Koelwater 960 afgetapt en bijgevuld. Nog lucht aanwezig?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2009 23:33 #1077940
door V700 register
Koelwater 960 afgetapt en bijgevuld. Nog lucht aanwezig? is gemaakt door V700 register
Tijdens de sleuteldag van afgelopen zaterdag heb ik al het koelwater afgetapt en weer bijgevuld. Nu ben ik wat aan het zoeken geslagen hier op de site en lees ik het volgende:
Door langzaam te vullen kun je het wat vermijden, maar uiteindelijk blijft lucht boven in de cilinderkop aanwezig.
Hoe kan er ik er vanuit dat het snor zit en ik de zaak niet in de bekende soep rij om dat er lucht achterblijft waar koelwater behoort te zijn? Moet ik dus nog wat ondernemen?
Bedankt,
Rik
Door langzaam te vullen kun je het wat vermijden, maar uiteindelijk blijft lucht boven in de cilinderkop aanwezig.
Hoe kan er ik er vanuit dat het snor zit en ik de zaak niet in de bekende soep rij om dat er lucht achterblijft waar koelwater behoort te zijn? Moet ik dus nog wat ondernemen?
Bedankt,
Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2009 06:23 #1256829
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heel
Heel voorzichtig warmrijden en de meter goed in de gaten houden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2009 10:36 #1256846
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja en daarna dan? Wat nou
Ja en daarna dan? Wat nou als de temp meter in het rode schiet. Wat dan? Wat kun je dan ondernemen?
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2009 10:40 #1256847
door Miquel Engelen (GAST)
Als het goed is gaat de lucht mee wanneer de thermostaat open gaat en komt zo uiteindelijk in het vaatje terecht (hoogste punt).
Maar Rick, ik zou me, als je meter niet al na 20 KM in het 'rode' staat je geen zorgen maken, als het fout was geweest had je dat allang ontdekt!

GG,

Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic warm?
Ik zou dan iig even stoppen en de motor afzetten. De dop van het expansievaatje voorzichtig losdraaien om de overdruk te laten ontsnappen. De motor rustig stationair warm laten worden met de dop van het expansievaatje eraf.EndlessQuest schreef : Ja en daarna dan? Wat nou als de temp meter in het rode schiet. Wat dan? Wat kun je dan ondernemen?
Als het goed is gaat de lucht mee wanneer de thermostaat open gaat en komt zo uiteindelijk in het vaatje terecht (hoogste punt).
Maar Rick, ik zou me, als je meter niet al na 20 KM in het 'rode' staat je geen zorgen maken, als het fout was geweest had je dat allang ontdekt!

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2009 17:05 #1256876
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kachel
Rik,
Kachel op z'n heetst zetten en blower erbij aan.
Dan rustig 10 min rondje rijden. (lekker warm binnen in auto)
Daarna voorzichtig dop losdraaien en lucht laten ontsnappen.
Succes maar weer.
Kachel op z'n heetst zetten en blower erbij aan.
Dan rustig 10 min rondje rijden. (lekker warm binnen in auto)
Daarna voorzichtig dop losdraaien en lucht laten ontsnappen.
Succes maar weer.
Moderators: Jerry Stam