Distributie 960 automaat 1992
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2009 21:52 #1077885
door V700 register
Distributie 960 automaat 1992 is gemaakt door V700 register
Heb dus een 960 automaat 3.0 uit 1992 De distributie riem moet om de 45000 km vervangen worden volgens de sticker op het kapje. Nu is deze vervangen een ruime 45000 km geleden dus hij is weer aan de beurt. De vorige keer is alles vervangen enkel waarschijnlijk de waterpomp niet. (maar de dealer waar hij in onderhoud was gaf aan dat die nagenoeg nooit vervangen worden- alleen als ze gaan lekken) Moet de looprol spanrol enzo ook elke 45000 km vervangen worden of kunnen die nog wel even 45.000 km wachten tot de volgende keer? Bij andere auto's worden ze toch ook pas om de 80.000 km vervangen was mijn idee erachter? Riempje is 50 euro zag ik en een set zit op iets van 170 euro dus het scheelt wel even iets...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2009 06:29 #1256489
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hm
Weet wel dat als er iets mis gaat je flinke schade hebt (kromme kleppen en wellicht gebutste zuigers). Zou daar geen risico voor willen lopen denk ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2009 10:00 #1256500
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zolang de waterpomp goed is
zolang de waterpomp goed is zou ik die ook niet vervangen
van een klein lekje gaat het blok niet stuk en een goede chauffeur houdt zo'n dingen gereged in't oog

maar spanrollen vervang ik wel steeds
als die stuk gaan is alles naar de maan en grote kosten
de besparing is het risico niet waard...
van een klein lekje gaat het blok niet stuk en een goede chauffeur houdt zo'n dingen gereged in't oog

maar spanrollen vervang ik wel steeds
als die stuk gaan is alles naar de maan en grote kosten
de besparing is het risico niet waard...
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2009 23:44 #1256692
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dure besparing
Hallo Arjan
Tenzij er een modificatie is toegepast, moet ie echt om de 45000 km vervangen worden. Constructiefoutje van Volvo (iets dergelijks had Ford overigens ook ooit). Is bij latere modeljaren rechtgezet.
Vervang je het ding niet op tijd, knap gegarandeerd je distributieriem en ben je veel geld kwijt. Bij mijn 16 klepper was het 1500 euro ruim, jij hebt 1,5x zoveel kleppen. Tel dus maar op een 2000 (tweeduizend) euro schade.
groetjes
Mathy
PS bij mij was het niet de distributieriem die knapte, maar de bout van de oliepomp. Waardoor de distributieriem eraf liep. Maar de gevolgen zijn hetzelfde.
Tenzij er een modificatie is toegepast, moet ie echt om de 45000 km vervangen worden. Constructiefoutje van Volvo (iets dergelijks had Ford overigens ook ooit). Is bij latere modeljaren rechtgezet.
Vervang je het ding niet op tijd, knap gegarandeerd je distributieriem en ben je veel geld kwijt. Bij mijn 16 klepper was het 1500 euro ruim, jij hebt 1,5x zoveel kleppen. Tel dus maar op een 2000 (tweeduizend) euro schade.
groetjes
Mathy
PS bij mij was het niet de distributieriem die knapte, maar de bout van de oliepomp. Waardoor de distributieriem eraf liep. Maar de gevolgen zijn hetzelfde.
Moderators: Jerry Stam