Wederom startproblemen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2010 23:16 #1078387
door V700 register
Wederom startproblemen. is gemaakt door V700 register
Hallo,
Afgelopen zomer had ik dit probleem ook al, het bleek toen om de benzinetoevoer te gaan die was minimaal. Heb toen de benzinepomp en het brandstofrelais vervangen en de auto liep weer perfect..
Nu heb ik problemen met mijn ontsteking, deze is te zwak. De startmotor doet zijn werk wel.
Bougies zijn nieuw. Evenals verdelerkap en rotor. De accu heb ik laten doormeten en testen, deze was idd aan vervanging toe, heb deze dus ook vervangen (nieuw). De zekering heb ik gecheckt en is volgens mij niet defect. Op de contactpuntjes van de bobine zat corosie, deze heb ik weggehaald en schoongemaakt, in de stekkertjes heb ik contactspray gespoten om de corosie daar weg te halen, dit is redelijk gelukt. Contactspray heb ik goed laten verdampen alvorens ik de stekkertjes weer heb teruggeplaatst.
De 4 bougiekabels zitten wel op de bougies, dus er is er geen 1 los. Echter ik heb 1 andere bougiekabel, deze verschilt van de andere 3 die nieuw zijn (heeft ook een andere weerstand). Kan dit het probleem zijn?Ik wil niet gelijk 4 nieuwe kabels kopen als dat niet hoeft, Brezan vraagt er namelijk 90 euro voor.
Hoe kan ik testen of de bobine niet gewoon kapot is?
Ook heb ik ergens gelezen dat een BDP-sensor roet in het eten kan gooien, kan ik dit testen en hoe?
Een collega van mij vertelde dat het ook de startmotor kan zijn, deze vraagt dan de teveel vermogen van de accu om te kunnen starten. Ik rij over het algemeen niet veel kilometers en vaak kleine stukjes 5 a 6 Km per keer.
Hoe kan ik aan de dynamo zien of deze aan vervanging toe is, misschien laat deze niet genoeg bij? De lampen branden wel voluit als ik de auto op contact zet. Ook de centrale deurvergrendeling werkt zoals het hoort. Ik denk dus niet dat de accu nu al leeg is. Ook omdat ik nog geen 5 dagen ervoor een afstand van 140KM heb gereden.
Hoe kan ik testen/meten of er ergens een kabelbreuk is ontstaan?
Heeft iemand nog een andere suggestie?
Het gaat om een 740 estate GLE 2.3 16V Bouwjaar 1990.
Motor is B234F
Vriendelijke groet,Christiaan
Afgelopen zomer had ik dit probleem ook al, het bleek toen om de benzinetoevoer te gaan die was minimaal. Heb toen de benzinepomp en het brandstofrelais vervangen en de auto liep weer perfect..
Nu heb ik problemen met mijn ontsteking, deze is te zwak. De startmotor doet zijn werk wel.
Bougies zijn nieuw. Evenals verdelerkap en rotor. De accu heb ik laten doormeten en testen, deze was idd aan vervanging toe, heb deze dus ook vervangen (nieuw). De zekering heb ik gecheckt en is volgens mij niet defect. Op de contactpuntjes van de bobine zat corosie, deze heb ik weggehaald en schoongemaakt, in de stekkertjes heb ik contactspray gespoten om de corosie daar weg te halen, dit is redelijk gelukt. Contactspray heb ik goed laten verdampen alvorens ik de stekkertjes weer heb teruggeplaatst.
De 4 bougiekabels zitten wel op de bougies, dus er is er geen 1 los. Echter ik heb 1 andere bougiekabel, deze verschilt van de andere 3 die nieuw zijn (heeft ook een andere weerstand). Kan dit het probleem zijn?Ik wil niet gelijk 4 nieuwe kabels kopen als dat niet hoeft, Brezan vraagt er namelijk 90 euro voor.
Hoe kan ik testen of de bobine niet gewoon kapot is?
Ook heb ik ergens gelezen dat een BDP-sensor roet in het eten kan gooien, kan ik dit testen en hoe?
Een collega van mij vertelde dat het ook de startmotor kan zijn, deze vraagt dan de teveel vermogen van de accu om te kunnen starten. Ik rij over het algemeen niet veel kilometers en vaak kleine stukjes 5 a 6 Km per keer.
Hoe kan ik aan de dynamo zien of deze aan vervanging toe is, misschien laat deze niet genoeg bij? De lampen branden wel voluit als ik de auto op contact zet. Ook de centrale deurvergrendeling werkt zoals het hoort. Ik denk dus niet dat de accu nu al leeg is. Ook omdat ik nog geen 5 dagen ervoor een afstand van 140KM heb gereden.
Hoe kan ik testen/meten of er ergens een kabelbreuk is ontstaan?
Heeft iemand nog een andere suggestie?
Het gaat om een 740 estate GLE 2.3 16V Bouwjaar 1990.
Motor is B234F
Vriendelijke groet,Christiaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2010 06:47 #1259905
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe
Hoe krijg je het voor elkaar om één afwijkende bougiekabel te krijgen. Je hebt ze voor de 740/940 toch altijd in setjes van 4 ? Of is de 4e kabel als bobine kabel gebruikt ? Ik heb een reserveset liggen die ik binnenkort wil monteren. De oude heb ik over, is volgens mij best goed. Maar met dit weer kan dat nog wel een paar weken duren.BDP sensor kun je alleen visueel inspecteren, door meten wil niet. Overigens zou je dan ook foutcodes verwachten als die sensor niet goed is. Dus ook foutcodes resetten, starten/rijden en weer uitlezen. Die foutcodes uitlezen kan met het kastje bij de linkerveerpoot, lees zowel de ECU (benzine) als EZK (ontsteking) uit. Meet de spanning op de dynamo (en op de accu) eens bij stationair en hoger (2000rpm) toerental.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2010 11:37 #1259936
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bougiekabel
De bougiekabel zat er op bij de dealer toen ik de auto kocht. Ik ben er onlangs pas achtergekomen dat deze anders is.
Ik zal vanmiddag eens de foutcodes uitlezen.
Ik zal vanmiddag eens de foutcodes uitlezen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam