turbo toevoegen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben sinds afgelopen Vrijdag(04-12-2009) de trotse eigenaar geworden van een 740 met een B200F motor, nou zijn deze ook geleverd met een turbo,
Mijn vraag is, weten jullie of je op dit blok met bestaande computer en elektronica een turbo kan plaatsen, zonder de halve auto te verbouwen,
Heb al foto's van de auto deze komen binnenkort op de site, de Volvo is trouwens afkomstig van eerste eigenaar met complete onderhoud's historie, met nog geen 2 ton op het klokje, nooit in gerookt en het blok is net ingelopen, starten en rustig toeren over de Hollandse wegen.
Ik zie snel een reactie tegemoed
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Uit welk jaar komt je auto?
De latere jaren (1989?+) hebben een injectie (LH 2.4) die gemakkelijker naar turbo om te bouwen is, en hebben de sterkere drijfstangen (ergens 1989).
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href="/node/21603">link2</a>
zijn genoeg links te vinden
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
JW schreef : Het kan goed, een turbo er op zetten. Heb ik zelf ook gedaan bij mijn B230F, met de juiste aanpassingen is het niet zo heel moeilijk. Ik heb er pas een kleins tukje mee gereden, denk dat ik de auto rond kerst uit de schrosing haal.
Uit welk jaar komt je auto?
De latere jaren (1989?+) hebben een injectie (LH 2.4) die gemakkelijker naar turbo om te bouwen is, en hebben de sterkere drijfstangen (ergens 1989).
Hij is van het bouwjaar 1990 om precies te zijn van 14-11-1990, dus zij is net 19 lente's jong, maar wat ik op andere pagina's las was het geen met de koeling van de olie die door de turbo gaat, is erg belangrijk dat die gesmeerd wordt, ik dat weet haha, maar hebben ze nou echt voor elk motor type een ander onder-blok gebruikt, lijkt me erg duur om dat te produceren,
En die injectoren-> volgens mij zijn dat de gewone "standaard/origineel" weet zou de kleur niet, en het is al donker dus dat word lastig zonder lamp,
En auto inruilen op een turbo is zonde, omdat zij van de eerste eigenaresse afkomstig is, met 192673 op het klokje met de onderhoud's papieren van de afgelopen 11 jaar erbij,
dus dat is geen optie,
Ik wil haar ook erg lang gaan vertroetelen, maar om nou 90 te gaan rijden op de snelweg vindt ik geen prettige aangelegenheid, vandaar ook een turbo erop zodat ik wat meer vermogen heb en lager in de toeren kan rijden, of zou een andere versnelling's bak ook een optie zijn!!!! (schiet me net in de gedachte) maar welke dan want deze heeft een
beetje trage overbrenging,
Alvast bedankt voor die hulp!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Net even iemand aan de lijn gehad en klinkt erg interessant allemaal en is het overwegen waard, even op me inlaten werken en jullie lezen er vanzelf meer over of het door gaat of niet,
mocht het doorgaan dan komt er ook een foto reportage van voor de opvolger's,
Voor de rest die mij volgen het is dus geen 760 geworden waar ik naar op zoek was, maar een 740 in uitzonderlijke goeie staat,
- V700 register
- Nieuw lid
-
(link toevoegen werkt nu even niet?)
Zo heb ik het gedaan. Wel wat extremer, maar ik dacht, als ik toch bezig ben, dan ga ik ook geen standaard turbo etc monteren.
Injectoren kom je niet snel onderuit. Injectoren van een 850 t5 zijn even groot en geven (bijna) even veel brandstof als de standaard groene turbo versie. Computers van een B200FT met LH 2.4 zouden ideaal zijn. Turbo+spruitstuk kunnen van B230FK komen, maar als je van wat puzzelen houd kun je er een grotere Garrett of Mitsubishietc op zetten, die kosten ook niet meer dan een goede standaard turbo. intercooler en buizen, airbox etc past allemaal zo van een andere 7/9 serie turbo, niet 'tuning' maar het werkt goed en dan heb je een bewezen oplossing in het begin. Aanpassen kan altijd nog. De aan/afvoer van de olie van de turbo is nog wel wat werk maar daar zijn ook genoeg oplossingen voor te bedenken. zelf heb ik voor de aanvoer een kant en klaar setje uit Canada laten komen, de terugloop gemaakt van hydraulische slang. opties genoeg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je de auto al.
Heb zelf een B230F uit 92. Ben benieuwd hoe die van jouw rijd.