wil met koude of warme motor niet aanslaan en soms ook niet stationer blijven lopen b230f
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2009 17:50 #1078199
door V700 register
wil met koude of warme motor niet aanslaan en soms ook niet stationer blijven lopen b230f is gemaakt door V700 register
hallo allemaal
ik heb een volvo 740 estate glt van 1990 met 345248km
ik begrijp er niks van
startmotor is goed
soms wil die wel aanslaan maar das heel zelden
als ik een paar druppels benzine in de zuigslang doe loopt die wel meteen en als die dan warm is en je komt van de snelweg en staat voor het stoplicht slaat die af maar niet altijd
heb de CIS klep al gecontroleerd maar die werkt gewoon
en benzine pomp werk ook gewoon pompt ook netjes op als je hem op contact zet enzo
groeten niels
ik heb een volvo 740 estate glt van 1990 met 345248km
ik begrijp er niks van
startmotor is goed
soms wil die wel aanslaan maar das heel zelden
als ik een paar druppels benzine in de zuigslang doe loopt die wel meteen en als die dan warm is en je komt van de snelweg en staat voor het stoplicht slaat die af maar niet altijd
heb de CIS klep al gecontroleerd maar die werkt gewoon
en benzine pomp werk ook gewoon pompt ook netjes op als je hem op contact zet enzo
groeten niels
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27-12-2009 12:14 #1258634
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic gasklephuis?
gasklephuis schoongemaakt?
daar wil nog wel een soort "roet" afzetting voorkomen.
daar wil nog wel een soort "roet" afzetting voorkomen.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2009 13:19 #1258640
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stationair
Is je stationair toerental altijd netjes constant op ongeveer 800 rpm ? Of ligt het ook wel lager, rond de 500rpm ? In dat laatste geval kan het zijn dat je gasklepschakelaar niet goed staat afgesteld. Die geeft bij een gesloten gasklep aan de ECU door dat de CIS klep meer lucht moet geven, mits goed afgesteld. <a href="/node/17794" target="_blank">Hier</a> staat hoe je afstelling kunt controleren en evt. juist kunt afstellen.Wat je kunt proberen als hij niet wil aanslaan is er een bougie uitdraaien. Is die nat van de benzine dan krijg je op een of andere manier geen ontsteking. Niet nat is geen benzine. Wat je ook nog kunt doen is het witte relais achter de asbak controleren. Die worden na verloop van tijd slecht. Openmaken en soldeerverbindingen controleren en evt doorsolderen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2009 20:34 #1258693
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic
ik heb de complete
 
 
ik heb de complete inlaatspruitstuk vervangen van een ander b230f
en ook de witte zekering hij start nu wel een stukje (naar een paar keer het contactslot om te draaien zodat alleen de startmotor relais inslaat maar de startmotor niet gaat draaien) doe ik een keer of 4 dan pakt die pas aan maar blijf nu als je een keer gas hebt gegeven op 1500 toeren hangen en duurt een beste tijd voor dat hij weer aan de 800 toeren ziten als die een tijdje stationer gelopen heeft gaat de lambazonde lamp op het dashbord brande trek je met draaiende motor de zekering er een keer uit komt de storing niet meer weer
ik vindt het nog steeds een vreemde zaak
groeten niels
 
ik heb de complete inlaatspruitstuk vervangen van een ander b230f
en ook de witte zekering hij start nu wel een stukje (naar een paar keer het contactslot om te draaien zodat alleen de startmotor relais inslaat maar de startmotor niet gaat draaien) doe ik een keer of 4 dan pakt die pas aan maar blijf nu als je een keer gas hebt gegeven op 1500 toeren hangen en duurt een beste tijd voor dat hij weer aan de 800 toeren ziten als die een tijdje stationer gelopen heeft gaat de lambazonde lamp op het dashbord brande trek je met draaiende motor de zekering er een keer uit komt de storing niet meer weer
ik vindt het nog steeds een vreemde zaak
groeten niels
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam