt nog wel.Ik zal morgen de zekering even uitnemen .Ook zal ik eens kijken welke storingscode mijn diagnosekastje aangeeft.
De regeleenheid is inderdaad geplaatst op een plek. waar normaal geen vocht bij kan .
De lambdasonde weet ik te zitten ,onlangs heeft een bekende vaassenaar dit apparaat er voor mij ingedraaid.
Of er een kunsttof beschermplaat onder het blok zit ?Ik dacht het wel.
Laatst dacht ik nog om die eens te bekijken en los te schroeven,om zodoende de motor eens goed te kunnenzien van onderen.
Allemaal bedankt voor de tips,ik ga er wat mee doen ,als het weer beter was had ik het al gedaan.
Groeten
peter
De regeleenheid is inderdaad geplaatst op een plek. waar normaal geen vocht bij kan .
De lambdasonde weet ik te zitten ,onlangs heeft een bekende vaassenaar dit apparaat er voor mij ingedraaid.
Of er een kunsttof beschermplaat onder het blok zit ?Ik dacht het wel.
Laatst dacht ik nog om die eens te bekijken en los te schroeven,om zodoende de motor eens goed te kunnenzien van onderen.
Allemaal bedankt voor de tips,ik ga er wat mee doen ,als het weer beter was had ik het al gedaan.
Groeten
peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam